İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi > Turizm İşletmeciliği
Turizm İşletmeciliği
- Amaç ve
Hedefler - Program Tanımı
- Program Çıktıları
- Ders Programı
- Ders İçerikleri
- PÇ/PO & Ders İlişkileri
- TYYÇ & PÇ& Ders İlişkileri
- Ders Grupları
TURİZM İŞLETMECİLİĞİ PROGRAMI
Amaçlar:
Turizm İşletmeciliği Programı , öğrencilerini yönetsel pozisyonlar için turizm alanındaki teorik ve uygulamalı bilgilerle eğitmeyi ve yetiştirmeyi amaçlar. Programın amacı öğrencileri rasyonel düşünme ve yaratıcı stratejilerle donatmaktır. Program turizm alanında temel yönetsel bilgilerle donatılmış personeller sağlamayı amaçlar. Öğrenciler, turizm endüstrisi için yabancı dil bilmenin öneminin farkında olarak, en az iki yabancı dil öğrenirler; Turizm ve Otel İşletmeciliği Bölümü öğrencilere ikinci bir yabancı dil olarak Almanca, Fransızca, İspanyolca, Rusça ve Çince dilini seçme şansı tanımaktadır.
Hedefler:
Turizm İşletmeciliği Programı , öğrencileri hızla değişen turizm iş dünyasının teorik ve pratik bilgileriyle donatmak için tasarlanmıştır. Turizm İşletmeciliği Programı, öğrencileri teorik ve yönetsel bilgilerle donatmayı amaçlayarak bu bilgileri turizm ile ilgili özel organizasyonlar ve turizm sektöründe uygulanabilmesini hedeflemektedir.
TURİZM İŞLETMECİLİĞİ PROGRAMI
Amaç, Kuruluş ve Onay |
Turizm İşletmeciliği Programı turizm alanıyla bağlantılı herhangi bir sektörde belirli bir görevi yerine getirmek için gerekli yeterli donanıma sahip elemanlar yetiştirmek amacıyla 1997 yılında kurulmuştur. Resmi Gazete: 9 Temmuz 1997, Sayı: 23050 YÖK Onayı: 13.04.2005/007700 |
Diploma ve Ünvanlar |
Bu programı tamamlayacak olan öğrenciler turizm ve otel işletmeciliği alanında lisans belgesi ile ödüllendirilecektir. |
Yeterlilik ölçütü |
Turizm İşletmeciliği alanında Lisans Programı |
Kayıt Kabul Koşulları |
Üniversitelerde kayıtlı öğrenciler, en erken birinci dönemin sonunda programa yatay geçiş yapabilirler ve kendilerine aynı içerikte ve başarılı olmak koşuluyla almış oldukları dersler için muafiyet tanınabilir. Yabancı öğrenciler için de benzer koşullar uygulanır. Öğrenci İşleri Müdürlüğü --> Kayıt Kabul Koşulları. |
Derece Alma Koşulları ve Yönetmeliği |
Öğrencinin genel not ortalaması en az 2.00/4.00 olmalıdır ve öğrenci hiçbir dersten kalmamış olmalıdır. |
Programın Profili |
Turizm İşletmeciliği Programı değişen iş dünyasının pratik ve teorik bilgileriyle öğrencileri, özellikle turizm sektörünün ihtiyaç duyduğu kalifiye personel olarak, donatmak amacıyla tasarlanmıştır. |
Çalışma Alanları |
Mezun olan öğrenciler, otellerde, yiyecek-içecek işletmelerinde, seyahat endüstrisi alanında, konferans ve kongre merkezlerinde, seyahat gemilerinde kalifiye personel olarak çalışma fırsatı yakalamaktadırlar. Birçok öğrencimiz kendi aile şirketlerinde ya da bölgedeki turizm sektörü ile ilgili işletmelerde çalışmaktadırlar. |
Öğrenime Devam Olanakları |
Öğrenciler yüksek lisans programlarına başvurabilirler. |
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme Esasları
|
Sınav politikaları her ders için ayrı ayrı belirlenir. Her dersin ölçme ve değerlendirme ölçütleri için "Ders Programı"nda yer alan ders ismini tıklamanız yeterlidir. |
Mezuniyet Koşulları |
Bir öğrencinin mezun olabilmesi için Genel Not Ortalamasının (GNO) 4.00 üzerinden en az 2.00 olması ve başarısız dersi olmaması gerekir. Çağ Üniversitesi Ön Lisans, Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği |
Programın Türü |
Tam Zamanlı |
Öğretim Dili |
İngilizce |
Bölüm Başkanı |
Yard.Doç.Dr.Bülent ÖZER
Tel: +90 324 6514800 Faks: +90 324 6514811 |
AKTS & Erasmus Koordinatörü |
Öğrt.Gör.Ceyda Melek CESEROĞLU
cmceseroglu@cag.edu.tr Tel: +90 324 6514800 Faks: +90 324 6514811 |
Programı başarıyla tamamlayan bir öğrenci:
1. İş yaşamında Türkçe ile yabancı dili etkin kullanarak kendini ifade edebilir.
2. Çağdaş bilişim teknolojilerini kullanabilir ve alana uygulayabilir.
3. Değişen iş koşullarında insiyatif alır, analitik ve yaratıcı yaklaşımlarla sorun çözebilir.
4. İş hayatında aldığı kararlarda sosyal sorumluluk bilincini ve etik değerleri göz önünde bulundurur.
5. Edindiği teorik bilgileri uygulama ile bütünleştirerek içinde çalıştığı sistemin geliştirilmesine katkıda bulunabilir.
6. Liderlik, takım çalışması, kişilerarası iletişim becerilerini kullanabilir.
7. Turizmin sosyo-ekonomik yapısını ve bu yapı kapsamında ülke açısından önemini kavrayarak, bu kapsamda iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi ile doğal ve kültürel çevrenin korunması, turizm coğrafyası gibi toplumu da ilgilendiren konularda yeterli bilgi düzeyi ve bilincine sahip olmak.
8. Bir turizm işletmesinin belli bir alanında (önbüro, kat hizmetleri, satış&pazarlama vb) uzmanlaşarak, turizm işletmesinin kendi içinde bölümler arası koordinasyonuna dayalı olarak uzmanlaştığı bölüm dışındaki bölümler hakkında da, yeterli düzeyde bilgi sahibi olmak.
9. Turizm sektörü içindeki tüm alt dalların (konaklama, seyahat, ulaşım vb) tur organizasyonu amacıyla yakın koordinasyonunun kaçınılmaz oluşuna bağlı olarak işletme dışından diğer turizm işletmeleri hakkında yeterli bilgi sahibi olmak.
