Fen Edebiyat Fakültesi > Matematik - Bilgisayar Bölümü
Matematik - Bilgisayar Bölümü
- Amaç ve
Hedefler - Program Tanımı
- Program Çıktıları
- Ders Programı
- Ders İçerikleri
- PÇ/PO & Ders İlişkileri
- TYYÇ & PÇ& Ders İlişkileri
- Ders Grupları
Amaç:
Matematik-Bilgisayar Bölümünün iki temel amacı vardır. Öğrencilerimizi (1), Başarılı matematikçiler ve bilgisayar bilimleri uzmanları, öğretmen adayları ya da Lisansüstü eğitim için gerekli alt yapıyı edinmiş bireyler olarak hazırlamak, (2) Sağlam ve yeterli bir matematik-bilgisayar bilimleri altyapısı ve kültürüyle yetiştirmek, soyut düşünebilme, sorgulama ve kritik yapabilme; takım çalışması anlayışı ve iletişim becerileri ile yetiştirmektir.
Hedefler:
Matematik-Bilgisayar Bölümü, öğrencilerin matematik ve bilgisayar bilgilerini kullanarak gerçek yaşam problemlerinin çözümünde yetkinlik kazanmalarını hedeflemektedir.
Bunun için bölüm ders programı, öğrencilere teorik ve uygulamalı matematik ve bilgisayar bilimleri alanlarında kullanışlı bilgiler kazandırmak anlayışı ile tasarlanmıştır. Ders programı, matematik ağırlıklı mezuniyet (MA) ve bilgisayar ağırlıklı mezuniyet (BA) için gerekli zorunlu ve seçimli derslerin dengeli bileşiminden oluşmaktadır.
Genel Bilgiler
Amaç, Kuruluş ve Onay |
Matematik-Bilgisayar Bölümünün amacı Matematikçiler ve Bilgisayar Bilimleri alanında uzmanlar yetiştirmektir. 9 Temmuz, 1997 tarihinde ve 23050 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan 4281 sayılı yasanın 46ncı ek maddesine göre kurulmuş olan Çağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesine bağlıdır. Bölüm Yüksek Öğretim Genel Kurulu'nun 31 Mart 2008 tarihli onayı ile 2008-2009 akademik yılında eğitim-öğretime başlamıştır. |
Gereken Nitelikler |
Matematik-Bilgisayar Bölümünde okumak ve başarıyla mezun olmak isteyen bir öğrencinin sorgulama, analiz etme ve soyut düşünebilme niteliklerini taşıması gerekir. |
Bölümün Genel Yapısı |
Bölüm ders programında zorunlu temel derslerin yanında, matematik ve bilgisayar bilimleri alanlarını dengeli bir biçimde temsil eden fazla sayıda seçmeli ders bulunmaktadır. Programın bu esnek yapısı öğrencilere; ilgi alanlarına ve aldıkları seçmeli derslere göre matematik-ağırlıklı ve bilgisayar bilimleri-ağırlıklı yetişme ve mezun olma fırsatları sunmaktadır. |
Diploma ve Ünvanlar
|
Bölümden mezun olan öğrencilere Matematik-Bilgisayar Bölümü Diploması verilir ve mezunlar "Matematik-Bilgisayar Uzmanı" ünvanına sahip olurlar. |
Çalışma Alanları |
Matematik-Bilgisayar Bölümü mezunları kamu ve özel sektöre ait akademik kurumlar veya eğitim-araştırma merkezlerinde uzman, araştırmacı ya da eğitim-öğretim elemanı olarak çalışabilme olanağına sahiptirler. Matematik ve bilgisayar bilimleriyle ilgili özel sektör ve kamu kurumları istihdam için uygulamalı matematik bilgisi ve temel bilgisayar altyapısı gelişkin yazılım ve donanım bilgisine sahip mezunlara ihtiyaç duymaktadır. |
Kayıt Kabul Koşulları |
Bölüme kayıt-kabul ÖSYM Sınav Sistemine göre yapılır. Diğer üniversitelerde kayıtlı öğrenciler, en erken ikinci yarıyılın sonunda Çağ Üniversitesi Matematik-Bilgisayar Bölümüne yatay geçiş yapabilirler ve kendilerine, eşdeğer içerikte ve başarılı olmak (en az DD ya da eşdeğeri harf notu almış olmak) koşuluyla aldıkları dersler için muafiyet tanınabilir. Yabancı öğrenciler için de benzer koşullar uygulanır. Bkz: Öğrenci İşleri Müdürlüğü --> Kayıt Kabul Koşulları |
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme Esasları
|
Bölüm programda yer alan derslerde, genel olarak bir ara sınavı ve bir de yarıyıl sonu sınavı yapılır. Her dersin ölçme ve değerlendirme ölçütlerini görmek için "Ders Programı"nda yer alan ders ismini tıklamanız yeterlidir. |
Mezuniyet Koşulları |
Bir öğrencinin mezun olabilmesi için, Genel Not Ortalaması (GNO) 4.00 üzerinden en az 2.00 olmalı ve başarısız dersi olmamalıdır. Bkz: Çağ Üniversitesi Ön Lisans, Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği |
Öğrenime Devam Olanakları
|
Mezunlar, Çağ Üniversitesi veya diğer üniversitelerin ilgili Lisansüstü programlarına başvurabilirler. |
Program Türü |
Tam Zamanlı |
Program Dili |
İngilizce |
Bölüm Başkanı |
Prof. Dr. Fikri AKDENİZ Tel: +90 324 6514800 Fax: +90 324 6514811 |
AKTS & Erasmus Koordinatörü |
Fakülte Koordinatörü: Can Şakırgil cansakirgil@cag.edu.tr Bölüm Koordinatörü: Arif Solmaz arifsolmaz@cag.edu.tr Tel: +90 324 6514800 Fax: +90 324 6514811 |
Bölümden mezun olan bir öğrenci;
PÇ1. Analiz, lineer cebir, olasılık, istatistik, aktüerya, diferansiyel denklemler ve matematiğin diğer konularında kullanışlı bilgilerle, temel ve üst düzeyde bilgisayar bilgisi ve okuryazarlığına sahiptir;
PÇ2. Matematik ve bilgisayar bilimlerinde yaygın olarak kullanılan algoritmalar yardımıyla doğru ve hassas hesaplamalar yapabilir;
PÇ3. Matematik-bilgisayar bilimleri ve bunların uygulama alanlarıyla ilgili problemleri formüle eder, çözüm için gerekli koşulları belirler, sezgi, yaratıcılık ve modelleme becerilerini kullanarak çözümler üretir;
PÇ4. Matematiği ve bilgisayar bilimlerini gereği gibi öğrenmek ve öğretebilmek için bilim ve teknolojiyi temel bir araç olarak kullanır;
PÇ5. Farklı değişkenler ve fonksiyonlar arasındaki ilişkileri matematiksel dille ifade edebilir ve bu ilişkileri modelleyebilir;
PÇ6. Geometrik yapılar ve biçimlerle ve bunların temel özelliklerini fark ederek, çözümleyecek temel geometri bilgisini ve geometrik modelleme becerilerini sergileyebilir;
PÇ7. İyi düzenlenmiş ve belgelenmiş, basit, anlaşılır, etkili ve doğru bilgisayar programları tasarlayıp yazabilir;
PÇ8. Bilgisayar sistemlerinin donanımı ve yazılımı ile sayısal bilgisayar elektroniği konularında temel bilgi ve becerilerini uygulamaya geçirilebilir;
PÇ9. Problem tasarlama, çözüm için model geliştirme ve çözüm elde etmede, verileri, algoritmaları, ilgili teknik ve araçları kullanabilir;
PÇ10. Bilgisayar sistemlerinin temel prensiplerine, internet ve internet ağlarına web programlama ve web teknolojilerine hâkimdir;
PÇ11. Fiziksel ve mantıksal modelleme dâhil matematiksel, bilgisayar bilimleri veya disiplinler arası bir projeyi planlayıp, raporlayabilir; dinleyicilere sunabilir;
PÇ.12. Mesleki, etik, tarihsel ve yasal sorumluluk duygularıyla, fikirlerini, araştırma sonuçları ve bulgularını düzgün bir İngilizce ve/veya Türkçe ile başkalarına iletebilir, yayabilir.
