İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi > Uluslararası İlişkiler
Uluslararası İlişkiler
- Amaç ve
Hedefler - Program Tanımı
- Program Çıktıları
- Ders Programı
- Ders İçerikleri
- PÇ/PO & Ders İlişkileri
- TYYÇ & PÇ& Ders İlişkileri
- Ders Grupları
ULUSLARARASI İLİŞKİLER PROGRAMI
Amaçlar:
Uluslararası İlişkiler Programı, Uluslarası İlişkiler disiplini içerisinde yer alan hem teorik ve hem de pratik konular hakkında öğrencilere donanım kazandırmak amacıyla dizayn edilmiştir. Programın esas amacı, eğitimini tamamlıyan öğrencilere gerek Türkiye ve gerekse yurtdışında iş bulmalarına yarayacak bilgi ve becerilerin edindirilmesidir. Tüm bunlara ilaveten, bankacılık, finans ya da pazarlama gibi alanlarda büyük bir hızla gelişen özel sektörde de öğrencilerimizin iş fırsatlarından yararlanması, departmanımızın asli amaçları arasında yer alır.
Hedefler:
Uluslararası İlişkiler Programı dahilinde, ilgili teorik ve pratik bilgi temeli baz alınarak, Uluslararası İlişkiler alanının en önemli konularını öğrencilere kazandırmayı amaç edindik. Öğrenciler, bu programa devam ederek, edindikleri bilimsel ve teknik bilgiyi sorun çözme kabiliyetlerini geliştirmek için nasıl kullanacaklarını, iletişim becerilerini ne şekilde ilerletebileceklerini, nasıl konulara eleştirel bir rasyonalite ile bakacaklarını ve, nihayet, diğerleri ile beraber çalışmayı, bir ömür boyunca ahlaki ve toplumsal değerler düzleminde kalarak kendi kişisel gelişimlerini devam ettirmeyi öğreneceklerdir.
ULUSLARARASI İLİŞKİLER BÖLÜMÜ
Amaç, Kuruluş ve Onay |
Uluslarası İlişkiler Programı, ilgili teorik ve entellektüel bilgi temelini baz alarak öğrencilerine Uluslararası İlişkiler disiplininin esaslarını kazandırmayı hedeflemektedir. Resmi Gazete: 9 Temmuz 1997, Nu.(R) 23050; Md. 46 |
Diploma ve Ünvanlar |
Programı tamamlayan öğrencilere Uluslarası İlişkiler lisans diploması verilir. |
Kayıt Kabul Koşulları |
Üniversitelerde kayıtlı öğrenciler, en erken birinci dönemin sonunda programa yatay geçiş yapabilirler ve kendilerine aynı içerikte ve başarılı olmak koşuluyla almış oldukları dersler için muafiyet tanınabilir. Yabancı öğrenciler için de benzer koşullar uygulanır. Öğrenci İşleri Müdürlüğü --> Kayıt Kabul Koşulları. |
Derece Alma Koşulları ve Yönetmeliği |
Öğrencinin genel not ortalaması en az 2.00/4.00 olmalıdır ve öğrenci hiçbir dersten kalmamış olmalıdır. |
Programın Profili |
Uluslarası İlişkiler Bölümü, öğrencilerinin sadece ulusal ve uluslarası kurum ve kuruluşlarda değil, hızla büyüyen (bankacılık veya finans gibi) özel sektör alanlarında da iş bulabilmelerini temin edecek bir eğitimi onlara sunmayı amaç edinmiştir. |
Çalışma Alanları |
Bu programı tamamlayan mezunlarımız, üniversitelerde ya da kamu işletmelerinde iş bulabaliceği gibi, özel sektörün (bankacılık, finans, ithalat-ihracat veyahut da pazarlama gibi) hemen hemen her kolunda istihdam edilmelerini sağlıyacak donanıma sahiptir. |
Öğrenime Devam Olanakları |
Öğrenciler yüksek lisans programlarına başvurabilirler. |
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme Esasları |
Sınav politikaları her ders için ayrı ayrı belirlenir. Her dersin ölçme ve değerlendirme ölçütleri için "Ders Programı"nda yer alan ders ismini tıklamanız yeterlidir. |
Mezuniyet Koşulları |
Bir öğrencinin mezun olabilmesi için Genel Not Ortalamasının (GNO) 4.00 üzerinden en az 2.00 olması ve başarısız dersi olmaması gerekir. Çağ Üniversitesi Ön Lisans, Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği |
Programın Türü |
Tam Zamanlı |
Öğretim Dili |
İngilizce |
Bölüm Başkanı |
Prof. Dr. Ali Engin OBA
Tel: +90 324 6514800 Faks: +90 324 6514811 |
AKTS & Erasmus Koordinatörü |
Yrd.Doç.Dr. Sevgi Balkan ŞAHİN
Tel: +90 324 6514800 Faks: +90 324 6514811 |
Programı başarıyla tamamlayan bir öğrenci:
1. İş yaşamında Türkçe ile yabancı dili etkin kullanarak kendini ifade edebilir.