BİRİNCİ YIL, BİRİNCİ YARIYIL
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Şekli |
Kredi |
AKTS |
TUR-101 |
Zorunlu |
2-0-2 |
3 |
|
THM-101 |
Zorunlu |
3-0-3 |
7 |
|
FLE-103 |
Zorunlu |
4-0-4 |
6 |
|
ECO-105 |
Zorunlu |
3-0-3 |
7 |
|
MAT-103 |
Zorunlu |
3-0-3 |
7 |
|
Toplam Kredi |
15 |
30 |
BİRİNCİ YIL, İKİNCİ YARIYIL
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Şekli |
Kredi |
AKTS |
TUR-102 |
Zorunlu |
2-0-2 |
3 |
|
FLE-104 |
Zorunlu |
4-0-4 |
6 |
|
MAT-112 |
Zorunlu |
3-0-3 |
7 |
|
THM-108 |
Zorunlu |
3-0-3 |
7 |
|
Toplam Kredi |
12 |
23 |
İKİNCİ YIL, ÜÇÜNCÜ YARIYIL
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Şekli |
Kredi |
AKTS |
THM-205 |
Zorunlu |
3-0-3 |
7 |
|
HIS-201 |
Zorunlu |
2-0-2 |
3 |
|
MAN-205 |
Zorunlu |
3-0-3 |
7 |
|
FLE-203 |
Zorunlu |
4-0-4 |
6 |
|
LAW-201 |
Seçmeli |
3-0-3 |
7 |
|
Toplam Kredi |
15 |
30 |
İKİNCİ YIL, DÖRDÜNCÜ YARIYIL
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Şekli |
Kredi |
AKTS |
HIS-202 |
Zorunlu |
2-0-2 |
3 |
|
THM-204 |
Zorunlu |
3-0-3 |
7 |
|
FLE-204 |
Zorunlu |
4-0-4 |
6 |
|
MAN-220 |
Zorunlu |
3-0-3 |
7 |
|
LAW-228 |
Seçmeli |
3-0-3 |
7 |
|
Toplam Kredi |
15 |
30 |
ÜÇÜNCÜ YIL, BEŞİNCİ YARIYIL
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Şekli |
Kredi |
AKTS |
THM-303 |
Seçmeli |
3-0-3 |
6 |
|
THM-301 |
Zorunlu |
3-0-3 |
6 |
|
THM-315 |
Zorunlu |
3-0-3 |
6 |
|
THM-309 |
Zorunlu |
3-0-3 |
6 |
|
FLX-303 |
Seçmeli |
3-0-3 |
6 |
|
Toplam Kredi |
15 |
30 |
ÜÇÜNCÜ YIL, ALTINCI YARIYIL
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Şekli |
Kredi |
AKTS |
IFN-314 |
Zorunlu |
3-0-3 |
6 |
|
THM-304 |
Zorunlu |
3-0-3 |
6 |
|
THM-314 |
Seçmeli |
3-0-3 |
6 |
|
THM-324 |
Zorunlu |
3-0-3 |
6 |
|
FLX-304 |
Seçmeli |
3-0-3 |
6 |
|
Toplam Kredi |
15 |
30 |
DÖRDÜNCÜ YIL, YEDİNCİ YARIYIL
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Şekli |
Kredi |
AKTS |
THM-401 |
Zorunlu |
3-0-3 |
6 |
|
MAN-417 |
Seçmeli |
3-0-3 |
6 |
|
ECO-403 |
Zorunlu |
3-0-3 |
6 |
|
THM-413 |
Zorunlu |
3-0-3 |
6 |
|
FLX-403 |
Seçmeli |
3-0-3 |
6 |
|
Toplam Kredi |
15 |
30 |
DÖRDÜNCÜ YIL, SEKİZİNCİ YARIYIL
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Şekli |
Kredi |
AKTS |
THM-420 |
Zorunlu |
3-0-3 |
6 |
|
THM-412 |
Seçmeli |
3-0-3 |
6 |
|
MAN-406 |
Seçmeli |
3-0-3 |
6 |
|
FLX-404 |
Seçmeli |
3-0-3 |
6 |
|
MAN-450 |
Zorunlu |
3-0-3 |
6 |
|
Toplam Kredi |
15 |
30 |
BÖLÜM SEÇMELİ DERSLERİ
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Şekli |
Kredi |
AKTS |
FLF-403 |
Seçmeli |
3-0-3 |
6 |
|
FLF-404 |
Seçmeli |
3-0-3 |
6 |
|
FLS-303 |
Seçmeli |
3-0-3 |
6 |
|
FLS-304 |
Seçmeli |
3-0-3 |
6 |
|
FLS-403 |
Seçmeli |
3-0-3 |
6 |
|
FLF-303 |
Seçmeli |
3-0-3 |
6 |
|
FLF-304 |
Seçmeli |
3-0-3 |
6 |
|
FLS-404 |
Seçmeli |
3-0-3 |
6 |
|
FLG-303 |
Seçmeli |
3-0-3 |
6 |
|
FLG-304 |
Seçmeli |
3-0-3 |
6 |
|
FLG-403 |
Seçmeli |
3-0-3 |
6 |
|
FLG-404 |
Seçmeli |
3-0-3 |
6 |
|
Toplam Kredi |
36 |
72 |
BİRİNCİ YIL, BİRİNCİ YARIYIL
Dersin Kodu |
Dersin Açıklama |
TUR-101 |
Duygu ve düşüncelerin maksada uygun bir şekilde ve uyumlu bir anlatımla verilmesini sağlayan retorik, yazım kuralları, noktalama işaretleri ve kompozisyonla ilgili bilgilerin teorik ve uygulamalı olarak verilmesi.
|
THM-101 |
Ders, turizm ile ilgili temel kavramları öğretme amacındadır. Bu doğrultuda ders turizmin temel maltyapı elemanları hakkında bilgi vermektedir. |
FLE-103 |
Başlangıç seviyesinden başlayarak İngilizce bilgisi, yazma ve okuma becerileri edindirme, ayrıca dilin temeli; tanışma konusuna giriş, konuşmaya başlama, fiillerin tanıtımı, yer ve kişi tanıtımı, yetenekler, tercihler, sıklık zarfları, soru sorma ve yanıtlama, geçmiş zaman, düzenli ve düzensiz fillerin çekimi, zaman zarflarının kullanımı, şimdiki zaman, gelecek zaman, karşılaştırmalar, problemler ve öğüt alıp tavsiye verme, önerilerde bulunma, şimdiki zamanın ve geniş zamanın farklı kullanımları, kimi özel yapılar, sıfat ve zarflar yer almaktadır. |
ECO-105 |
İktisat biliminin konusu ve ilkeleri, iktisadi analiz ve analiz çeşitleri, talep, arz ve tam rekabet piyasasına fiyatın belirlenmesi, esneklik, tüketici ve üretici rantı, kamu ekonomisi, maliyet kavramı, firma dengesi, tam rekabet piyasası, eksik rekabet piyasaları: Tekel, tekelci rekabet ve oligopol piyasaları incelemektedir. Gayri safi milli hasıla, milli gelir, çarpan analizi, fiyatlar genel seviyesi, üretim ve ekonomik büyüme, tasarruf, yatırım ve finansal sistem, istihdam, işsizlik ve çeşitleri, paranın ekonomideki yeri ve işlevleri, banklar ve para arzı, para arzı ve enflasyon, dış ekonomik ilişkiler, para ve mali politikaların toplam talep ve arz üzerindeki etkileri incelenmektedir. |
MAT-103 |
Değişkenler, sıklık dağılımları ve grafikler; konum ölçüleri; değişim ölçüleri; çarpıklık ve basıklık; olasılığın temel kavramları: rasgele değişkenler, bağımsız olaylar, koşullu olasılık, Bayes kuramı; tek ve iki değişkenli dağılımlar: sık kullanılan bazı kesikli ve sürekli olasılık dağılımları, büyük sayılar yasası ve merkezi limit teoremi. Örneklem ve örneklem dağılımları; tahmin yöntemleri: nokta ve aralık tahmini; hipotez testi; küçük örneklem dağılımları (t, Ki-kare, F); Ki-kare uyum iyiliği testi ve çapraz tablolar; varyans analizi; regresyon. Giriş, istatistiğin amacı, verilerin derlenmesi ve özetlenmesi, merkezi eğilim ve merkezi dağılım ölçüleri. olasılık, örnekleme ve tahmin yöntemleri anlatılmaktadır.