BİRİNCİ YIL, BİRİNCİ YARIYIL
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Şekli |
Kredi |
AKTS |
MAT-125 |
Zorunlu |
3-0-3 |
7 |
|
MAT-141 |
Zorunlu |
4-2-5 |
8 |
|
TUR-101 |
Zorunlu |
2-0-2 |
2 |
|
FLE-101 |
Zorunlu |
4-0-4 |
5 |
|
MAT-137 |
Zorunlu |
4-0-4 |
8 |
|
Toplam Kredi |
18 |
30 |
BİRİNCİ YIL, İKİNCİ YARIYIL
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Şekli |
Kredi |
AKTS |
MAT-118 |
Zorunlu |
3-0-3 |
7 |
|
MAT-142 |
Zorunlu |
4-2-5 |
8 |
|
TUR-102 |
Zorunlu |
2-0-2 |
2 |
|
FLE-102 |
Zorunlu |
4-0-4 |
5 |
|
MAT-140 |
Zorunlu |
4-0-4 |
8 |
|
Toplam Kredi |
18 |
30 |
İKİNCİ YIL, ÜÇÜNCÜ YARIYIL
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Şekli |
Kredi |
AKTS |
MAT-213 |
Zorunlu |
3-0-3 |
6 |
|
MAT-215 |
Zorunlu |
3-0-3 |
5 |
|
FLE-201 |
Zorunlu |
4-0-4 |
5 |
|
MAT-235 |
Zorunlu |
3-0-3 |
5 |
|
HIS-201 |
Zorunlu |
2-0-2 |
2 |
|
MAT-211 |
Zorunlu |
3-0-3 |
7 |
|
Toplam Kredi |
18 |
30 |
İKİNCİ YIL, DÖRDÜNCÜ YARIYIL
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Şekli |
Kredi |
AKTS |
MAT-214 |
Zorunlu |
3-0-3 |
6 |
|
MAT-216 |
Zorunlu |
3-0-3 |
5 |
|
MAT-224 |
Zorunlu |
3-0-3 |
5 |
|
HIS-202 |
Zorunlu |
2-0-2 |
2 |
|
FLE-202 |
Zorunlu |
4-0-4 |
5 |
|
MAT-212 |
Zorunlu |
3-0-3 |
7 |
|
Toplam Kredi |
18 |
30 |
ÜÇÜNCÜ YIL, BEŞİNCİ YARIYIL
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Şekli |
Kredi |
AKTS |
MAT-365 |
Seçmeli |
3-0-3 |
5 |
|
MAT-393 |
Zorunlu |
3-0-3 |
7 |
|
AST-341 |
Seçmeli |
3-0-3 |
5 |
|
MAT-313 |
Zorunlu |
3-0-3 |
7 |
|
MAT-383 |
Zorunlu |
3-0-3 |
6 |
|
Toplam Kredi |
15 |
30 |
ÜÇÜNCÜ YIL, ALTINCI YARIYIL
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Şekli |
Kredi |
AKTS |
MAT-312 |
Zorunlu |
3-0-3 |
7 |
|
MAT-316 |
Zorunlu |
3-0-3 |
7 |
|
MAT-372 |
Zorunlu |
3-0-3 |
5 |
|
MAT-306 |
Zorunlu |
3-0-3 |
6 |
|
AST-342 |
Seçmeli |
3-0-3 |
5 |
|
Toplam Kredi |
15 |
30 |
DÖRDÜNCÜ YIL, YEDİNCİ YARIYIL
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Şekli |
Kredi |
AKTS |
MAT-415 |
Zorunlu |
3-0-3 |
5 |
|
MAT-421 |
Zorunlu |
3-0-3 |
5 |
|
MAT-431 |
Zorunlu |
1-4-3 |
5 |
|
MAT-457 |
Seçmeli |
3-0-3 |
5 |
|
AST-443 |
Seçmeli |
3-0-3 |
5 |
|
MAT-411 |
Zorunlu |
3-0-3 |
5 |
|
Toplam Kredi |
18 |
30 |
DÖRDÜNCÜ YIL, SEKİZİNCİ YARIYIL
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Şekli |
Kredi |
AKTS |
MAT-402 |
Zorunlu |
1-2-2 |
2 |
|
MAT-432 |
Zorunlu |
1-4-3 |
5 |
|
MAT-442 |
Seçmeli |
3-0-3 |
3 |
|
MAT-458 |
Seçmeli |
3-0-3 |
5 |
|
MAT-482 |
Zorunlu |
3-0-3 |
5 |
|
AST-444 |
Seçmeli |
3-0-3 |
5 |
|
MAT-486 |
Zorunlu |
3-0-3 |
5 |
|
Toplam Kredi |
20 |
30 |
BÖLÜM SEÇMELİ DERSLERİ
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Şekli |
Kredi |
AKTS |
MAT-365 |
Seçmeli |
3-0-3 |
5 |
|
MAT-381 |
Seçmeli |
3-0-3 |
5 |
|
MAT-383 |
Seçmeli |
3-0-3 |
5 |
|
MAT-427 |
Seçmeli |
3-0-3 |
5 |
|
MAT-429 |
Seçmeli |
3-0-3 |
5 |
|
MAT-430 |
Seçmeli |
3-0-3 |
5 |
|
MAT-434 |
Seçmeli |
3-0-3 |
5 |
|
MAT-442 |
Seçmeli |
3-0-3 |
5 |
|
MAT-457 |
Seçmeli |
3-0-3 |
5 |
|
MAT-462 |
Seçmeli |
3-0-3 |
5 |
|
MAT-481 |
Seçmeli |
3-0-3 |
5 |
|
MAT-369 |
Seçmeli |
2-2-5 |
5 |
|
MAT-433 |
Seçmeli |
3-0-3 |
5 |
|
MAT-458 |
Seçmeli |
3-0-3 |
5 |
|
MAT-471 |
Seçmeli |
3-0-3 |
5 |
|
MAT-472 |
Seçmeli |
3-0-3 |
5 |
|
MAT-492 |
Seçmeli |
3-0-3 |
5 |
|
AST-341 |
Seçmeli |
2-2-3 |
5 |
|
AST-342 |
Seçmeli |
3-0-3 |
5 |
|
AST-443 |
Seçmeli |
2-2-3 |
5 |
|
AST-444 |
Seçmeli |
2-2-3 |
5 |
|
Toplam Kredi |
65 |
105 |
BİRİNCİ YIL, BİRİNCİ YARIYIL
Dersin Kodu |
Dersin Açıklama |
MAT-125 |
C/C++ Programlama: Yapısı ve etkinliği, tipler ve deklerasyonlar, ifadeler ve cümleler, fonksiyonlar ve dosyalar , program yapısı, sınıflar, işlemler, yapıcılar, vektörler, işlemlerde entegre gelişme, türetilmiş sınıflar, üretken vectörler, ‘polymorphic’ vektörler, sanal fonksiyonlar, akışlar. |
MAT-141 |
Ön hazırlık, denklem ve eşitsizlik çözümleri, ikinci dereceden denklem çözümleri, tanım kümesi, fonksiyonlar, bileşke fonksiyon, parçalı fonksiyon, limit ve süreklilik, türev, zincir kuralı, ortalama değer teoremi, kapalı türev, transendantal fonksiyonlar (üstel, logaritmik, hiperbolik), uç değerler, kritik noktalar, konkavlık, Newton yöntemi, sabit nokta yinelemesi, doğrusal yaklaşım, integral, integral yöntemleri (yerine koyma, kısmi, basit kesirlere ayırma, ters yerine koyma), has olmayan integraller, dönel cisimlerin hacimleri, dilimleme ile hacim, yay uzunluğu ve yüzey alanı. Analitik geometrinin temel prensipleri, düzlemde kartezyen koordinatlar, düzlemde dönme ve öteleme, vektörler ve vektör cebiri, açılar, paralellik ve diklik. |
TUR-101 |
Duygu ve düşüncelerin maksada uygun bir şekilde ve uyumlu bir anlatımla verilmesini sağlayan retorik, yazım kuralları, noktalama işaretleri ve kompozisyonla ilgili bilgilerin teorik ve uygulamalı olarak verilmesi.
|
FLE-101 |
Bu dersin amacı, öğrencinin bütünsel bir şekilde İngilizce dinleme, konuşma ve akademik amaçlı not alma becerilerinin geliştirmektir. Dersler, açıklama, sınıf çalışması, tartışma ve grup çalışmaları biçiminde yapılır. Belli bir amaç için dinleme; bilgi ya da fikir verici olarak katılım sunumlar hazırlama ve belli konularda konuşma; yazılı ya da sözlü kaynaklardan notlar tutabilme yeteneklerini geliştirmek de bu dersin hedefleri arasındadır.