2. Çağdaş bilişim teknolojilerini kullanabilir ve alana uygulayabilir.
3. Değişen iş koşullarında inisiyatif alır, analitik ve yaratıcı yaklaşımlarla sorun çözebilir.
4. İş hayatında aldığı kararlarda sosyal sorumluluk bilincini ve etik değerleri göz önünde bulundurur.
5. Edindiği teorik bilgileri uygulama ile bütünleştirerek içinde çalıştığı sistemin geliştirilmesine katkıda bulunabilir.
6. Liderlik, takım çalışması, kişilerarası iletişim becerilerini kullanabilir.
7. Küresel politik, sosyal, ekonomik ve yasal çerçeveyi teşkil eden perspektiflerin asla aynı olmadığı ayrımına varmıştır, ve dünyayı anlamak için, tam da bu yüzden, özgün bir bakış açısı geliştirebilir.
8. Uluslararası İlişkiler alanındaki temel oyunculara, olaylara ve kavramlara bilimsel özü olan tanımlamalar getirebilir ve, dahası, bu kavram, olay ya da aktörleri halihazırda ceryan eden küresel gelişmelerle ilişkilendirerek onları güncel akış içerisinde konumlandırabilir/koşullandırabilir.
9. Bağımsız bir şekilde araştırma yapmak için gerekli olan eleştirel düşünme yeteneğine, uluslararası ilişkiler alanını analitik bir mecradan inceleme becerisine ve diğer ilişkili kabiliyetlere sahip olacaktır.
10. Küresel politikanın gündemini oluşturan gelişmeler konusunda entellektüel bir tartışmayı sürdürmeyi olanaklı kılacak bir derecede düşünsel altyapıya, kavramsal çerçeveye ve de alanın terminolojisine hakim olacaktır.
BİRİNCİ YIL, BİRİNCİ YARIYIL
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Şekli |
Kredi |
AKTS |
TUR-101 |
Zorunlu |
2-0-2 |
3 |
|
IRE-107 |
Zorunlu |
3-0-3 |
6 |
|
FLE-101 |
Zorunlu |
4-0-4 |
6 |
|
FLX-101 |
Seçmeli |
3-0-3 |
3 |
|
IRE-101 |
Zorunlu |
3-0-3 |
6 |
|
ECO-105 |
Zorunlu |
3-0-3 |
6 |
|
FLR-101 |
Seçmeli |
3-0-3 |
3 |
|
Toplam Kredi |
21 |
33 |
BİRİNCİ YIL, İKİNCİ YARIYIL
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Şekli |
Kredi |
AKTS |
TUR-102 |
Zorunlu |
2-0-2 |
3 |
|
IRE-110 |
Zorunlu |
3-0-3 |
6 |
|
FLE-102 |
Zorunlu |
4-0-4 |
6 |
|
FLX-102 |
Seçmeli |
3-0-3 |
3 |
|
IRE-108 |
Zorunlu |
3-0-3 |
6 |
|
SOC-104 |
Zorunlu |
3-0-3 |
6 |
|
Toplam Kredi |
18 |
30 |
İKİNCİ YIL, ÜÇÜNCÜ YARIYIL
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Şekli |
Kredi |
AKTS |
IRE-213 |
Zorunlu |
3-0-3 |
6 |
|
HIS-201 |
Zorunlu |
2-0-2 |
3 |
|
IRE-217 |
Zorunlu |
3-0-3 |
6 |
|
FLE-201 |
Zorunlu |
4-0-4 |
6 |
|
FLX-201 |
Seçmeli |
3-0-3 |
3 |
|
Toplam Kredi |
15 |
24 |
İKİNCİ YIL, DÖRDÜNCÜ YARIYIL
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Şekli |
Kredi |
AKTS |
HIS-202 |
Zorunlu |
2-0-2 |
3 |
|
IRE-220 |
Zorunlu |
3-0-3 |
6 |
|
FLE-202 |
Zorunlu |
4-0-4 |
6 |
|
FLX-202 |
Seçmeli |
3-0-3 |