|
BİRİNCİ YIL, İKİNCİ YARIYIL
Dersin Kodu |
Dersin Açıklama |
TUR-102 |
Duygu ve düşüncelerin maksada uygun bir şekilde ve uyumlu bir anlatımla verilmesini sağlayan retorik, yazım kuralları, noktalama işaretleri ve kompozisyonla ilgili bilgilerin teorik ve uygulamalı olarak verilmesi. |
FLE-104 |
İşletmecilik alanı ile ilgili sözlük kelimelerini ve yapıları kapsatmaktır. Öğrencilere işletmecilik sektöründe kullanılan dil ile tanıştırmak ve işletmeciliği ilgilendiren makale veya yazıları okuyabilme ve anlayabilme yeteneklerini geliştirmektir. |
MAT-112 |
Gerçek sayılar, eşitsizlikler, fonksiyonlar ve fonksiyonların grafikle gösterimi, doğrusal fonksiyonlar, doğrusal denklemler, maliyet gelir ve kar fonksiyonları, başa baş noktası analizi, ikinci dereceden fonksiyonlar ile logaritmik ve üstel fonksiyonlar üzerinde durulmaktadır. Matrisler ve determinantlar, doğrusal denklem sistemlerinin çözümleri, ters matris yöntemi, limit ve süreklilik, türev, yüksek mertebeden türevler, eğri çizimi. çok değişkenli fonksiyonlar, kısmi türevler, entegral anlatılmaktadır. |
THM-108 |
Ders, otel içerisindeki departmanları ve hizmetlerini öğretme amacındadır. Bu doğrultuda ders özellikle yiyecek içecek ve kat hizmetleri departmanları hakkında bilgi vermektedir |
İKİNCİ YIL, ÜÇÜNCÜ YARIYIL
Dersin Kodu |
Dersin Açıklama |
THM-205 |
Ön büro hizmetlerinin tüm konaklama hizmetlerinin başlangıç istasyonu olmasının önemi ve temel ilkeler, ön büro, arka büro hizmetlerinin eşgüdümü, geliştirme stratejiler, tahmin çalışmaları, misafirlerle ilişkiler ve ön büro işlemlerin aksatılmadan yürütülmesi üzerinde örnek olay çalışmaları. |
HIS-201 |
Osmanlılar, Osmanlı Devletinin, kuruluşu, yükselişi, gerileme ve çöküşü, Osmanlı’nın “Anayasal Dönemi (I. Meşrutiyet)”, Aydınlanma Döneminde Aydın Hareketleri, Yeniden düzenlenme ve Yeniden Yapılanma Kararları, Birinci Dünya Savaşının Nedenleri, Birinci Dünya Savaşı ve Sonrası,Türk Kurtuluş Savaşı, Lozan Antlaşması Mustafa Kemal Atatürk liderliğinde bağımsız bir cumhuriyet olarak Türkiye’nin oluşumu anlatılmaktadır. |
MAN-205 |
Dersin ana amacı, temel yönetim fonksiyonlarını öğretmektir. Öğrenciler aynı zamanda çevre, teknoloji ve değişim gibi yönetsel konular hakkında da bilgi edinme fırsatı bulacaklardır. Dersin bir diğer hedefi ise öğrencilerin gelecekteki çalışma ortamlarında planlama, örgütleme, yönlendirme ve kontrol tekniklerini uygulama becerilerini geliştirmektir. |
FLE-203 |
Bu ders teknik alanlar ve rapor sunumunda öğrencilerin sözlü ve yazılı iletişim becerilerini önemli ölçüde geliştirmek için hazırlanmıştır. Dersin sonunda öğrenciler resmi ve gayri resmi yolla tavsiye vermeyi, belirsiz zamir kullanımını, geçmiş alışkanlıkları ifade etmeyi, resmi yolla bir isteği ifade etmeyi, isim fiillerle ilgili kullanım farklılığını, edilgen cümle yapısı ve kullanımı, öğrenmiş olacaklardır |
LAW-201 |
Toplum ve hukuk, hukukun kollara ayrılması; hukukun kaynakları, hukukun yasallaştırılması; uygulama yönünden yazılı hukuk kuralları ve yasalar; hukuk güvenliği; kişilik, kişilerin adları; hısımlık, konut; aile, miras, eşya; mülkiyet; hukuksal olaylar, işlemler, ilişkiler; kamu hukuku işlemleri, hukuksal işlemlerde sakatlıklar; haklar, kamu hakları, özel hakları; sorumluluk, yargı yerleri; insan hakları okutulmaktadır. |
İKİNCİ YIL, DÖRDÜNCÜ YARIYIL
Dersin Kodu |
Dersin Açıklama |
HIS-202 |
Yeniden Düzenleme Dönemi (Türk Devrimi) Cumhuriyetle Girilen Dönem (Siyasal, Toplumsal, Askeri ve Ekonomik, Hukuksal, Kültürel, Tüm Değişiklikler). Türkiye Cumhuriyeti Devleti'nin Dış Politikası (Yapılan Tüm Antlaşmalar ve Paktlar, Atatürk İlkeleri ve Atatürk'ün Dayandığı Bütünleyici İlkeler. Türk Devrimi'nin Ulusal ve Evrensel Değeri. 1923 yılından (Lozan Antlaşması ve Türkiye Cumhuriyetinin kuruluşu), 1938 (Atatürk’ün ölümü) yılına kadar modern bir devletin tesisine doğru yapılan çabalar; yasal, sosyal ve kültürel reformlar; ekonomik ve dış politika, cumhuriyet dönemi sırasında ekonomi ve dış politika; iç politika ve siyasal partiler; Mustafa Kemal Atatürk’ün düşünce sistemi, ilkeleri ve amaçları, Mustafa Kemal Atatürk’ün başlıca siyaseti ve reformları tartışılmaktadır. |
THM-204 |
Ders ana hatlarıyla, ön büro işlemlerinin ön büro paket programlar aracılığıyla yürütülmesine yönelik prosedürleri kapsamaktadır. Dersin konuları ise, paket programlarda rezervasyon, ve resepsiyon işlemleri kasa, kat hizmetleri işlemeklerini yerine getirilmesi ve sistemden raporların çıkarılmasıdır. |
FLE-204 |
Bu dersin sonunda öğrenciler ingiliz dilinde resmi ve gayri resmi yolla tavsiye vermeyi, belirsiz zamir kullanımını, geçmiş alışkanlıkları ifade etmeyi, resmi yolla bir isteği ifade etmeyi, isim fiillerle ilgili kullanım farklılığını, edilgen cümle yapısı ve kullanımı, öğrenmiş olacaklardır. |
MAN-220 |
Dersin 3 temel hedefi (1) örgütler hakkında temel bilgileri vermek; (2) Çalışma hayatını şartlarını daha iyi anlamaları için öğrencilerin yönetim beceri ve bilgilerini arttırmak; (3) İşletme Yönetimi alanında yoğunlaşan öğrencilere doğru bakış açısı kazandırmaktır. Bu amaçlar doğrultusunda tasarlanan derste örgüt tasarımı ve teorisi konusunda geliştirilen pratik ve teorik bilgiler öğrencilere aktarılmaktadır. Özellikle örgütsel yapının temel özellikleri; Strateji, Örgüt ve Etkililik; Global iş dünyası için örgüt tasarımı; Teknoloji ve örgütler; Örgütsel kültür ve ahlaki değerler; Yenilik ve değişim konuları üzerinde yoğunlaşılmaktadır.