|
MAT-137 |
Sembolik mantık, ispat yöntemleri, kümeler, fonksiyonlar ve bağıntılar, denklik bağıntıları, kısmi sıralı kümeler, fonksiyonlar kümesi, matematiksel tümevarım, örgüler, gruplar, latisler, sayı sistemleri, Fibonacci sayılar ve bölünebilirlik testleri. |
BİRİNCİ YIL, İKİNCİ YARIYIL
Dersin Kodu |
Dersin Açıklama |
MAT-118 |
Üst düzey dillerle programlama gerekçesi ve esasları, PASCAL ile bilgisayar programlamaya giriş,Programlar, Program yapıları, söz-dizimi (syntax) diyagramları, tanıtıcılar, birimsellik ve hiyerarşi, hiyerarşisel tasarım, testetme hatadan arındırma, pascal programı yazma, programı derleme, ve yürütme, gerçel-sayı verisi ve I/O, hata yuvarlama, Write&Writeln ve Read&Readln ile parametre kullanımı, süreçler (procedures), işlevler(functions), ordinal veri çeşitleri, karar yapıları, iterasyonlu tekrar, tasarım ile iterasyon, özyinelemeli tekrar, diziler, kayıtlar, kümeler. |
MAT-142 |
Diziler ve sonsuz seriler, pozitif seriler için yakınsaklık testleri, terimlerin yeniden düzenlenmesi, kuvvet serileri, Taylor ve Maclaurin serileri, Taylor serilerinin uygulamaları, Binom teoremi ve Binom serileri, çok değişkenli fonksiyonlar, limit ve süreklilik, kısmi türevler, zincir kuralı, doğrusal yaklaşım, gradient ve yönlü türev, uç değerler, mutlak uç değer, ikinci derece formlar, Lagrange çarpanları, çok katlı integraller, kutupsal koordinatlarda iki katlı integral, üç katlı integral, korunumlu alan, eğrisel integral, yol bağımsızlığı, bağlı ve basit bağlı tanım kümeleri, düzlemde Green teoremi. 3-boyutlu uzayda doğrular ve düzlemler, üç düzlemin kesişimi, eksenleri koordinat eksenlerine paralel olan konikler hakkında temel bilgiler, uzayda basit yüzeyler; silindirler, dönel yüzeyler, kuadratik yüzeyler, silindirik ve küresel koordinatlar. |
TUR-102 |
Duygu ve düşüncelerin maksada uygun bir şekilde ve uyumlu bir anlatımla verilmesini sağlayan retorik, yazım kuralları, noktalama işaretleri ve kompozisyonla ilgili bilgilerin teorik ve uygulamalı olarak verilmesi. |
FLE-102 |
Dersin amacı akademik metinleri okuma ve yazma tekniğinin öğrencilere kazandırılmasıdır. Bu beceri, sınıf çalışmaları, grup çalışmaları, yazma ve tartışmalarla geliştirilir.Her hafta farklı bir konu ele alınır, her konu okuma alıştırmaları ile başlar, eleştirel okuma becerisini geliştirmeye yönelik alıştırmalarla devam eder. |
MAT-140 |
Geometrik vektörler, uzaklık, düzlemler, silindirler, yüzeyler, uzay eğrileri, uzayda doğrular, silindirik ve küresel koordinatlar, matrisin karakteristik değerleri. |
İKİNCİ YIL, ÜÇÜNCÜ YARIYIL
Dersin Kodu |
Dersin Açıklama |
MAT-213 |
Matrisler ve doğrusal denklem sistemleri; vektör uzayları; alt uzaylar, alt uzayların toplamı ve direkt toplamı; doğrusal bağımlılık; tabanlar; boyut; bölüm uzayları; doğrusal dönüşümler; özdeğer ve özvektör problemleri. |
MAT-215 |
Birinci mertebeden başlangıç değer problemlerinin varlık-teklik teoremi; birinci basamaktan denklemler (ayrılabilir, tam, doğrusal vs); yüksek basamaktan adi doğrusal türevli denklemler; sabit katsayılı denklemler; basamak indirgeme yöntemi, belirsiz katsayılar yöntemi, parametrelerin değişimi yöntemi; Cauchy-Euler denklemleri. Kuvvet serileri ile çözümler; Laplace dönüşümü, konvolüsyon integrali; Laplace dönüşümü kullanarak başlangıç değer problemlerinin çözümü, basit yoketme ve Laplace dönüşümü yardımı ile doğrusal türevli denklem sistemlerinin çözümü. |
FLE-201 |
Ders içeriği matematik ve bilgisayar alanları ile ilgili sözlük kelimelerini ve yapıları kapsamaktır. Öğrencileri matematik ve bilgisayar alanında kullanılan dil ile tanıştırmak ve bu konuları ilgilendiren makale veya yazıları okuyabilme ve anlayabilme yeteneklerini geliştirmek amaçlanmaktadır. |
MAT-235 |
Ders, öğrencilerin bilgisayar kullanma becerilerini geliştirir. Ayrıca, öğrencilerin bilgisayar algoritmaları oluşturmalarını ve basit bilgisayar programları yazmalarını sağlar. Bu dersin amacı bilişim teknolojilerine genel bir bakış ortaya koymaktır. Temel bilgisayar bilimleri terminolojisini verir, algoritmayı ve algoritma tasarımını inceler, ve programlama dilleri konusunu kapsar. |
HIS-201 |
Osmanlılar, Osmanlı Devletinin, kuruluşu, yükselişi, gerileme ve çöküşü, Osmanlı’nın “Anayasal Dönemi (I. Meşrutiyet)”, Aydınlanma Döneminde Aydın Hareketleri, Yeniden düzenlenme ve Yeniden Yapılanma Kararları, Birinci Dünya Savaşının Nedenleri, Birinci Dünya Savaşı ve Sonrası,Türk Kurtuluş Savaşı, Lozan Antlaşması Mustafa Kemal Atatürk liderliğinde bağımsız bir cumhuriyet olarak Türkiye’nin oluşumu anlatılmaktadır. |
MAT-211 |
Rn’nin topolojisi; açık ve kapalı kümeler, yığılma noktaları, bir kümenin kapanışı ve sınırı, Rn‘de diziler ve seriler; tıkız ve bağlantılı kümeler, Heine-Borel ve Bolzano-Weierstrass teoremleri, bağlantılı ve yol-bağlantılı kümeler, tıkızlık, sürekli dönüşümler, sürekli dönüşüm işlemleri, tıkız kümeler üzerinde sürekli dönüşümlerin sınırlılığı, ara değer teoremi, düzgün süreklilik, düzgün yakınsaklık; noktasal ve düzgün yakınsaklık, Weierstrass M-testi, serilerin integralleri ve türevleri. |
İKİNCİ YIL, DÖRDÜNCÜ YARIYIL
Dersin Kodu |
Dersin Açıklama |
MAT-214 |
Çekirdek, değer kümesi, eşyapı dönüşümü; doğrusal dönüşümlerin uzayları; Hom(v,w), V*, V**, transpose; doğrusal dönüşümlerin matrislerle temsili, benzerlik. Ders lineer dönüşümler konusuna odaklanmaktadır. Bu bağlamda matrisler ve dönüşümler, bir dönüşümün Kernel’i, lineer operatörler, iç çarpım uzayları, matrislerde köşegenleme, öz değer, öz vektör ve ilgili problemler ders materyalini oluşturmaktadır. |
MAT-216 |
Rasgele olay, rasgele olayın nispi frekansı. Bir olayın olasılığı, olasılık teorisinin konusu, olasılıkların toplanması, bağımsız olayların olasılıklarının çarpılması. Bağımlı olaylar, koşullu olasılık, tam olasılık, olasılık hipotezi, bayes formülü. Kesikli rasgele değişken, kesikli rasgele değişkenlerin dağılım kuralları. Tekrarlanan deneylerdeki nispi frekans ve nispi frekansın olasılığı. Kesikli rasgele değişkenin matematiksel beklentisi, varyans, standart sapma, momentler. Rasgele değişkenin fonksiyonu, sürekli rasgele değişken ve olasılık yoğunluk fonksiyonları. Matematiksel istatistiğin problemleri, istatistiksel veriler, istatistiksel seriler, histogram. Ölçülebilen büyüklüklerin uygun değerlerinin bulunması. Dağılım kurallarının parametrelerinin bulunması, Lyapunov ve Laplace teoremleri. |
MAT-224 |
MATLAB ortamı programlama, numerik çözümler için algoritma kodlama, sembolik aracı, grafik çizimi, vektör ve matris çözme, akış diyagramı programlama, yazılım karmaşıklık analizi, temel G/Ç işlemleri. |
HIS-202 |