3 |
|
IRE-204 |
Zorunlu |
3-0-3 |
6 |
|
IRE-236 |
Seçmeli |
3-0-3 |
6 |
|
IRE-215 |
Seçmeli |
3-0-3 |
6 |
|
Toplam Kredi |
21 |
36 |
ÜÇÜNCÜ YIL, BEŞİNCİ YARIYIL
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Şekli |
Kredi |
AKTS |
IRE-301 |
Zorunlu |
3-0-3 |
6 |
|
IRE-331 |
Zorunlu |
3-0-3 |
6 |
|
IRE-333 |
Seçmeli |
3-0-3 |
6 |
|
LAW-301 |
Zorunlu |
3-0-3 |
6 |
|
FLX-301 |
Seçmeli |
3-0-3 |
3 |
|
IRE-311 |
Zorunlu |
3-0-3 |
3 |
|
Toplam Kredi |
18 |
30 |
ÜÇÜNCÜ YIL, ALTINCI YARIYIL
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Şekli |
Kredi |
AKTS |
LAW-302 |
Zorunlu |
3-0-3 |
6 |
|
IRE-310 |
Seçmeli |
3-0-3 |
6 |
|
IRE-336 |
Zorunlu |
3-0-3 |
6 |
|
FLX-302 |
Seçmeli |
3-0-3 |
3 |
|
IRE-338 |
Seçmeli |
3-0-3 |
6 |
|
FLE-304 |
Zorunlu |
3-0-3 |
3 |
|
Toplam Kredi |
18 |
30 |
DÖRDÜNCÜ YIL, YEDİNCİ YARIYIL
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Şekli |
Kredi |
AKTS |
IRE-409 |
Zorunlu |
3-0-3 |
6 |
|
IRE-419 |
Seçmeli |
3-0-3 |
6 |
|
FLE-403 |
Zorunlu |
3-0-3 |
6 |
|
FLX-401 |
Seçmeli |
3-0-3 |
6 |
|
IRE-429 |
Zorunlu |
3-0-3 |
6 |
|
Toplam Kredi |
15 |
30 |
DÖRDÜNCÜ YIL, SEKİZİNCİ YARIYIL
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Şekli |
Kredi |
AKTS |
IRE-428 |
Zorunlu |
3-0-3 |
6 |
|
IRE-412 |
Zorunlu |
3-0-3 |
6 |
|
IRE-430 |
Seçmeli |
3-0-3 |
6 |
|
FLX-402 |
Seçmeli |
3-0-3 |
6 |
|
FLE-404 |
Zorunlu |
3-0-3 |
6 |
|
Toplam Kredi |
15 |
30 |
BÖLÜM SEÇMELİ DERSLERİ
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Şekli |
Kredi |
AKTS |
FLF-402 |
Seçmeli |
3-0-3 |
6 |
|
FLF-101 |
Seçmeli |
3-0-3 |
3 |
|
FLF-102 |
Seçmeli |
3-0-3 |
3 |
|
FLF-201 |
Seçmeli |
3-0-3 |
3 |
|
FLF-202 |
Seçmeli |
3-0-3 |
3 |
|
FLF-301 |
Seçmeli |
3-0-3 |
3 |
|
FLF-302 |
Seçmeli |
3-0-3 |
3 |
|
FLF-401 |
Seçmeli |
3-0-3 |
6 |
|
FLS-101 |
Seçmeli |
3-0-3 |
3 |
|
FLS-402 |
Seçmeli |
3-0-3 |
6 |
|
FLS-102 |
Seçmeli |
3-0-3 |
3 |
|
FLS-201 |
Seçmeli |
3-0-3 |
3 |
|
FLS-202 |
Seçmeli |
3-0-3 |
3 |
|
FLS-301 |
Seçmeli |
3-0-3 |
3 |
|
FLS-302 |
Seçmeli |
3-0-3 |
3 |
|
FLS-401 |
Seçmeli |
3-0-3 |
6 |
|
FLG-101 |
Seçmeli |
3-0-3 |
3 |
|
FLG-102 |
Seçmeli |
3-0-3 |
3 |
|
FLG-201 |
Seçmeli |
3-0-3 |
3 |
|
FLG-202 |
Seçmeli |
3-0-3 |
3 |
|
FLG-301 |
Seçmeli |
3-0-3 |
3 |
|
FLG-302 |
Seçmeli |
3-0-3 |
3 |
|
FLG-401 |
Seçmeli |
3-0-3 |
3 |
|
FLG-402 |
Seçmeli |
3-0-3 |
3 |
|
Toplam Kredi |
72 |
84 |
BİRİNCİ YIL, BİRİNCİ YARIYIL
Dersin Kodu |
Dersin Açıklama |
TUR-101 |
Duygu ve düşüncelerin maksada uygun bir şekilde ve uyumlu bir anlatımla verilmesini sağlayan retorik, yazım kuralları, noktalama işaretleri ve kompozisyonla ilgili bilgilerin teorik ve uygulamalı olarak verilmesi.