|
LAW-228 |
Genel Hukuk, hukukun ayrımları, hukukun dalları ve kaynakları, yasal iliskiler ve temel haklar, turizm hukukunun temel prensipleri, turizm alanında uygulanan ulusla arası yasal düzenlemeler, Turizmi Tesvik Kanunu ve sonuçları, Seyahat Acenteleri ve Seyahat Acenteleri Birligi Kanunu ve sonuçları, Yat Turizmi ile ilgili yönetmelik, diğer ilgili alanlara dair yönetmelikler |
ÜÇÜNCÜ YIL, BEŞİNCİ YARIYIL
Dersin Kodu |
Dersin Açıklama |
THM-303 |
Ülkedeki önemli destinasyonlar, bunlara ilişkin özellikler ve bölgesel coğrafi olanaklar, dünya çapında turizm trafiği ve coğrafyasının tanıtılması, turizm endüstrisi bağlamında coğrafyanın katkıları ve Türkiye coğrafyasının sağladığı önemli değerlerin tartışılması, örnek olay analizleri. |
THM-301 |
Yiyecek ve içecek endüstrisinin temelleri, yiyecek ve içecek kapsamında değişik türden hizmetlerin yönetimi, caféler, lokantalar, oda servisi ve kokteyl/banquette gibi aktivitelerin yönetimi, menü düzenleme ve yiyecek içecek servisinde planlama. |
THM-315 |
|
THM-309 |
Bu ders bilgisayar otomasyon programlarını kullanarak konuğun önbüro işlemlerini yapmak, bilgisayar otomasyon programlarını kullanarak konuğun kat hizmetleri işlemlerini yapmak, önbüroda kullanılan evrakların bilgisayardan çıktılarını alma gibi konuları içerir. |
FLX-303 |
FLG-303 Almanca, FLF-303 Fransızca FLS-303 İspanyolca FLR-303 Rusça FLC-303 Çince derslerinin ders içerikleri seçimlik dersler listesinde yer almaktadır. |
ÜÇÜNCÜ YIL, ALTINCI YARIYIL
Dersin Kodu |
Dersin Açıklama |
IFN-314 |
Elektronik işletmenin temel kavramlarına giriş, elektronik ticaretin teknik, hukuki ve finansal altyapısı, bilgi ve iletişim teknolojilerinin tedarik zinciri yönetimi, pazarlama, müşteri ilişkileri yönetimi, insan kaynakları yönetimi gibi temel iş süreçlerinde kullanılması, mobil ticaret, e-ticaret yazılımları, e-ticaretin uluslararası, etik ve sosyal boyutu. |
THM-304 |
Bu ders seyahatin tarihine, seyahat şirketlerinin turizmdeki rolüne, Türkiye’deki seyahat şirketlerinin büyüklük, mülkiyet ve personel gibi özellikleri ile seyahat örgütlerinin farklı tipleri, operasyon paketleri, seyahat hizmetlerinin programlanması ve maliyetlerinin hesaplanması konularına odaklanmaktadır |
THM-314 |
Bu ders, öğrencilerin, planlama öncesi, bütçe hazırlama, reklam ve/veya halkla ilişkileri, sergi düzeni, kongre ve fuar kayıt, stand oluşturma, görsel-işitsel dekor programlama konularının özellikle vurgulandığı kongre ve fuar geliştirme konusuna aşina olmaları için tasarlanmıştır. |
THM-324 |
Turizm ve otelcilik sektöründe satış ve pazarlama temel kavramları incelemek için tasarlanmış bir ders |
FLX-304 |
FLG-304 Almanca, FLF-304 Fransızca FLS-304 İspanyolca FLR-304 Rusça FLC-304 Çince derslerinin ders içerikleri seçimlik dersler listesinde yer almaktadır. |
DÖRDÜNCÜ YIL, YEDİNCİ YARIYIL
Dersin Kodu |
Dersin Açıklama |
THM-401 |
Bu derste, bireyin tek başına ve grup halinde dinlenme ihtiyaçlarının ortaya konması ve bu ihtiyaçların karşılanmasında sunulacak hizmetlerin tartışılması, dinlenme tesislerinin standart ve kalitesi, temizliği ve güvenliği, dinlenme programlarının seçimi ve yürütülmesi, dinlenme ürün paket programlarının müşteri temelli olarak düzenlenmesi ve yürütülmesi, anismasyon programlarının hazırlanması ve yönetimi gibi konular anlatılmaktadır. |
MAN-417 |
Girişimcilik, ekonomik gelişimi desteklediğinden dolayı üstünde durulması gereken önemli olgudur. Dersin amacı, öğrencilere girişimcilik konusu hakkında temel bilgiler vermek, sahip oldukları girişimcilik potansiyelinin ortaya çıkarılmasında kendilerine destek sağlamaktır. Ayrıca, bu derste öğrenciye iş girişiminde bulunmadan önce nasıl iş planı yapılacağı, yapılması gerekli olan hazırlıklar ve iş kurulduktan sonra kullanılacak olan gerekli metotlar ve konular öğretilecektir.
|
ECO-403 |
Ders Türkiye ekonomisinin geçirdiği tarihsel dönüşüm, yaşanan iktisadi krizler, sektörel yapı, dış ekonomik ilişkiler, başlıca ekonomik sorunlar ve çözüm yolları üzerinde yoğunlaşmaktadır. |
THM-413 |
Konu başlığı tespiti, literatür taraması, alan araştırması, sözlü ve yazılı sunum. |
FLX-403 |
FLG-403 Almanca, FLF-403 Fransızca FLS-403 İspanyolca FLR-403 Rusça FLC-403 Çince derslerinin ders içerikleri seçimlik dersler listesinde yer almaktadır. |
DÖRDÜNCÜ YIL, SEKİZİNCİ YARIYIL
Dersin Kodu |
Dersin Açıklama |
THM-420 |
Turizm politikasının tanımı, turizm politikasını oluşturan unsurlar, turizm planının tanımı, turizm kenti olmanın şartları, turizm planlaması bakımından turizm bölgelerinin yaşam eğrileri, turizm endüstrisinde yatırımlar, turizm planlama ve politikasındaki sorunlar, sürdürülebilir turizm gibi konular ele alınacaktır. |
THM-412 |
Gezinti gemisi turizmininin planlanması, uygulanması, organizasyonu, bu alandaki sektörlerin bu günkü durumu ve gelişimi. |
MAN-406 |
Yakın tarihte gerçekleşen Enron ve WorldCom gibi skandallar iş dünyasında işletmelerin hayatta kalmasını sağlayan ana konular dışında da bir çok önemli husus olduğunu bizlere göstermiştir. Bu bağlamda işletmelerin etik davranmalarının önemi de açığa çıkmıştır. Bu ders kapsamında, kabul edilebilir risk, fikir hakları, yolsuzlukların açığa çıkarılması, çalışanların hakları, dış kaynak kullanımı, ve pazarlamada etik gibi konular incelenecektir. |
FLX-404 |
FLG-404 Almanca, FLF-404 Fransızca FLS-404 İspanyolca FLR-404 Rusça FLC-404 Çince derslerinin ders içerikleri seçimlik dersler listesinde yer almaktadır. |
MAN-450 |
Uluslararası işletme dersi ile bölgesel ve uluslararası ekonomik entegrasyonlar çerçevesinde incelenen kürselleşme sürecinin temel ve önemli adım ve yaklaşımları anlatılmaktadır. Politik, hukuk, ve işletme etiği konularının ticari süreç ile ilişkisi incelenmektedir. Ders kapsamında alanında uzman yöneticilerle görüşmeler ve fabrika gezileri yer almaktadır. Bu sayede öğrenciler teorik bilgilerinin yanında gözlemleme ve uygulama yetilerini de geliştirirler. |
BÖLÜM SEÇMELİ DERSLERİ
Dersin Kodu |
Dersin Açıklama |
FLF-403 |
Bu derste, öğrencilerin kendilerini ifade ederken, basit cümleler kurabilecek yapılar bulunmaktadır. Öğrenme ortamında öğrencinin derse katılımını en üst düzeye çıkarmak için gerekli materyal ve bilgiyi kullanarak, yazma, dinleme ve konuşma aktiviteleri yer almaktadır. |
FLF-404 |