Yeniden Düzenleme Dönemi (Türk Devrimi) Cumhuriyetle Girilen Dönem (Siyasal, Toplumsal, Askeri ve Ekonomik, Hukuksal, Kültürel, Tüm Değişiklikler). Türkiye Cumhuriyeti Devleti'nin Dış Politikası (Yapılan Tüm Antlaşmalar ve Paktlar, Atatürk İlkeleri ve Atatürk'ün Dayandığı Bütünleyici İlkeler. Türk Devrimi'nin Ulusal ve Evrensel Değeri. 1923 yılından (Lozan Antlaşması ve Türkiye Cumhuriyetinin kuruluşu), 1938 (Atatürk’ün ölümü) yılına kadar modern bir devletin tesisine doğru yapılan çabalar; yasal, sosyal ve kültürel reformlar; ekonomik ve dış politika, cumhuriyet dönemi sırasında ekonomi ve dış politika; iç politika ve siyasal partiler; Mustafa Kemal Atatürk’ün düşünce sistemi, ilkeleri ve amaçları, Mustafa Kemal Atatürk’ün başlıca siyaseti ve reformları tartışılmaktadır. |
FLE-202 |
Derste okuma(özarama,tarama,eşleştirme gibi çeşitli okuma stratejilerini geliştirme), konuşma (rol yapma,tartışma,bilgi boşluğu,sorun çözme), dinleme(konuşma, görüşme),yazma(nesneleri ve grafikleri betimleme, metin özetleme,artılar ve eksileriyle denme yazma,tahminde bulunma,çevrimiçi forumlara posta yollama,email,faks,mektup vb. yazma) becerilerine odaklanılır |
MAT-212 |
Riemann integrali ve integral özellikleri, calculus’ün temel teoremi ve integraller için eşitsizlikler, integraller ve uygulamaları için eşitsizlikler, Taylor polinomları ve teoremi, üslü serilerin yakınsaması, fonksiyonların asimtotik davranışı, türevlenebilir fonksiyonlar, sayısal tahmin analizleri Pi sayısı için. |
ÜÇÜNCÜ YIL, BEŞİNCİ YARIYIL
Dersin Kodu |
Dersin Açıklama |
MAT-365 |
Faiz hesapları ve nakit para akışları, Mortalite, Hayat tabloları, hayat anuiteleri, hayat sigortaları, pirimler |
MAT-393 |
Bu ders HTML ve Java Script kullanarak web sayfası tasarımına yönelir. Bu bağlamda temel HTML etiketleri, HTML biçimlendirme, HTML formları ve çerçeveleri, HTML ve Java script etkileşimi, Java script yazım dizimi, ele alınacak temel konulardır. |
AST-341 |
Dersin amacı temel astronomi ve uzay bilimleri bilgileri ile öğrenciyi tanıştırmak ve bu disiplinlerin yaşamımızdaki yerlerini fark etmelerini sağlamaktır. Evren ve uzay hakkındaki bilgilerimiz, küresel ısınma, ozon deliği, uzay keşiflerinin amaçları ve yaşamlarımızdaki yeri, aya yolculuk ve gezegenlerin uzay araçları ile yapılan keşifleri ve Mars ve diğer gezegen ve yıldızlarda yaşamın aranması gibi çalışmalarla giderek genişlemektedir. Bu konularda yeterli ve doğru bilgi edinmenin önemi gösterilecektir. |
MAT-313 |
Birinci mertebeden türevli denklemler, doğrusal, yarı doğrusal ve doğrusal olmayan, doğrusal kısmi ikinci mertebe denklemlerin sınıflandırılması, kanonik formlar, dalga denklemi için Cauchy problemi, Laplace ve ısı denklemleri. |
MAT-383 |
Kısmi diferansiyel denklemlere giriş niteliğinde bir derstir.Birinci ve ikinci dereceden kısmi diferansiyel denklemlerin analitik çözüm yöntemleri incelenecektir. Dalga denklemi, difüzyon denklemi ve Laplace denklemleri incelenecektir. |
ÜÇÜNCÜ YIL, ALTINCI YARIYIL
Dersin Kodu |
Dersin Açıklama |
MAT-312 |
Karmal (complex) sayılarla ilgili temel tanımlar, seriler; seriler üzerinde işlemler; kalıntılar, kutuplar, m’inci dereceden sıfır ve kutuplar, esas tekillik, has olmayan integraller, dal kesimleri, ters Laplace dönüşümü, elementer fonksiyonlarla görüntüleme, doğrusal kesirli dönüşümler, üstel ve logaritmik dönüşümler, konform tasvir. |
MAT-316 |
Java ile WEB programlamaya giriş. Web uygulamasının bileşenlei. Durağan web sayfaları nasıl çalışır. Dinamik web sayfalarının çalışması. JavaServer sayfalarına giriş. Applets, Servlets. Bir web uygulamesında servlets ve JSPs nasıl birleştirilir. JPs ve servlets i geliştirmek için üç platform. Araçlar servlets ve JSPs yazmak ve uygulamaya koymak için. Tomcat. |
MAT-372 |
Önermeler mantığı: Önermeler mantığında formüllerin yorumları, normal formlar. Birinci-basamak mantık: Birinci-basamak mantıkta formüllerin yorumları, önekli normal formlar. Skolem standart formlar, bir basit önermeler kümesinin Herbrand evreni, anlamsal ağaçlar, Herbrand teoremi. Önermeler mantığı için çözümleme ilkesi ve birinci-basamak mantık için çözümleme ilkesi. |
MAT-306 |
Bilgisayarlarla matematik yazmak. Metin düzenleyicilerin eksiklikleri. TeX ve LaTeX sistemleri. Komutlar, ortamlar, Türkçe karakterler. Zorunlu satırlar,matematik formülleri yazmak.Farklı matematik ortamlari.Grafik eklemek, Nesnelere referans vermek. Komut tanımlamak. Sayfa parametrelerini ayarlamak. İçindekiler ve Tablosu ve İndeks hazırlamak. |
AST-342 |
Güneş sistemi üyeleri, gezegenler, cüce gezegenler, kometler, asteroidler, gezegenlerin karşılaştırmalı incelenmesi, iç gezegenler ve Ay’ın yapısı, dış gezegenler, gezegenlere yapılan insansız uzay araçları ve elde edilen bilgiler, yaşam için ümit vadeden gezegen ve gök cisimleri, Samanyolu içindeki diğer gezegen sistemleri ve bunlarda ileri medeniyetlere rastlama olasılıkları. |
DÖRDÜNCÜ YIL, YEDİNCİ YARIYIL
Dersin Kodu |
Dersin Açıklama |
MAT-415 |
Veri yapılarına giriş, bir problemin planlanması ve analizi, diziler, yığıtlar, kuyruklar, bağlantılı (linked) listeler, ağaçlar, sıralama teknikleri, uygulamalar. |
MAT-421 |
Ağların yapısı ve dağılımı, ağ iletişim kuralları, network iletişim kurallarının yapısı, Uygulama katmanı fonksiyonları ve protokolleri, Ağ topolojileri, OSI Transfer Katmanı, OSI Network Katmanı, TCP/IP, Network Adresleme, IPv4, Ethernet Teknolojileri, Network Dizayn ve Planlama, Network Tabanlı Sunucu Yapılanlamaları, Basit Akışlar, Süreklilik Kuralı, Ağların İşlemlenmesi, İletişim Ağları, Gelişen Ağlar ve www (world-wide-web). |
MAT-431 |
Matematik, bilgisayar ve ilgili temel bilimlerde teorik / uygulamalı bir proje çalışmasının oluşturulması ve gerçekleştirilmesinde temel adımlar. Projenin hazırlanması ve sunum hazırlıkları (dersin devamında tanıtım ve sonuçları içeren bir sunum yapılacaktır). |
MAT-457 |
Bu ders yapay zeka için tanıtıcı bir tarama niteliğindedir. Ders yapay zekanın tarihi, teorileri ve hesap metodlarını içerir. Temel içerik düşünmek için bilginin gösterimi ve hesaplama yöntemleridir. |
AST-443 |
Ders konuları arasında, küçük teleskoplarla gerçekleştirilebilecek gözlemler ve ilgili temel kavramlar yanında, ilginç gözlem hedeflerinin, bu arada, Güneş, Ay, gezegenler ve nova, süpernova, gama ışın patlaması gibi kısa-zaman astronomisi açısından da önemli olayları, gözlemsel perspektiften ele alıp incelemek te vardır. |
MAT-411 |
Küme kuramına baslangıç. gerçel (real) sayı sistemi, en küçük üst sınır aksiyomunun sonuçları , mutlak değer ve aralıklar, gerçel sayıların dizileri, Bolzano-Weierstrass teoremi, üst limit ve alt limit. Metrikuzaylar, metrikuzaylarda açık ve kapalı kümeler, bir metrik uzayda diziler, fonksiyonların sürekliliği, tamlık, bir metrik uzayda kompaktlık, süreklilik ve kompaktlık, bağlantılılık, Büzülme dönüşüm teoremi, Arzela-Ascoli teoremi. |
DÖRDÜNCÜ YIL, SEKİZİNCİ YARIYIL
Dersin Kodu |
Dersin Açıklama |
MAT-402 |
Matematik ve bilgisayar bilimlerinde güncel konularda öğrenciler ve/veya misafir araştırıcılarca yapılacak seminer hazırlık ve sunumları. |
MAT-432 |