|
IRE-107 |
Bu ders 1500’den 1914’e kadar Dünya Tarihini inceleyen bir derstir. Dersin içeriğinde, bir yandan sosyal, siyasal ve ekonomik gelişmeler incelenirken diğer yandan ulusların oluşumu ve Avrupa güç dengesi sistemi gibi kavramlar detaylarıyla irdelenecektir. |
FLE-101 |
Bu dersin amacı, öğrencinin bütünsel bir şekilde İngilizce dinleme, konuşma ve akademik amaçlı not alma becerilerinin geliştirmektir. Dersler, açıklama, sınıf çalışması, tartışma ve grup çalışmaları biçiminde yapılır. Belli bir amaç için dinleme; bilgi ya da fikir verici olarak katılım sunumlar hazırlama ve belli konularda konuşma; yazılı ya da sözlü kaynaklardan notlar tutabilme yeteneklerini geliştirmek de bu dersin hedefleri arasındadır.
|
FLX-101 |
FLG-101 Almanca, FLF-101 Fransızca, FLS-101 İspanyolca, FLR-101 Rusça ,FLC-101 Çince Bu derste, öğrencilerin kendilerini ifade ederken kullanabilecekleri basit cümle yapıları bulunmaktadır. Öğrenme ortamında öğrencinin derse katılımını en üst düzeye çıkarmak için gerekli materyal ve bilgiyi kullanarak, okuma, yazma dinleme ve konuşma becerileri geliştirilir.
|
IRE-101 |
Derste politika bilimine temel teşkil eden kavramlar ve teoriler tanıtılacaktır. Politika biliminin tarihi, politik ideolojiler, devlet ve politik kültür gibi konular üzerinde durulacaktır. Ders Mukayeseli politika, siyasal ekonomi ve uluslararası ilişkiler üzerine odaklanmıştır. |
ECO-105 |
İktisat biliminin konusu ve ilkeleri, iktisadi analiz ve analiz çeşitleri, talep, arz ve tam rekabet piyasasına fiyatın belirlenmesi, esneklik, tüketici ve üretici rantı, kamu ekonomisi, maliyet kavramı, firma dengesi, tam rekabet piyasası, eksik rekabet piyasaları: Tekel, tekelci rekabet ve oligopol piyasaları incelemektedir. Gayri safi milli hasıla, milli gelir, çarpan analizi, fiyatlar genel seviyesi, üretim ve ekonomik büyüme, tasarruf, yatırım ve finansal sistem, istihdam, işsizlik ve çeşitleri, paranın ekonomideki yeri ve işlevleri, banklar ve para arzı, para arzı ve enflasyon, dış ekonomik ilişkiler, para ve mali politikaların toplam talep ve arz üzerindeki etkileri incelenmektedir. |
FLR-101 |
BİRİNCİ YIL, İKİNCİ YARIYIL
Dersin Kodu |
Dersin Açıklama |
TUR-102 |
Duygu ve düşüncelerin maksada uygun bir şekilde ve uyumlu bir anlatımla verilmesini sağlayan retorik, yazım kuralları, noktalama işaretleri ve kompozisyonla ilgili bilgilerin teorik ve uygulamalı olarak verilmesi. |
IRE-110 |
Ders, siyasi, askeri ve ekonomik varlıkları ile büyük güçlerin yükselme ve düşüşlerinin vurgulanması ve IRE 205 içeriğindeki konuları genişletmeyi amaçlar. Ders Birinci Dünya Savaşından zamanımıza kadar uluslararası ilişkilerin tarihinin incelenmesini amaçlamaktadır. Bu ders, İkinci Dünya Savaşının, savaş yılları, özgün konuları ve koşullarını; Soğuk Savaş, Caydırma ve Soğuk Savaş sonrası gelişmelerini kapsamaktadır. |