Bu derste, öğrencilerin kendilerini ifade ederken, basit cümleler kurabilecek yapılar bulunmaktadır. Öğrenme ortamında öğrencinin derse katılımını en üst düzeye çıkarmak için gerekli materyal ve bilgiyi kullanarak, yazma, dinleme ve konuşma aktiviteleri yer almaktadır. |
FLS-303 |
Bu derste, öğrencilerin kendilerini ifade ederken, basit cümleler kurabilecekleri yapılar bulunmaktadır. Öğrenme ortamında öğrencinin derse katılımını en üst düzeye çıkarmak için gerekli materyal ve bilgiyi kullanarak, okuma, yazma dinleme ve konuşma aktiviteleri uygulanır. |
FLS-304 |
Bu derste, öğrencilerin kendilerini ifade ederken, basit cümleler kurabilecekleri yapılar bulunmaktadır. Öğrenme ortamında öğrencinin derse katılımını en üst düzeye çıkarmak için gerekli materyal ve bilgiyi kullanarak, okuma, yazma dinleme ve konuşma aktiviteleri uygulanır. |
FLS-403 |
Bu derste, öğrencilerin kendilerini ifade ederken, basit cümleler kurabilecekleri yapılar bulunmaktadır. Öğrenme ortamında öğrencinin derse katılımını en üst düzeye çıkarmak için gerekli materyal ve bilgiyi kullanarak, okuma, yazma dinleme ve konuşma aktiviteleri uygulanır. |
FLF-303 |
Öğrencilerin öğrencinin derse katılımını en üst düzeye çıkarmak için gerekli materyal ve bilgiyi kullanarak, yazma, dinleme ve konuşma aktiviteleri yer almaktadır. |
FLF-304 |
Bu derste, öğrencilerin öğrenme ortamında öğrencinin derse katılımını en üst düzeye çıkarmak için gerekli materyal ve bilgiyi kullanarak, yazma, dinleme ve konuşma aktiviteleri yer almaktadır |
FLS-404 |
Bu derste, öğrencilerin kendilerini ifade ederken, basit cümleler kurabilecekleri yapılar bulunmaktadır. Öğrenme ortamında öğrencinin derse katılımını en üst düzeye çıkarmak için gerekli materyal ve bilgiyi kullanarak, okuma, yazma dinleme ve konuşma aktiviteleri uygulanır. |
FLG-303 |
Ders beş temel yabancı dil beceresinin (dinleme, konuşma, okuma, yazma) yanı sıra dilbilgisi ve kelime konularıyla ilgili alıştırmaları içerir. Uygulama yabancı dil öğreniminde önemli olduğu için, ders konularının tekrarlanması ve ek araştırmaların yapılması önemle tavsiye edilir. |
FLG-304 |
Ders dört temel yabancı dil beceresinin (dinleme, konuşma, okuma, yazma) yanı sıra dilbilgisi ve kelime konularıyla ilgili alıştırmaları içerir. Uygulama yabancı dil öğreniminde önemli olduğu için, ders konularının tekrarlanması ve ek araştırmaların yapılması önemle tavsiye edilir. |
FLG-403 |
Ders dört temel yabancı dil beceresinin (dinleme, konuşma, okuma, yazma) yanı sıra dilbilgisi ve kelime konularıyla ilgili alıştırmaları içerir. Uygulama yabancı dil öğreniminde önemli olduğu için, ders konularının tekrarlanması ve ek araştırmaların yapılması önemle tavsiye edilir. |
FLG-404 |
Ders dört temel yabancı dil beceresinin (dinleme, konuşma, okuma, yazma) yanı sıra dilbilgisi ve kelime konularıyla ilgili alıştırmaları içerir. Uygulama yabancı dil öğreniminde önemli olduğu için, ders konularının tekrarlanması ve ek araştırmaların yapılması önemle tavsiye edilir. |
TURİZM İŞLETMECİLİĞİ PROGRAMI Program Çıktıları & Dersler İlişki Tablosu |
Kod |
Dersin Adı |
PÇ 1 |
PÇ 2 |
PÇ 3 |
PÇ 4 |
PÇ 5 |
PÇ 6 |
PÇ 7 |
PÇ 8 |
PÇ 9 |
1. Yıl, Birinci Dönem |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|
MAN 103 |
İşletmeciliğe Giriş I |
X |
- |
X |
X |
X |
- |
X |
X |
X |
ECO 101 |
İktisada Giriş I |
- |
- |
- |
- |
X |
- |
X |
- |
- |
MAT 107 |
Turizm İşletmeciliği Matematiği |
- |
- |
X |
- |
X |
- |
X |
- |
- |
MAT 121 |
Bilgisayar Programlama I |
- |
X |
- |
- |
X |
X |
- |
- |
- |
THM 101 |
Turizm Endüstrisine Giriş |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
X |
- |
X |
TUR 101 |
Türkçe I |
X |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
FLE 101 |
Turizm İngilizcesi I |
X |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
1. Yıl, İkinci Dönem |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|
MAN 106 |
İşletmeciliğe Giriş II |
- |
X |
- |
- |
- |
- |
- |
X |
X |
ECO 102 |
İktisada Giriş II |
- |
- |
- |
- |
X |
- |
X |
- |
- |
MAT 122 |
Bilgisayar Programlama II |
- |
X |
- |
- |
- |
X |
X |
- |
- |
THM 102 |
Turizm İşletmeciliğine Giriş |
- |
- |
- |
X |
- |
- |
X |
X |
X |
SOC 104 |
Sosyolojiye Giriş |
- |
- |
- |
X |
X |
X |
- |
- |
- |
TUR 102 |
Türkçe II |
X |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
FLE 102 |
Turizm İngilizcesi II |
X |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
2. Yıl, Üçüncü Dönem |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|
MAN 203 |
Muhasebenin İlkeleri |
- |
- |
X |
X |
X |
- |
X |
- |
- |
THM 205 |
Ön Büro Yönetimi |
- |
- |
- |
- |
X |
- |
- |
X |
- |
LAW 201 |
Hukuk I |
- |
- |
- |
X |
- |
- |
- |
- |
- |
MAT 207 |
Turizm İşletmeciliği İstatistiği |
- |
- |
X |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
HIS 201 |
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I |
- |
- |
- |
X |
- |
- |
- |
- |
- |
FLE 201 |
Turizm İngilizcesi III |
X |
- |
X |
X |
- |
X |
- |
- |
- |
- |
Seçmeli Ders |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
2.Yıl, Dördüncü Dönem |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|
MAN 204 |
Finansal Muhasebe |
- |
- |
X |
X |
X |
- |
X |
- |
- |
MAN 212 |
Pazarlama I |
- |
- |
- |
- |
X |
- |
- |
X |
- |
LAW 228 |
Turizm Hukuku |
- |
- |
- |
- |
X |
- |
- |
- |
- |
THM 204 |
Konaklama İşletmeciliğinde Bilgisayar Uygulamaları |
- |
X |
- |
- |
- |
- |
- |
X |
- |
HIS 202 |
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II |
- |
- |
- |
X |
- |
- |
- |
- |
- |
FLE 202 |
Turizm İngilizcesi IV |
X |
- |
X |
X |
- |
X |
- |
- |
- |
- |
Seçmeli Ders |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
3. Yıl, Beşinci Dönem |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|
THM 303 |
Turizm Coğrafyası |
- |
- |
- |
X |
- |
- |
X |
- |
- |
THM 301 |
Yiyecek İçecek Yönetimi |
- |
- |
- |
- |
X |
- |
- |
X |
X |
FL.. 303 |
İkinci Yabancı Dil I |
- |
- |
- |
- |
X |
X |
- |
- |
- |
- |
Seçmeli Ders |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
Seçmeli Ders |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
Seçmeli Ders |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
3. Yıl, Altıncı Dönem |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|
THM 302 |
Kat Hizmetleri Yönetimi |
- |
- |
- |
- |
X |
- |
- |
X |
- |
THM 304 |
Seyahat Acenteciliği ve Tur İşletmeciliği |
- |
- |
- |
X |
X |
- |
- |
- |
X |
FL.. 304 |
İkinci Yabancı Dil II |