Dersin çatısı, öğrenciler tarafından projeler hazırlama, sunma ve raporlama yöntem ve teknikleri üzerine kuruludur. Mat417’de elde edilen deneyimin üzerine inşa edilecektir. |
MAT-442 |
Uzaktan algılamada proje belirleme ve uygulama, uygulanmış proje örnekleri, belediye, orman, tarım ve şehircilik uygulamaları, ileri konular. Ders, yeryüzünü uzaydan gözleme anlamına gelen uzaktan algılama biliminin temellerini ve onun kısa tarihçesini gözden geçirdikten sonra, yazılım geliştirme ve küresel, ulusal ve yerel ölçekli uygulamalarda kullanılan matematiksel yöntemleri incelemek ve ulaşılan sonuçları tartışmak amacındadır. |
MAT-458 |
Bu ders, veri yapılarının tasarımı ve uygulamasına odaklanmış olup MAT415 dersinde tanıtılan kavramlar üzerine kurulmuştur. Bu derste, C# programlama dili kullanılacaktır. Derse ilişkin çalışma, ödevleri ve programlama görevlerini içerecektir. |
MAT-482 |
Bu derste odaklanma yüzey tanımlama, ışıklandırmayı hesaplama ve tonlama etkileri gibi teknikleri kullanarak gerçekçi görüntüler elde etmeye yönelik bilgisayar grafikleridir. Öğrenciler 3 boyulu nesneleri meydana çıkarmak üzere basit düz tonlamadan karmaşık ışın tonlamaya kadar içeriğe sahip programlar yazacaktır. Kullanıcı arayüzü tasarımı ve X-Pencere arayüzü tanıtılacaktır. Tüm uygulamalar OpenGL grafik kütüphanesi ile C dili ortamında yapılacaktır. |
AST-444 |
Ders malzemesi, daha ileri ve sofistike gözlem tekniklerini öğrenmek ve bunlar üzerinde pratik yapmak ağrılıklıdır. Rutinden daha seyrek veya özel teknikler gerektiren gözlemler üzerinde tekrar durulmaktadır. Benzeri amaçlar taşıyan gözlemciler arasındaki ağlar üzerinde de durulacaktır. |
MAT-486 |
Doğrusal Programlamanın standart formu, Uç noktalar ve temel çözümler, Temel Simpleks algoritması, Doğrusal programlama için iç nokta stratejileri, Dual formülasyon, Birincil ve dual arasındaki ilişki, Doğrusal programlama tabanlı dallan ve sınırlan algoritması, ve Yuvarlama |
BÖLÜM SEÇMELİ DERSLERİ
Dersin Kodu |
Dersin Açıklama |
MAT-365 |
Faiz hesapları ve nakit para akışları, Mortalite, Hayat tabloları, hayat anuiteleri, hayat sigortaları, pirimler |
MAT-381 |
Staj çalışması öğrencilerin altı hafta süresince (otuz iş günü) herhangi bir işyerinde (özel ya da kamu kurumu) iş başında eğitim görmesidir. |
MAT-383 |
Kısmi diferansiyel denklemlere giriş niteliğinde bir derstir.Birinci ve ikinci dereceden kısmi diferansiyel denklemlerin analitik çözüm yöntemleri incelenecektir. Dalga denklemi, difüzyon denklemi ve Laplace denklemleri incelenecektir. |
MAT-427 |
Topolojik uzaylar; tanımlar, bazlar ve altbazlar; sürekli kapalı ve açık fonksiyonlar; homoemorfizmler; sayılabilme aksiyomları; ayırma aksiyomları; kompaktlık; çarpım ve bölüm topolojileri; bağlantılılık; metrik ve normlu uzaylar; fonksiyon uzayları; Ascoli teoremi; kompakt açık uzaylar. |
MAT-429 |
Bu ders haberleşmede kullanılan şifreleme yöntemleri ve bu yöntemlerin matematik alt yapısını öğretmeyi amaçlamaktadır. Ders, değişik yöntemlere ilişkin kripto analizin nasıl yapılacağı, bilgi güvenliği ve digital imza konularını da içerir. |
MAT-430 |
Sonlu matematik, sistem lineer denklemleri, lineer eşitsizlikler ve lineer programlama, olasılık ve markov zincirleri, optimizasyon. |
MAT-434 |
Bu dersin çalışma konusu sonlu grafiklerdir. Derste sunulan kavramlar, matematikteki ve bilgisayar bilimlerindeki birçok problemin çözümünde uygulanabilir niteliktedir. |
MAT-442 |
Uzaktan algılamada proje belirleme ve uygulama, uygulanmış proje örnekleri, belediye, orman, tarım ve şehircilik uygulamaları, ileri konular. Ders, yeryüzünü uzaydan gözleme anlamına gelen uzaktan algılama biliminin temellerini ve onun kısa tarihçesini gözden geçirdikten sonra, yazılım geliştirme ve küresel, ulusal ve yerel ölçekli uygulamalarda kullanılan matematiksel yöntemleri incelemek ve ulaşılan sonuçları tartışmak amacındadır. |
MAT-457 |
Bu ders yapay zeka için tanıtıcı bir tarama niteliğindedir. Ders yapay zekanın tarihi, teorileri ve hesap metodlarını içerir. Temel içerik düşünmek için bilginin gösterimi ve hesaplama yöntemleridir. |
MAT-462 |
Metrik uzaylar, Metrik uzaylarda tamlık, Normlu uzaylar, Sonlu boyutlu Normlu uzaylar, Sınırlı Lineer operatorler, Lineer Fonksiyonel, Eşlenik uzay, İç çarpım ve Hilbert uzayları , Riesz Temsil Teoremi, Hilbert Adjoint Operator; Self-Adjoint, Unitary ve Normal Operatorler; Hahn-Banach Teoremi, Düzgün sınırlılık ilkesi. |
MAT-481 |
Staj çalışması öğrencilerin altı hafta süresince (otuz iş günü) herhangi bir işyerinde (özel ya da kamu kurumu) iş başında eğitim görmesidir. |
MAT-369 |
Bu ders, İşletim sistemleri, çeşitleri, karakteristikleri, işletim sistemlerinin tarihsel gelişimi, Linux ve Windows işletim sistemlerinin yapıları, Linux sistem çağrıları, Windows API çağrıları, prosesler, durumlar, Linux ve Windows proses uygulamaları, iplikler, çok iplikli programlama, Linux ve Windows iplik uygulamaları, iş sıralama, prosesler ve iplikler arası haberleşme, eşzamanlı prosesler, karşılıklı dışlama, senkronlama, semaforlar, klasik problemler, Linux ve Windows ortamında semafor tabanlı çözümleme ile paylaşım uygulamaları, ölümcül kilitlenmeyi önleme, bellek yönetimi, zahiri bellek, sayfalama ve segmanlama, bağlanma, yüklenme, paylaşılan nesne ve DLL, dosya ve dizin yönetim sistemi, Linux ve Windows uygulamaları konularını içermektedir. |
MAT-433 |
Veri madenciliği ve makina öğrenmesi, basit örnekler, hedefler ve özellikler, karar tabloları, karar ağaçları, sınıflama kuralları, istatistiksel modelleme, ‘böl ve keşfet’, doğrusal modeler, eğitim ve test; performans analizi, çapraz doğrulama, makine öğrenmesi yöntemleri; karar ağaşları, çok-düzeyli kavrayıcı, Bayes ağları, Weka makina öğrenmesi programı. |
MAT-458 |
Bu ders, veri yapılarının tasarımı ve uygulamasına odaklanmış olup MAT415 dersinde tanıtılan kavramlar üzerine kurulmuştur. Bu derste, C# programlama dili kullanılacaktır. Derse ilişkin çalışma, ödevleri ve programlama görevlerini içerecektir. |
MAT-471 |
Bu ders bilgisayar ağlarının genel ilkeleri, kavramları ve bunlar üzerine kurulu hizmetleri çalışmaktır. Konular düşük seviye ağ teknolojilerini (Ethernet Jeton halkası ve kablosuz) paket anahtarlama yönlendirme teknolojileri, istemci-sunucu model ve internet protokolleri (TCP ve UDP) içermektedir. Ek olarak DNS gibi bazı ağ hizmetlerini tartışacağız. |
MAT-472 |
Konular ağ katmanı, IPV4, IPV6, yönlendirme algoritmaları, hata tespit ve düzeltme teknikleri ve kablosuz iletişimin temellerini kapsamaktadır. |
MAT-492 |
Bu ders Matlab programlama ve görüntü işleme tasarımı ve gelişimi üzerine odaklanacaktır. Çeşitli görüntü işleme görevlerinin kavranabilir bir teorisini sağlar ve bu görevlerin simüle edilmesi için pratik deneyim sağlar. Bu dersin tamamlanmasında öğrenciler geniş simülasyon ödevleri boyunca aşağıdaki konular hakkında pratik deneyimi kazanmış olacaklardır. |
AST-341 |