FLE-102 |
Dersin amacı akademik metinleri okuma ve yazma tekniğinin öğrencilere kazandırılmasıdır. Bu beceri, sınıf çalışmaları, grup çalışmaları, yazma ve tartışmalarla geliştirilir.Her hafta farklı bir konu ele alınır, her konu okuma alıştırmaları ile başlar, eleştirel okuma becerisini geliştirmeye yönelik alıştırmalarla devam eder. |
FLX-102 |
FLG-102 Almanca, FLF-102 Fransızca,FLS-102 İspanyolca,FLR-102 Rusça ,FLC-102 Çince Bu ders dört temel yabancı dil beceresinin (dinleme, konuşma, okuma, yazma) yansıra dilbilgisi ve sözcük bilgisinin geliştirilmesini amaçlar.
|
IRE-108 |
Dünya politikasında davranışsal ve kurumsal düzenlemelerin açıklanmasına yardım eden tarihi ve çağdaş konseptlerin incelenmesi. Ders, diplomatik pazarlıklar, ekonomik yaptırımlar, kapalı kapılar arkasındaki gizli faaliyetler ve savaş gibi uluslararası politikanın elemanları üzerine odaklanmıştır. Derste dünya politikasının temel aktörleri ve dış politikanın araçları olan devletler, subnasyonel gruplar, uluslarüstü organizasyonlar ve ulusaşırı güçlerle ilgili konular güncel uluslararası ilişkiler örnekleriyle ilişkilendirilerek irdelenecektir. |
SOC-104 |
Sosyoloji disiplininin temel ilkeleri, kavramları ve teorilerine giriş, sosyolojik araştırmanın mantığı ve yöntemleri, sosyal yapının analizi, birey – toplum ilişkisi, temel sosyal kurumlar; aile, eğitim, çalışma, örgütler, toplum, politika, din, hükümet gibi sosyal kuruluşların nasıl oluşturulması ve çalışması gerektiği. |
İKİNCİ YIL, ÜÇÜNCÜ YARIYIL
Dersin Kodu |
Dersin Açıklama |
IRE-213 |
Bu dersin amacı, öğrencilerin, hem dünyadaki siyasal olayları hem de bu olayları inceleyen ve açıklayan çağdaş akademik literatürü anlamalarına ve eleştirel olarak değerlendirmelerine imkân sağlayacak kavramsal araçlarla donatılmasını sağlamaktır. Ders, uluslararası ilişkiler kuramının önde gelen üç geleneği olan realizm, emperyalizmin Marxist eleştirisi ve liberal kozmopolitanizm üzerinde yoğunlaşır. |
HIS-201 |
Osmanlılar, Osmanlı Devletinin, kuruluşu, yükselişi, gerileme ve çöküşü, Osmanlı’nın “Anayasal Dönemi (I. Meşrutiyet)”, Aydınlanma Döneminde Aydın Hareketleri, Yeniden düzenlenme ve Yeniden Yapılanma Kararları, Birinci Dünya Savaşının Nedenleri, Birinci Dünya Savaşı ve Sonrası,Türk Kurtuluş Savaşı, Lozan Antlaşması Mustafa Kemal Atatürk liderliğinde bağımsız bir cumhuriyet olarak Türkiye’nin oluşumu anlatılmaktadır. |
IRE-217 |
GATT, tarihi gelişimi ve sistemi, Dünya Ticaret Örgütü; amaçları, işleyişi Uluslararası ve ticari entegrasyon hareketleri (AB, EFTA, NAFTA, MERCOSUR, APEC, ASEAN, ECO vb.), OECD, Karadeniz Ekonomik İşbirliği, D-8'ler, Dünya Bankası, IMF ve diğer uluslararası yatırım bankaları. |