- |
- |
- |
- |
X |
X |
- |
- |
- |
- |
Seçmeli Ders |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
Seçmeli Ders |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
Seçmeli Ders |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
4. Yıl, Yedinci Dönem |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|
MAN 401 |
İnsan Kaynakları Yönetimi |
- |
X |
X |
X |
- |
- |
- |
- |
- |
THM 401 |
Rekreasyon Yönetimi |
- |
- |
- |
- |
X |
- |
- |
X |
X |
FL.. 403 |
İkinci Yabancı Dil I |
- |
- |
- |
- |
X |
X |
- |
- |
- |
- |
Seçmeli Ders |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
Seçmeli Ders |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
Seçmeli Ders |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
4. Yıl, Sekizinci Dönem |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|
THM 402 |
Turizm Araştırma Projesi |
- |
- |
X |
- |
- |
- |
X |
- |
- |
THM 404 |
Sağlık Turizmi |
- |
- |
- |
X |
- |
- |
X |
- |
X |
FL.. 404 |
İkinci Yabancı Dil II |
- |
- |
- |
- |
X |
X |
- |
- |
- |
- |
Seçmeli Ders |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
Seçmeli Ders |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
Seçmeli Ders |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
Program Çıktılarıyla İlişkili Ders Sayısı: 52 |
7 |
5 |
9 |
14 |
19 |
9 |
12 |
9 |
8 |
|
Program Çıktılarıyla İlişkili Yüzdesi |
13% |
10% |
17% |
27% |
37% |
17% |
23% |
17% |
15% |
SEÇİMLİK DERSLER
Kod |
Dersin Adı |
PÇ 1 |
PÇ 2 |
PÇ 3 |
PÇ 4 |
PÇ 5 |
PÇ 6 |
PÇ 7 |
PÇ 8 |
PÇ 9 |
2. Yıl, Üçüncü Dönem |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|
MAN 205 |
Yönetimin İlkeleri |
- |
- |
X |
- |
X |
X |
- |
- |
- |
THM 207 |
Turizm Sosyolojisi |
- |
- |
- |
X |
- |
- |
- |
- |
- |
2. Yıl, Dördüncü Dönem |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|
MAT 208 |
Araştırma Yöntemleri |
- |
- |
X |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
THM 208 |
Davranış ve Görgü Kuralları |
- |
- |
- |
X |
X |
- |
- |
- |
- |
3. Yıl, Beşinci Dönem |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|
MAN 307 |
İşletme Finansı |
- |
- |
- |
- |
X |
- |
X |
- |
- |
MAN 303 |
Pazarlama II |
- |
- |
- |
- |
X |
- |
- |
X |
- |
MAN 305 |
Örgütsel Davranış |
- |
X |
X |
X |
- |
- |
- |
- |
- |
MAN 321 |
E-Ticaret |
- |
X |
- |
- |
X |
- |
- |
- |
- |
THM 305 |
İnanç Turizmi |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
X |
- |
X |
THM 355 |
Staj (30 iş günü) |
- |
X |
X |
X |
X |
- |
X |
X |
X |
3. Yıl, Altıncı Dönem |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|
THM 306 |
Toplam Kalite ve Servis Kalitesi |
- |
- |
- |
- |
X |
- |
X |
- |
- |
THM 308 |
Turizmde Kişiler Arası İletişim |
- |
- |
- |
- |
X |
X |
X |
- |
- |
THM310 |
Turizm Politikası ve Planlaması |
- |
- |
- |
- |
X |
- |
X |
- |
- |
THM 312 |
Sürdürülebilir Turizm: Politika&Etik |
- |
- |
- |
- |
X |
- |
X |
- |
- |
THM 314 |
Fuar Yönetimi |
- |
- |
- |
- |
X |
- |
X |
X |
- |
4. Yıl, Yedinci Dönem |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|
THM 403 |
Konaklama İşletmeleri Yönetimi |
- |
- |
- |
- |
X |
- |
X |
- |
- |
MAN 415 |
Uluslararası İşletmecilik |
- |
- |
- |
- |
X |
- |
- |
- |
X |
THM 405 |
Uluslar Arası Mutfaklar |
- |
- |
- |
- |
X |
- |
- |
X |
X |
THM 407 |
Turizm İşletmeleri Yatırımcılığı |
- |
- |
- |
- |
X |
- |
- |
X |
X |
MAN 417 |
Girişimcilik |
- |
- |
X |
X |
- |
X |
- |
- |
- |
THM 455 |
Staj (30 iş günü) |
- |
X |
X |
X |
X |
- |
X |
X |
X |
4. Yıl, Sekizinci Dönem |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|
MAN 432 |
Satış Yönetimi |
- |
- |
- |
- |
X |
- |
- |
X |
- |
THM 406 |
Turizmde Güncel Konular |
- |
- |
- |
- |
X |
- |
X |
- |
X |
THM 408 |
Türk Mutfağı |
- |
- |
- |
- |
X |
- |
- |
X |
X |
THM 410 |
Reklam&Markalama |
- |
- |
- |
- |
X |
- |
- |
X |
X |
MAN 404 |
Proje Planlama |
- |
- |
X |
- |
X |
- |
- |
- |
- |
TURİZM İŞLETMECİLİĞİ PROGRAMI Program Çıktıları & Dersler İlişki Tablosu (Sayısal) |
Kod |
Dersin Adı |
PÇ 1 |
PÇ 2 |
PÇ 3 |
PÇ 4 |
PÇ 5 |
PÇ 6 |
PÇ 7 |
PÇ 8 |
PÇ 9 |
1. Yıl, Birinci Dönem |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|
MAN 103 |
İşletmeye Giriş I |
5 |
- |
4 |
4 |
5 |
- |
5 |
5 |
5 |
ECO 101 |
Ekonomiye Giriş I |
- |
- |
- |
- |
3 |
- |
4 |
- |
- |
MAT 107 |
Turizm İşletmeciliği Matematiği |
- |
- |
4 |
- |
5 |
- |
5 |
- |
- |
MAT 121 |
Bilgisayar Programlama I |
- |
5 |
- |
- |
4 |
4 |
- |
- |
- |
THM 101 |
Turizm Endüstrisine Giriş |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
5 |
- |
4 |
TUR 101 |
Türkçe I |
5 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
FLE 101 |
Turizm İngilizcesi I |
5 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
1. Yıl, İkinci Dönem |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|
MAN 106 |
İşletmeye Giriş II |
- |
5 |
- |
- |
- |
- |
- |
5 |
4 |
ECO 102 |
Ekonomiye Giriş II |
- |
- |
- |
- |
4 |
- |
4 |
- |
- |
MAT 122 |
Bilgisayar Programlama II |
- |
4 |
- |
- |
- |
4 |
4 |
- |
- |
THM 102 |
Turizm İşletmeciliğine Giriş |
- |
- |
- |
2 |
- |
- |
5 |
2 |
4 |
SOC 104 |
Sosyolojiye Giriş |
- |
- |
- |
5 |
4 |
5 |
- |
- |
- |
TUR 102 |
Türkçe II |
5 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
FLE 102 |
Turizm İngilizcesi II |
5 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
2. Yıl, Üçüncü Dönem |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|
MAN 203 |
Muhasebenin İlkeleri |
- |
- |
4 |
4 |
5 |
- |
5 |
- |
- |
THM 205 |
Ön Büro Yönetimi |
- |
- |
- |
- |
4 |
- |
- |
5 |
- |
LAW 201 |
Hukuk I |
- |
- |
- |
3 |
- |
- |
- |
- |
- |
MAT 207 |
Turizm İşletmeciliği İstatistiği |
- |
- |
5 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
HIS 201 |
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I |
- |
- |
- |
4 |
- |
- |
- |
- |
- |
FLE 201 |
Turizm İngilizcesi III |
5 |
- |
3 |
3 |
- |
2 |
- |
- |
- |
- |
Seçmeli Ders |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
2.Yıl, Dördüncü Dönem |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|
MAN 204 |
Finansal Muhasebe |
- |
- |
4 |
4 |
5 |
- |
5 |
- |
- |
MAN 212 |
Pazarlama I |
- |
- |
- |
- |
3 |
- |
- |
3 |
- |
LAW 228 |
Turizm Hukuku |
- |
- |
- |
- |
5 |
- |
- |
- |
- |
THM 204 |
Konaklama İşletmeciliğinde Bilgisayar Uygulamaları |
- |
5 |
- |
- |
- |
- |
- |
4 |
- |
HIS 202 |
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II |
- |
- |