Dersin amacı temel astronomi ve uzay bilimleri bilgileri ile öğrenciyi tanıştırmak ve bu disiplinlerin yaşamımızdaki yerlerini fark etmelerini sağlamaktır. Evren ve uzay hakkındaki bilgilerimiz, küresel ısınma, ozon deliği, uzay keşiflerinin amaçları ve yaşamlarımızdaki yeri, aya yolculuk ve gezegenlerin uzay araçları ile yapılan keşifleri ve Mars ve diğer gezegen ve yıldızlarda yaşamın aranması gibi çalışmalarla giderek genişlemektedir. Bu konularda yeterli ve doğru bilgi edinmenin önemi gösterilecektir. |
AST-342 |
Güneş sistemi üyeleri, gezegenler, cüce gezegenler, kometler, asteroidler, gezegenlerin karşılaştırmalı incelenmesi, iç gezegenler ve Ay’ın yapısı, dış gezegenler, gezegenlere yapılan insansız uzay araçları ve elde edilen bilgiler, yaşam için ümit vadeden gezegen ve gök cisimleri, Samanyolu içindeki diğer gezegen sistemleri ve bunlarda ileri medeniyetlere rastlama olasılıkları. |
AST-443 |
Ders konuları arasında, küçük teleskoplarla gerçekleştirilebilecek gözlemler ve ilgili temel kavramlar yanında, ilginç gözlem hedeflerinin, bu arada, Güneş, Ay, gezegenler ve nova, süpernova, gama ışın patlaması gibi kısa-zaman astronomisi açısından da önemli olayları, gözlemsel perspektiften ele alıp incelemek te vardır. |
AST-444 |
Ders malzemesi, daha ileri ve sofistike gözlem tekniklerini öğrenmek ve bunlar üzerinde pratik yapmak ağrılıklıdır. Rutinden daha seyrek veya özel teknikler gerektiren gözlemler üzerinde tekrar durulmaktadır. Benzeri amaçlar taşıyan gözlemciler arasındaki ağlar üzerinde de durulacaktır. |
MATHEMATICS AND COMPUTER SCIENCE PROGRAM |
The Matrix for Courses & Program Learning Outcomes |
Code |
Course Title |
PO 1 |
PO 2 |
PO 3 |
PO 4 |
PO 5 |
PO 6 |
PO 7 |
PO 8 |
PO 9 |
PO 10 |
PO 11 |
PO 12 |
1. Year, First Semester |
|||||||||||||
MAT 125 |
Computer Programming I |
|
|
X |
X |
|
|
X |
X |
X |
|
|
|
MAT 131 |
Calculus I |
X |
|
X |
|
X |
X |
|
|
|
|
|
X |
MAT 133 |
Abstract Mathematics |
X |
X |
X |
X |
X |
|
|
|
|
|
|
|
TUR 101 |
Turkish I |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
X |
FLE 101 |
Freshman English I |
|
|
|
X |
X |
|
|
|
|
|
X |
|
1. Year, Second Semester |
|||||||||||||
MAT 118 |
Computer Programming II |
|
|
X |
X |
|
|
X |
X |
X |
|
|
|
MAT 132 |
Calculus II |
X |
|
X |
|
X |
X |
|
|
|
|
|
X |
MAT 140 |
Analytic Geometry |
X |
X |
X |
X |
X |
|
|
|
|
|
|
|
TUR 102 |
Turkish II |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
X |
FLE 102 |
Freshman English II |
|
|
|
X |
X |
|
|
|
|
|
X |
|
2. Year, Third Semester |
|||||||||||||
MAT 211 |
Advanced Calculus I |
X |
X |
X |
X |
X |
|
|
|
|
|
|
|
MAT 213 |
Linear Algebra I |
X |
|
X |
|
X |
X |
|
|
|
|
|
|
MAT 215 |
Differential Equations |
X |
X |
X |
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
MAT 235 |
Information Technologies |
|
|
|
|
|
|
X |
X |
X |
X |
|
|
HIS 201 |
Ataturk's Principles I |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
X |
FLE 201 |
Sophomore English I |
|
|
|
X |
X |
|
|
|
|
|
X |
|
2. Year, Fourth Semester |
|||||||||||||
MAT 212 |
Advanced Calculus II |
X |
|
X |
X |
X |
|
|
|
|
|
|
|
MAT 214 |
Linear Algebra II |
X |
X |
|
|
X |
X |
|
|
|
|
|
|
MAT 216 |
Probability and Statistics |
X |
|
X |
|
X |
X |
|
|
|
|
|
|
MAT 224 |
MATLAB Programming |
|
|
|
X |
|
X |
|
|
|
|||
HIS 202 |
Ataturk's Principles II |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
X |
FLE 202 |
Sophomore English II |
|
|
|
X |
X |
|
|
|
|
|
X |
|
3. Year, Fifth Semester |
|||||||||||||
MAT 313 |
Complex Analysis |
X |
X |
X |
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
MAT 365 |
Actuarial Mathematics (T. Elective) |
X |
|
|
X |
|
X |
X |
|
|
|||
MAT 367 |
Numerical Analysis |
X |
|
X |
X |
X |
|
|
|
X |
|
|
|
MAT 393 |
Visual Programming |
|
|
|
|
|
|
X |
|
X |
|
|
|
|
Elective Course (NT. Elective) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. Year, Sixth Semester |
|||||||||||||
MAT 302 |
Mathematical Modelling |
X |
X |
X |
X |
X |
|
|
|
|
|
|
|
MAT 312 |
Partial Differential Equations |
X |
X |
X |
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
MAT 316 |
Web Programming |
X |
|
|
|
|
X |
X |
|
|
|
|
|
MAT 322 |
Microprocessors (T. Elective) |
|
|
|
X |
|
|
X |
X |
|
|
|
|
|
Elective Course (NT. Elective) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4. Year, Seventh Semester |
|||||||||||||
MAT 411 |
Real Analysis |
X |
X |
X |
|
|
|
X |
|
X |
|
|
|
MAT 415 |
Data Structures |
|
|
X |
X |
|
|
X |
|
X |
|
|
|
MAT 421 |
Networks and Their Security |
|
|
X |
|
|
|
|
X |
|
X |
|
|
MAT 431 |
Graduation Project I |
|
|
|
X |
|
|
|
|
|
|
X |
X |
MAT 457 |
Intro. To Art. Intelligence (T.Elective) |
|
X |
X |
X |
X |
|
X |
|
|
|
|
|
|
Elective Course (NT. Elective) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4. Year, Eigth Semester |
|||||||||||||
MAT 402 |
Seminar |
X |
|
X |
X |
|
|
|
|
|
|
|
X |
MAT 432 |
Graduation Project II |
|
|
|
X |
|
|
|
|
|
|
X |
X |
MAT 442 |
Sat. Remote Sensing (T. Elective) |
X |
|
X |
X |
|
|
|
|
|
|
|
X |
MAT 458 |
App. of Data Structures (T. Elective) |
|
|
X |
X |
|
|
X |
|
X |
|
|
|
MAT 482 |
Computer Graphics |
|
|
|
X |
|
|
X |
X |
X |
|
|
|
MAT 488 |
Operational Math. (T. Elective) |
X |
X |
X |
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
Elective Course (NT. Elective) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Number of courses related with program competency: 45 |
20 |
12 |
23 |
21 |
22 |
6 |
13 |
6 |
10 |
2 |
6 |
10 |
|
Percentage of courses related with program competency |
%44 |
%26 |
% 51 |
%46 |
%48 |
%13 |
%24 |
%13 |
%22 |
%0,4 |
%13 |
%22 |
Elective Courses for Mathematics Track (MT)
Code |
Course Title |
PO 1 |
PO 2 |
PO 3 |
PO 4 |
PO 5 |
PO 6 |
PO 7 |
PO 8 |
PO 9 |
PO 10 |
PO 11 |
PO 12 |
MAT 365 |
Actuarial Mathematics |
X |
|
|
|
X |
|
X |
|
X |
|
|
|
MAT 381 |
Field Experience (30 Working Days) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
MAT 383 |
Discrete Mathematics |
X |
X |
X |
|
X |
|
X |
|
|
|
|
|
MAT 392 |
Operational Research |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
|
|
|
|
|
|
MAT 422 |
Probability Theory |
X |
X |
X |
X |
|
|
X |
|
X |
|
|
|
MAT 427 |
Topology |
X |
|
X |
|
X |
X |
|
|
|
|
|
|
MAT 429 |
Crypthology |
X |
|
X |
|
X |
X |
|
|
|
|
|
|
MAT 430 |
Applied Mathematics |
X |
X |
X |
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
MAT 432 |
Differential Geometry |
X |
|
X |
|
X |
X |
|
|
|
|
|
|
MAT 434 |
Graph Theory |
|
|
|
|
X |
|
X |
|
|
|
|
|
MAT 442 |
Introduction to Remote Sensing |
X |
|
X |
X |
|
|
|
|
|
|
|
X |
MAT 457 |
Intro. to Artificial Intelligence |
|
X |
X |
X |
X |
|
X |
|
|
|
|
|
MAT 462 |
Functional Analysis |
X |
X |
X |
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
MAT 481 |
Field Experience (30 Working Days) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
MAT 487 |
Geometry |
X |
X |
X |
|
|
|
X |
|
X |
|
|
|