FLE-201 |
Ders içeriği matematik ve bilgisayar alanları ile ilgili sözlük kelimelerini ve yapıları kapsamaktır. Öğrencileri matematik ve bilgisayar alanında kullanılan dil ile tanıştırmak ve bu konuları ilgilendiren makale veya yazıları okuyabilme ve anlayabilme yeteneklerini geliştirmek amaçlanmaktadır. |
FLX-201 |
FLG-201 Almanca, FLF-201 Fransızca,FLS-201 İspanyolca,FLR-201 Rusça, FLC-201 Çince FLX’in devamı niteliğindeki bu ders, edindikleri temel yabancı dil bilgilerini pekiştirmek için çeşitli öğretici etkinlikleri uygulayabilmeyi, kelime öğrenme, hafızada tutma ve gerektiğinde kullanma becerileri ve stratejilerini geliştirmeyi, karşılaştıkları metinleri öğrendikleri okuma stratejilerini kullanarak okuyabilmeleri, öğrencilerin ihtiyaç ve seviyeleri doğrultusunda hedef dilde yazma becerilerini edinmelerini sağlamayı hedefler. |
İKİNCİ YIL, DÖRDÜNCÜ YARIYIL
Dersin Kodu |
Dersin Açıklama |
HIS-202 |
Yeniden Düzenleme Dönemi (Türk Devrimi) Cumhuriyetle Girilen Dönem (Siyasal, Toplumsal, Askeri ve Ekonomik, Hukuksal, Kültürel, Tüm Değişiklikler). Türkiye Cumhuriyeti Devleti'nin Dış Politikası (Yapılan Tüm Antlaşmalar ve Paktlar, Atatürk İlkeleri ve Atatürk'ün Dayandığı Bütünleyici İlkeler. Türk Devrimi'nin Ulusal ve Evrensel Değeri. 1923 yılından (Lozan Antlaşması ve Türkiye Cumhuriyetinin kuruluşu), 1938 (Atatürk’ün ölümü) yılına kadar modern bir devletin tesisine doğru yapılan çabalar; yasal, sosyal ve kültürel reformlar; ekonomik ve dış politika, cumhuriyet dönemi sırasında ekonomi ve dış politika; iç politika ve siyasal partiler; Mustafa Kemal Atatürk’ün düşünce sistemi, ilkeleri ve amaçları, Mustafa Kemal Atatürk’ün başlıca siyaseti ve reformları tartışılmaktadır. |
IRE-220 |
Bu ders dünya politikasında UNO, NATO, OECD, EU, OAS ve ASEAN gibi uluslararası kuruluşların işleyişlerini, yapılarını ve karar alma mekanizmalarını inceler. Derste Birleşmiş Milletler Organizasyonu’nun ortaya çıkışı ve gelişimi ile Örgütün yapısında ve işlevlerinde öngörülen reformlar detaylarıyla tartışılacaktır. |
FLE-202 |
Derste okuma(özarama,tarama,eşleştirme gibi çeşitli okuma stratejilerini geliştirme), konuşma (rol yapma,tartışma,bilgi boşluğu,sorun çözme), dinleme(konuşma, görüşme),yazma(nesneleri ve grafikleri betimleme, metin özetleme,artılar ve eksileriyle denme yazma,tahminde bulunma,çevrimiçi forumlara posta yollama,email,faks,mektup vb. yazma) becerilerine odaklanılır |
FLX-202 |
FLG-202 Almanca, FLF-202 Fransızca,FLS-202 İspanyolca,FLR-202 Rusça, FLC-202 Çince Öğrencinin seçtiği yabancı dilde konuşmasını motive edecek bilgileri içerir. Öğrenme ortamında öğrencinin derse katılımını en üst düzeye çıkarmak için gerekli materyal ve bilgiyi kullanarak, okuma, yazma, dinleme ve konuşma aktiviteleri uygulanır.