- |
4 |
- |
- |
- |
- |
- |
FLE 202 |
Turizm İngilizcesi IV |
5 |
- |
3 |
3 |
- |
2 |
- |
- |
- |
- |
Seçmeli Ders |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
3. Yıl, Beşinci Dönem |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|
THM 303 |
Turizm Coğrafyası |
- |
- |
- |
3 |
- |
- |
4 |
- |
- |
THM 301 |
Yiyecek İçecek Yönetimi |
- |
- |
- |
- |
4 |
- |
- |
5 |
4 |
FL.. 303 |
İkinci Yabancı Dil I |
- |
- |
- |
- |
5 |
5 |
- |
- |
- |
- |
Seçmeli Ders |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
Seçmeli Ders |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
Seçmeli Ders |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
3. Yıl, Altıncı Dönem |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|
THM 302 |
Kat Hizmetleri Yönetimi |
- |
- |
- |
- |
4 |
- |
- |
5 |
- |
THM 304 |
Seyahat Acenteciliği ve Tur İşletmeciliği |
- |
- |
- |
1 |
3 |
- |
- |
- |
4 |
FL.. 304 |
İkinci Yabancı Dil II |
- |
- |
- |
- |
5 |
5 |
- |
- |
- |
- |
Seçmeli Ders |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
Seçmeli Ders |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
Seçmeli Ders |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
4. Yıl, Yedinci Dönem |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|
MAN 401 |
İnsan Kaynakları Yönetimi |
- |
5 |
4 |
3 |
- |
- |
- |
- |
- |
THM 401 |
Rekreasyon Yönetimi |
- |
- |
- |
- |
4 |
- |
- |
5 |
5 |
FL.. 403 |
İkinci Yabancı Dil I |
- |
- |
- |
- |
5 |
5 |
- |
- |
- |
- |
Seçmeli Ders |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
Seçmeli Ders |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
Seçmeli Ders |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
4. Yıl, Sekizinci Dönem |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|
THM 402 |
Turizm Araştırma Projesi |
- |
- |
4 |
- |
- |
- |
2 |
- |
- |
THM 404 |
Sağlık Turizmi |
- |
- |
- |
2 |
- |
- |
3 |
- |
5 |
FL.. 404 |
İkinci Yabancı Dil II |
- |
- |
- |
- |
5 |
5 |
- |
- |
- |
- |
Seçmeli Ders |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
Seçmeli Ders |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
Seçmeli Ders |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
Program Çıktılarının Ağırlığı |
35 |
24 |
35 |
45 |
82 |
37 |
51 |
39 |
35 |
|
İlişki Düzeyi: 0: İlişki yok; 5: En yüksek İlişki Düzeyi |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
SEÇİMLİK DERSLER
Kod |
Dersin Adı |
PÇ 1 |
PÇ 2 |
PÇ 3 |
PÇ 4 |
PÇ 5 |
PÇ 6 |
PÇ 7 |
PÇ 8 |
PÇ 9 |
2. Yıl, Üçüncü Dönem |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|
MAN 205 |
Yönetimin İlkeleri |
- |
- |
3 |
- |
4 |
4 |
- |
- |
- |
THM 207 |
Turizm Sosyolojisi |
- |
- |
- |
3 |
- |
- |
- |
- |
- |
2. Yıl, Dördüncü Dönem |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|
MAT 208 |
Araştırma Yöntemleri |
- |
- |
4 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
THM 208 |
Davranış ve Görgü Kuralları |
- |
- |
- |
3 |
3 |
- |
- |
- |
- |
3. Yıl, Beşinci Dönem |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|
MAN 307 |
İşletme Finansı |
- |
- |
- |
- |
5 |
- |
4 |
- |
- |
MAN 303 |
Pazarlama II |
- |
- |
- |
- |
3 |
- |
- |
3 |
- |
MAN 305 |
Örgütsel Davranış |
- |
5 |
4 |
3 |
- |
- |
- |
- |
- |
MAN 321 |
E-Ticaret |
- |
4 |
- |
- |
3 |
- |
- |
- |
- |
THM 305 |
İnanç Turizmi |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
3 |
- |
2 |
THM 355 |
Staj (30 iş günü) |
- |
3 |
3 |
3 |
5 |
- |
3 |
3 |
3 |
3. Yıl, Altıncı Dönem |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|
THM 306 |
Toplam Kalite ve Servis Kalitesi |
- |
- |
- |
- |
4 |
- |
3 |
- |
- |
THM 308 |
Turizmde Kişiler Arası İletişim |
- |
- |
- |
- |
2 |
4 |
2 |
- |
- |
THM 310 |
Turizm Politikası ve Planlaması |
- |
- |
- |
- |
3 |
- |
3 |
- |
- |
THM 312 |
Sürdürülebilir Turizm: Politika&Etik |
- |
- |
- |
- |
3 |
- |
4 |
- |
- |
THM 314 |
Fuar Yönetimi |
- |
- |
- |
- |
4 |
- |
2 |
- |
3 |
4. Yıl, Yedinci Dönem |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|
THM 403 |
Konaklama İşletmeleri Yönetimi |
- |
- |
- |
- |
3 |
- |
3 |
- |
- |
MAN 415 |
Uluslararası İşletmecilik |
- |
- |
- |
- |
2 |
- |
- |
- |
4 |
THM 405 |
Uluslar Arası Mutfaklar |
- |
- |
- |
- |
2 |
- |
- |
3 |
3 |
THM 407 |
Turizm İşletmeleri Yatırımcılığı |
- |
- |
- |
- |
3 |
- |
- |
3 |
3 |
MAN 417 |
Girişimcilik |
- |
- |
5 |
3 |
- |
4 |
- |
- |
- |
THM 455 |
Staj (30 iş günü) |
- |
3 |
3 |
3 |
5 |
- |
3 |
3 |
3 |
4. Yıl, Sekizinci Dönem |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|
MAN 432 |
Satış Yönetimi |
- |
- |
- |
- |
3 |
- |
- |
2 |
- |
THM 406 |
Turizmde Güncel Konular |
- |
- |
- |
- |
2 |
- |
4 |
- |
4 |
THM 408 |
Türk Mutfağı |
- |
- |
- |
- |
3 |
- |
- |
3 |
2 |
THM 410 |
Reklam&Markalama |
- |
- |
- |
- |
3 |
- |
- |
2 |
2 |
MAN 404 |
Proje Planlama |
- |
- |
4 |
- |
2 |
- |
- |
- |
- |
TURİZM İŞLETMECİLİĞİ PROGRAMI TYYÇ & PÇ İLİŞKİLERİ |
|||||||||||||
TYYÇ İşletme ve Yönetim Bilimleri Temel Alanı Yeterlilikleri |
Uluslararası İşletmecilik Program Çıktıları (PÇ) |
PÇ TANIMLARI |
|||||||||||
|
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
|
BİLGİ |
Kuramsal & Olgusal |
1. Alanında ileri düzeyde bilgilere sahiptir. |
X |
X |
X |
|
8. Bir turizm işletmesinin belli bir alanında (önbüro, kat hizmetleri, satış&pazarlama vb) uzmanlaşarak, turizm işletmesinin kendi içinde bölümler arası koordinasyonuna dayalı olarak uzmanlaştığı bölüm dışındaki bölümler hakkında da, yeterli düzeyde bilgi sahibi olmak. |
||||||
|
|
|
|||||||||||
BECERİLER |
Bilişsel & Uygulamalı |
1-Alana ilişkin bilgileri çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme becerisine sahiptir. |
X |
X |
X |
|
5. Edindiği teorik bilgileri uygulama ile bütünleştirerek içinde çalıştığı sistemin geliştirilmesine katkıda bulunabilir. 9. Turizm sektörü içindeki tüm alt dalların (konaklama, seyahat, ulaşım vb) tur organizasyonu amacıyla yakın koordinasyonunun kaçınılmaz oluşuna bağlı olarak işletme dışından diğer turizm işletmeleri hakkında yeterli bilgi sahibi olmak. |
||||||
2-Karar, uygulama ve davranışlarında alana ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahiptir. |
X |
X |
X |
|
|||||||||
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1-Alana ilişkin konularda araştırma ve çalışma yapar. |
X |
X |
|
|
1. İş yaşamında Türkçe ile yabancı dili etkin kullanarak kendini ifade edebilir.