Elective Courses for Computer Science Track (CST)
Code |
Course Title |
PO 1 |
PO 2 |
PO 3 |
PO 4 |
PO 5 |
PO 6 |
PO 7 |
PO 8 |
PO 9 |
PO 10 |
PO 11 |
PO 12 |
MAT 369 |
Operating Systems |
|
|
|
X |
|
|
X |
X |
X |
|
|
|
MAT 381 |
Field Experience (30 Working Days) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
MAT 429 |
Crypthology |
X |
|
X |
|
X |
X |
|
|
|
|
|
|
MAT 433 |
Intr. to Machine Learning |
|
|
X |
|
|
|
|
|
X |
X |
|
|
MAT 434 |
Graph Theory |
|
|
|
|
X |
|
X |
|
|
|
|
|
MAT 442 |
Introduction to Remote Sensing |
X |
|
X |
X |
|
|
|
|
|
|
|
X |
MAT 457 |
Intro. to Artificial Intelligence |
|
X |
X |
X |
X |
|
X |
|
|
|
|
|
MAT 458 |
Applications of Data Structures |
|
|
X |
X |
|
|
X |
|
X |
|
|
|
MAT 471 |
Computer Networks I |
|
|
|
|
|
|
|
X |
|
X |
|
|
MAT 472 |
Computer Networks II |
|
|
|
|
|
|
|
X |
|
X |
|
|
MAT 481 |
Field Experience (30 Working Days) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
MAT 492 |
Digital Image Processing |
|
|
X |
|
|
|
X |
|
X |
|
|
|
Non-Technical Elective Courses for Both Tracks
Code |
Course Title |
PO 1 |
PO 2 |
PO 3 |
PO 4 |
PO 5 |
PO 6 |
PO 7 |
PO 8 |
PO 9 |
PO 10 |
PO 11 |
PO 12 |
AST 340 |
Life in the Universe |
X |
|
X |
X |
|
|
|
|
|
|
|
X |
AST 341 |
Introduction to Astronomy |
X |
|
X |
X |
|
|
|
|
|
|
|
X |
AST 342 |
Solar System Astronomy |
X |
|
X |
X |
|
|
|
|
|
|
|
X |
AST 443 |
Observational Astronomy I |
X |
|
X |
X |
|
|
|
|
|
|
|
X |
AST 444 |
Observational Astronomy II |
X |
|
X |
X |
|
|
|
|
|
|
|
X |
MAT 343 |
History of Science |
X |
|
X |
X |
|
|
|
|
|
|
|
X |
MAT 443 |
History of Mathematics |
X |
|
X |
X |
|
|
|
|
|
|
|
X |
|
Second Foreign Language I (GR,FR,SP) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
X |
|
|
Second Foreign Language II (GR,FR,SP) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
X |
|
|
Second Foreign Language III (GR,FR,SP) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
X |
|
|
Second Foreign Language IV (GR,FR,SP) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
X |
|
MATHEMATICS AND COMPUTER SCIENCE PROGRAM |
The Matrix for Courses & Program Learning Outcomes |
(Scoring)
Code |
Course Title |
PO 1 |
PO 2 |
PO 3 |
PO 4 |
PO 5 |
PO 6 |
PO 7 |
PO 8 |
PO 9 |
PO 10 |
PO 11 |
PO 12 |
1. Year, First Semester |
|||||||||||||
MAT 125 |
Computer Programming I |
|
|
5 |
4 |
|
|
5 |
5 |
4 |
|
|
|
MAT 131 |
Calculus I |
4 |
|
5 |
|
4 |
5 |
|
|
|
|
|
3 |
MAT 133 |
Abstract Mathematics I |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
|
|
|
|
|
|
|
TUR 101 |
Turkish I |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
FLE 101 |
Freshman English I |
|
|
|
4 |
3 |
|
|
|
|
|
3 |
|
1. Year, Second Semester |
|||||||||||||
MAT 118 |
Computer Programming II |
|
|
5 |
4 |
|
|
5 |
5 |
4 |
|
|
|
MAT 132 |
Calculus II |
4 |
|
5 |
|
4 |
5 |
|
|
|
|
|
3 |
MAT 140 |
Analytic Geometry |
3 |
|
3 |
4 |
|
|
|
|
|
|
|
3 |
TUR 102 |
Turkish II |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
FLE 102 |
Freshman English II |
|
|
|
4 |
3 |
|
|
|
|
|
3 |
|
2. Year, Third Semester |
|||||||||||||
MAT 211 |
Advanced Calculus I |
4 |
4 |
5 |
5 |
5 |
|
|
|
|
|
|
|
MAT 213 |
Linear Algebra I |
4 |
|
4 |
|
5 |
5 |
|
|
|
|
|
|
MAT 215 |
Differential Equations |
4 |
5 |
5 |
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
MAT 235 |
Information Technologies |
|
|
|
|
|
|
5 |
4 |
5 |
5 |
|
|
HIS 201 |
Ataturk's Principles I |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
FLE 201 |
Sophomore English I |
|
|
|
4 |
4 |
|
|
|
|
|
4 |
|
2. Year, Fourth Semester |
|||||||||||||
MAT 212 |
Advanced Calculus II |
4 |
|
5 |
5 |
5 |
|
|
|
|
|
|
|
MAT 214 |
Linear Algebra II |
5 |
4 |
|
|
4 |
4 |
|
|
|
|
|
|
MAT 216 |
Probability and Statistics |
4 |
|
4 |
|
4 |
4 |
|
|
|
|
|
|
MAT 224 |
MATLAB Programming |
|
|
|
|
5 |
|
4 |
|
|
|
|
|
HIS 202 |
Ataturk's Principles II |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
FLE 202 |
Sophomore English II |
|
|
|
4 |
4 |
|
|
|
|
|
4 |
|
3. Year, Fifth Semester |
|||||||||||||
MAT 313 |
Complex Analysis |
4 |
5 |
5 |
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
MAT 365 |
Actuarial Mathematics (T. Elective) |
|
|
3 |
|
|
|
2 |
2 |
|
5 |
|
|
MAT 367 |
Numerical Analysis |
4 |
|
4 |
5 |
5 |
|
|
|
5 |
|
|
|
MAT 393 |
Visual Programming |
|
|
|
|
|
|
5 |
|
3 |
|
|
|
|
Elective Course (NT. Elective) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. Year, Sixth Semester |
|||||||||||||
MAT 302 |
Mathematical Modelling |
4 |
|
5 |
|
5 |
|
|
|
5 |
|
|
|
MAT 312 |
Partial Differential Equations |
4 |
5 |
5 |
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
MAT 316 |
WEB Programming II |
2 |
|
|
|
|
5 |
4 |
|
|
|
|
|
MAT 322 |
Microprocessors (T. Elective) |
|
|
|
4 |
|
|
5 |
4 |
|
|
|
|
|
Elective Course (NT. Elective) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4. Year, Seventh Semester |
|||||||||||||
MAT 411 |
Real Analysis |
4 |
4 |
5 |
|
|
|
4 |
|
5 |
|
|
|
MAT 415 |
Data Structures |
|
|
5 |
5 |
|
|
5 |
|
5 |
|
|
|
MAT 421 |
Networks and Their Security |
|
|
5 |
|
|
|
|
4 |
|
5 |
|
|
MAT 431 |
Graduation Project I |
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
5 |
5 |
MAT 457 |
Int. to Art. Intelligence (T. Elective) |
|
4 |
5 |
4 |
5 |
|
4 |
|
|
|
|
|
|
Elective Course (NT. Elective) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4. Year, Eigth Semester |
|||||||||||||
MAT 402 |
Seminar |
3 |
|
3 |
4 |
|
|
|
|
|
|
|
3 |
MAT 432 |
Graduation Project II |
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
5 |
5 |
MAT 442 |
Sat. Remote Sensing (T. Elective) |
4 |
5 |
4 |
|
|
|
|
|
5 |
|||
MAT 458 |
App. Of Data Structures (T. Elective) |
|
|
5 |
4 |
|
|
5 |
|
4 |
|
|
|
MAT 482 |
Computer Graphics |
|
|
|
4 |
|
|
3 |
4 |
4 |
|
|
|
MAT 488 |
Operational Mathematics (T. Elective) |
4 |
5 |
4 |
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Elective Course (NT. Elec) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Program competence weight |
70 |
32 |
101 |
87 |
85 |
28 |
56 |
28 |
44 |
15 |
24 |
47 |
|
Educational Level 0 (none) and 5 (highest) are expressed in |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Elective Courses for Mathematics Track (MT)
Code |
Course Title |
PO 1 |
PO 2 |
PO 3 |
PO 4 |
PO 5 |
PO 6 |
PO 7 |
PO 8 |
PO 9 |
PO 10 |
PO 11 |
PO 12 |
MAT 365 |
Actuarial Mathematics |
5 |
|
|
|
4 |
|
5 |
|
4 |
|
|
|
MAT 381 |
Field Exp. (30 Working Days) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
MAT 383 |
Discrete Mathematics |
4 |
5 |
4 |
|
5 |
|
5 |
|
|
|
|
|
MAT 392 |
Operational Research |
4 |
5 |
4 |
3 |
4 |
4 |
|
|
|
|
|
|
MAT 422 |
Probability Theory |
5 |
5 |
5 |
4 |
|
|
5 |
|
5 |
|
|
|
MAT 427 |
Topology |
3 |
|
4 |
|
3 |
4 |
|
|
|
|
|
|
MAT 429 |
Crypthology |
4 |
|
4 |
|
3 |
5 |
|
|
|
|
|
|
MAT 430 |
Applied Mathematics |
5 |
4 |
5 |
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