2. Çağdaş bilişim teknolojilerini kullanabilir ve alana uygulayabilir. 3. Değişen iş koşullarında insiyatif alır, analitik ve yaratıcı yaklaşımlarla sorun çözebilir.
4. İş hayatında aldığı kararlarda sosyal sorumluluk bilincini ve etik değerleri göz önünde bulundurur.
7. Turizmin sosyo-ekonomik yapısını ve bu yapı kapsamında ülke açısından önemini kavrayarak, bu kapsamda iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi ile doğal ve kültürel çevrenin korunması, turizm coğrafyası gibi toplumu da ilgilendiren konularda yeterli bilgi düzeyi ve bilincine sahip olmak. |
||||||
2-Proje yürütücüsü ya da katılımcısı olarak proje hedeflerine uygun sorumluluk alır. |
X |
X |
X |
|
|||||||||
3-Örgüt/Kurum için amaç ve hedef belirler. |
X |
X |
|
||||||||||
Öğrenme Yetkinliği |
1-Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. |
X |
X |
|
|||||||||
2-Öğrenme gereksiniminin sürekliliğini kavradığını gösterir. |
X |
X |
|
|
|
|
|
|
X |
|
|||
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1-Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
X |
X |
|
X |
|
|
|
|
|
|
||
2-Mesleki alanda paydaşlarla etkili iletişim kurar. |
X |
X |
|
|
|
X |
|
|
|
|
|||
3-Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
X |
X |
|
|
|
|
X |
|
|
|
|||
4-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
X |
X |
|
|
X |
|
|
|
|
|
|||
Alana Özgü Yetkinlik |
1-Örgüt/Kurum, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır. |
X |
X |
||||||||||
2-Örgütün/Kurumun paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder ve etkin biçimde yürütür. |
X |
|
|
|
|
X |
|
X |
|
|
|||
3-Yenilikleri teşvik edebilme becerisine sahiptir. |
|
|
X |
|
|
|
X |
|
X |
|
|||
4-Örgüte/kuruma ilişkin eleştirel düşünür. |
X |
X |
|
X |
|
|
|
|
|
X |
|||
5-Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
X |
X |
X |
X |
X |
Uzmanlık-Alan Dersleri
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Şekli |
Kredi |
AKTS |
THM-101 |
Zorunlu |
3-0-3 |
07 |
|
THM-205 |
Zorunlu |
3-0-3 |
07 |
|
THM-204 |
Zorunlu |
3-0-3 |
07 |
|
THM-301 |
Zorunlu |
3-0-3 |
06 |
|
THM-304 |
Zorunlu |
3-0-3 |
06 |
|
THM-401 |
Zorunlu |
3-0-3 |
06 |
|
THM-420 |
Zorunlu |
3-0-3 |
06 |
|
THM-413 |
Zorunlu |
3-0-3 |
06 |
|
THM-315 |
Zorunlu |
3-0-3 |
06 |
|
THM-309 |
Zorunlu |
3-0-3 |
06 |
|
THM-324 |
Zorunlu |
3-0-3 |
06 |
|
THM-108 |
Zorunlu |
3-0-3 |
07 |
|
Toplam Kredi |
36 |
76 |
Tamamlayıcı Dersler
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Şekli |
Kredi |
AKTS |
TUR-101 |
Zorunlu |
2-0-2 |
03 |
|
HIS-202 |
Zorunlu |
2-0-2 |
03 |
|
IFN-314 |
Zorunlu |
3-0-3 |
06 |
|
TUR-102 |
Zorunlu |
2-0-2 |
03 |
|
HIS-201 |
Zorunlu |
2-0-2 |
03 |
|
MAN-205 |
Zorunlu |
3-0-3 |
07 |
|
FLE-104 |
Zorunlu |
4-0-4 |
06 |
|
FLE-103 |
Zorunlu |
4-0-4 |
06 |
|
FLE-203 |
Zorunlu |
4-0-4 |
06 |
|
ECO-403 |
Zorunlu |
3-0-3 |
06 |
|
MAN-220 |
Zorunlu |
3-0-3 |
07 |
|
ECO-105 |
Zorunlu |
3-0-3 |
07 |
|
MAT-103 |
Zorunlu |
3-0-3 |
07 |
|
MAT-112 |
Zorunlu |
3-0-3 |
07 |
|
MAN-450 |
Zorunlu |
3-0-3 |
06 |
|
Toplam Kredi |
44 |
83 |
Seçmeli Dersler
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Şekli |
Kredi |
AKTS |
THM-303 |
Seçmeli |
3-0-3 |
06 |
|
THM-314 |
Seçmeli |
3-0-3 |
06 |
|
MAN-417 |
Seçmeli |
3-0-3 |
06 |
|
FLE-204 |
Zorunlu |
4-0-4 |
06 |
|
THM-412 |
Seçmeli |
3-0-3 |
06 |
|
MAN-406 |
Seçmeli |
3-0-3 |
06 |
|
FLF-403 |
Seçmeli |
3-0-3 |
06 |
|
FLF-404 |
Seçmeli |
3-0-3 |
06 |
|
FLS-303 |
Seçmeli |
3-0-3 |
06 |
|
FLS-304 |
Seçmeli |
3-0-3 |
06 |
|
FLS-403 |
Seçmeli |
3-0-3 |
06 |
|
FLF-303 |
Seçmeli |
3-0-3 |
06 |
|
FLF-304 |
Seçmeli |
3-0-3 |
06 |
|
FLS-404 |
Seçmeli |
3-0-3 |
06 |
|
LAW-201 |
Seçmeli |
3-0-3 |
07 |
|
LAW-228 |
Seçmeli |
3-0-3 |
07 |
|
FLX-303 |
Seçmeli |
3-0-3 |
06 |
|
FLX-304 |
Seçmeli |
3-0-3 |
06 |
|
FLX-403 |
Seçmeli |
3-0-3 |
06 |
|
FLX-404 |
Seçmeli |
3-0-3 |
06 |
|
FLG-303 |
Seçmeli |
3-0-3 |
06 |
|
FLG-304 |
Seçmeli |
3-0-3 |
06 |
|
FLG-403 |
Seçmeli |
3-0-3 |
06 |
|
FLG-404 |
Seçmeli |
3-0-3 |
06 |
|
Toplam Kredi |
73 |
146 |