MAT 432 |
Differential Geometry |
3 |
|
3 |
|
3 |
5 |
|
|
|
|
|
|
MAT 434 |
Graph Theory |
|
|
|
|
5 |
|
4 |
|
|
|
|
|
MAT 442 |
Introduction to Remote Sensing |
3 |
|
3 |
4 |
|
|
|
|
|
|
|
3 |
MAT 457 |
Intro. to Artificial Intelligence |
|
3 |
4 |
4 |
4 |
|
3 |
|
|
|
|
|
MAT 462 |
Functional Analysis |
4 |
4 |
5 |
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
MAT 481 |
Field Exp. (30 Working Days) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
MAT 487 |
Geometry |
4 |
4 |
5 |
|
|
|
4 |
|
3 |
|
|
|
MATEMATİK BİLGİSAYAR BÖLÜMÜ PROGRAMI |
|||||||||||||||
TYYÇ Matematik ve Bilgisayar |
Matematik Bilgisayar Bölümü |
PÇ TANIMLARI |
|||||||||||||
|
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
|
BİLGİ |
Kuramsal & Olgusal |
1. Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen bilimsel yaklaşımı ön plana alacak şekilde ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
|
|
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
4. Matematiği ve bilgisayar bilimlerini gereği gibi öğrenmek ve öğretebilmek için bilim ve teknolojiyi temel bir araç olarak kullanır. |
BECERİLER |
Bilişsel & Uygulamalı |
1. Tanımlanan matematik, bilişim ve/veya bilgisayar |
|
|
X |
|
|
|
X |
X |
|
|
|
|
|
2. Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. Belirtimleri (spesifikasyon) tanımlanmış yazılım bileşenlerini geliştirir. |
|
|
|
X |
|
|
X |
X |
|
|
|
|
|||
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1. Bireysel olarak veya takımlarda etkin çalışır. |
|
|
|
|
|
|
|
X |
|
|
|
|
|
2. Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. |
|
|
|
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
5. Farklı değişkenler ve fonksiyonlar arasındaki ilişkileri matematiksel dille ifade edebilir ve bu ilişkileri modelleyebilir; |
||
3. Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
X |
|
11. Fiziksel ve mantıksal modelleme dâhil matematiksel, bilgisayar bilimleri veya disiplinler arası bir projeyi planlayıp, raporlayabilir; dinleyicilere sunabilir; |
||
Öğrenme Yetkinliği |
1. Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. |
|
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. Matematik-bilgisayar bilimleri ve bunların uygulama alanlarıyla ilgili problemleri formüle eder, çözüm için gerekli koşulları belirler, sezgi, yaratıcılık ve modelleme becerilerini kullanarak çözümler üretir; |
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1. Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanır, bilişim ve bilgisayar bilimleri alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
|
|
|
|
|
|
|
X |
X |
X |
|
|
8. Bilgisayar sistemlerinin donanımı ve yazılımı ile sayısal bilgisayar elektroniği konularında temel bilgi ve becerilerini uygulamaya geçirilebilir;
|
|
2. Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
X |
12. Mesleki, etik, |
||
3.Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
X |
|||
4. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
|
|
X |
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
3. Matematik-bilgisayar bilimleri ve bunların uygulama alanlarıyla ilgili problemleri formüle eder, çözüm için gerekli koşulları belirler, sezgi, yaratıcılık ve modelleme becerilerini kullanarak çözümler üretir;
|
||
Alana Özgü Yetkinlik |
1. Alanı ile ilgili verilerin toplanması,yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
X |
|
11. Fiziksel ve mantıksal modelleme dâhil matematiksel, bilgisayar bilimleri veya disiplinler arası bir projeyi planlayıp, raporlayabilir; dinleyicilere sunabilir; |
|
2. Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
X |
12. Mesleki, etik, tarihsel ve yasal sorumluluk duygularıyla, fikirlerini, araştırma sonuçları ve bulgularını düzgün bir İngilizce ve/veya Türkçe ile başkalarına iletebilir, yayabilir. |
||
3. Mesleki ve etik sorumluluk bilinci taşır, bilişim uygulamalarında meslek etiğinin gözetilmesi konusunda farkındalığa sahiptir |
|
|
|
|
|
|
X |
|
|
|
|
|
7. İyi düzenlenmiş ve belgelenmiş, basit, anlaşılır, etkili ve doğru bilgisayar programları tasarlayıp yazabilir; |
Temel Mesleki Dersler
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Şekli |
Kredi |
AKTS |
MAT-213 |
Zorunlu |
3-0-3 |
06 |
|
MAT-215 |
Zorunlu |
3-0-3 |
05 |
|
MAT-214 |
Zorunlu |
3-0-3 |
06 |
|
MAT-312 |
Zorunlu |
3-0-3 |
07 |
|
MAT-316 |
Zorunlu |
3-0-3 |
07 |
|
MAT-415 |
Zorunlu |
3-0-3 |
05 |
|
MAT-137 |
Zorunlu |
4-0-4 |
08 |
|
MAT-140 |
Zorunlu |
4-0-4 |
08 |
|
MAT-235 |
Zorunlu |
3-0-3 |
05 |
|
MAT-212 |
Zorunlu |
3-0-3 |
07 |
|
MAT-411 |
Zorunlu |
3-0-3 |
05 |
|
MAT-211 |
Zorunlu |
3-0-3 |
07 |
|
Toplam Kredi |
38 |
76 |
Uzmanlık-Alan Dersleri
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Şekli |
Kredi |
AKTS |
MAT-216 |
Zorunlu |
3-0-3 |
05 |
|
MAT-421 |
Zorunlu |
3-0-3 |
05 |
|
MAT-313 |
Zorunlu |
3-0-3 |
07 |
|
MAT-383 |
Zorunlu |
3-0-3 |
06 |
|
MAT-306 |
Zorunlu |
3-0-3 |
06 |
|
Toplam Kredi |
15 |
29 |
Tamamlayıcı Dersler
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Şekli |
Kredi |
AKTS |
MAT-125 |
Zorunlu |
3-0-3 |
07 |
|
MAT-141 |
Zorunlu |
4-2-5 |
08 |
|
TUR-101 |
Zorunlu |
2-0-2 |
02 |
|
FLE-101 |
Zorunlu |
4-0-4 |
05 |
|
MAT-118 |
Zorunlu |
3-0-3 |
07 |
|
MAT-142 |
Zorunlu |
4-2-5 |
08 |
|
TUR-102 |
Zorunlu |
2-0-2 |
02 |
|
FLE-102 |
Zorunlu |
4-0-4 |
05 |
|
FLE-201 |
Zorunlu |
4-0-4 |
05 |
|
MAT-224 |
Zorunlu |
3-0-3 |
05 |
|
HIS-202 |
Zorunlu |
2-0-2 |
02 |
|
FLE-202 |
Zorunlu |
4-0-4 |
05 |
|
MAT-365 |
Seçmeli |
3-0-3 |
05 |
|
MAT-393 |
Zorunlu |
3-0-3 |
07 |
|
AST-341 |
Seçmeli |
3-0-3 |
05 |
|
MAT-431 |
Zorunlu |
1-4-3 |
05 |
|
MAT-402 |
Zorunlu |
1-2-2 |
02 |
|
MAT-482 |
Zorunlu |
3-0-3 |
05 |
|
AST-444 |
Seçmeli |
3-0-3 |
05 |
|
HIS-201 |
Zorunlu |
2-0-2 |
02 |
|
Toplam Kredi |
63 |
97 |
Seçmeli Dersler
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Şekli |
Kredi |
AKTS |
MAT-372 |
Zorunlu |
3-0-3 |
05 |
|
MAT-457 |
Seçmeli |
3-0-3 |
05 |
|
AST-443 |
Seçmeli |
3-0-3 |
05 |
|
MAT-432 |
Zorunlu |
1-4-3 |
05 |
|
MAT-442 |
Seçmeli |
3-0-3 |
03 |
|
MAT-458 |
Seçmeli |
3-0-3 |
05 |
|
MAT-365 |
Seçmeli |
3-0-3 |
05 |
|
MAT-381 |
Seçmeli |
3-0-3 |
05 |
|
MAT-383 |
Seçmeli |
3-0-3 |
05 |
|
MAT-427 |
Seçmeli |
3-0-3 |
05 |
|
MAT-429 |
Seçmeli |
3-0-3 |
05 |
|
MAT-430 |
Seçmeli |
3-0-3 |
05 |
|
MAT-434 |
Seçmeli |
3-0-3 |
05 |
|
MAT-442 |
Seçmeli |
3-0-3 |
05 |
|
MAT-457 |
Seçmeli |
3-0-3 |
05 |
|
MAT-462 |
Seçmeli |
3-0-3 |
05 |
|
MAT-481 |
Seçmeli |
3-0-3 |
05 |
|
MAT-369 |
Seçmeli |
2-2-5 |
05 |
|
MAT-433 |
Seçmeli |
3-0-3 |
05 |
|
MAT-458 |
Seçmeli |
3-0-3 |
05 |
|
MAT-471 |
Seçmeli |
3-0-3 |
05 |
|
MAT-472 |
Seçmeli |
3-0-3 |
05 |
|
MAT-492 |
Seçmeli |
3-0-3 |
05 |
|
AST-341 |
Seçmeli |
2-2-3 |
05 |
|
AST-342 |
Seçmeli |
3-0-3 |
05 |
|
AST-443 |
Seçmeli |
2-2-3 |
05 |
|
AST-444 |
Seçmeli |
2-2-3 |
05 |
|
AST-342 |
Seçmeli |
3-0-3 |
05 |
|
MAT-486 |
Zorunlu |
3-0-3 |
05 |
|
Toplam Kredi |
89 |
143 |