|
IRE-204 |
Ders, içerik bakımından, Plato, Aristotle, Machiavelli, Hobbes, Locke, Rousseau, Burke, J.S. Mill ve bunun gibi bazı büyük siyasal düşünürlerin fikirleri ve kuramlarını kapsamaktadır. Dünyanın karşı karşıya kaldığı sorunlar; adalet, doğal hukuk, kontrat, genel rıza, gelenek, özgürlük ve eşitlik gibi kavramlar, dünyanın karşı karşıya kaldığı sorunlarla ilişkilendirilerek tartışılacaktır. |
IRE-236 |
|
IRE-215 |
Bu ders insan haklarıyla ilgili teori ve uygulamaya yönelik kapsamlı bir inceleme sunar. Derste İnsan Hakları olgusunun gelişimi, Birleşmiş Milletler İnsan Hakları Bildirgesi ve bu alandaki ilgili davalar tartışılacaktır. Dersin amacı insan hakları ihlallerinin felsefesini ve ilgili yasal organlardaki yargılamalarını sunmaktır. |
ÜÇÜNCÜ YIL, BEŞİNCİ YARIYIL
Dersin Kodu |
Dersin Açıklama |
IRE-301 |
Bu dersin amacı, dünya politikasını özellikle bölgesel açıdan incelemek ve dünya politikasındaki güvenlik sorunlarını tartışmaktır. Derste özellikle bölgesellik ve bölgesel güçlerin politik kuruluşlar, gruplar ve iş dünyası ile etkileşimleri üzerinde durulacaktır. |
IRE-331 |
Bu ders ulusal güvenlik sorunlarına ilişkin bir giriş dersi niteliğindedir. Derste ortak güvenlik, güvenlik işbirliği, güvenlik ikilemi, tehditler, hassasiyetler ve anarşi gibi kavramlar incelenecektir. Avrupa Savunma Sistemiyle ilgili konular ayrıca tartışılacaktır. |
IRE-333 |
Derste Avrupa Birliğinin 1945'ten bu yana gösterdiği tarihsel gelişimi ve siyasi-ekonomik entegrasyon süreci incelenecektir. Birliğin mevcut yapısı ve problemleri incelenerek genişleme stratejileri üzerinde durulacaktır. Derste ayrıca Türkiye'nin Avrupa Birliğine Üyelik yolundaki aşamalar ve mevcut problemler tartışılacaktır. |
LAW-301 |
Uluslararası düzen ve bunun ülkelerin egemenliğine, vatandaşlık haklarına, küreselleşmeye, sinir anlaşmazsızlıklarına, deniz hukukuna ve vatandaşlık gibi konulara etkisi tartışılacak, Uluslararası hukuku oluşturan önde gelen standartlar öğretilecektir. |
FLX-301 |
FLG-301 Almanca, FLF-301 Fransızca FLS-301 İspanyolca FLR-301 Rusça FLC-301 Çince derslerinin ders içerikleri seçimlik dersler listesinde yer almaktadır. |
IRE-311 |
Sosyal Diyalog, tanımı, amacı, tarihsel kökeni ve araçları, ILO ve Avrupa Birliği belgelerinde sosyal diyalog, çeşitli ülkelerde ve Türkiye’de sosyal diyalog. |
ÜÇÜNCÜ YIL, ALTINCI YARIYIL
Dersin Kodu |
Dersin Açıklama |
LAW-302 |
Uluslararası hukukta önemli oyuncular tanıtılacak, Birleşmiş Milletler, Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi, Dünya Bankası gibi, uluslararası standartlar ve özellikle insan haklarının detayları öğretilecektir. |
IRE-310 |
Bu dersin amacı Ortadoğu'nun tarihi ve kültürel açıdan incelenmesidir. Osmanlı İmparatorluğu'nun yıkılışından sonraki sosyal, ekonomik ve siyasi gelişmeler dersin kapsamı dahilindedir. Bölgedeki güncel sorunlar küresel perspektifle olduğu kadar tarihsel gelişim içerisinde de tartışılacaktır. |
IRE-336 |
Ders kapsamında öğrencilere temelde teorik ve uygulamadan gelen bilgiler stratejik düzeyde aktarılacaktır. Bu çerçevede terörizmin konsepti ve nedenleri ile eski ve yeni terörizm kavramı yanında terör örgütlerinin organizasyonel yapısı güncel örneklerle şekillendirilecektir. Terörizmin psikolojisine odaklanılırken, Kontr-terörizm ve terörizmle mücadele konularına vurgu yapılırken güncel gelişmeler irdelenecektir. |
FLX-302 |
FLG-302 Almanca, FLF-302 Fransızca FLS-302 İspanyolca FLR-302 Rusça FLC-302 Çince derslerinin ders içerikleri seçimlik dersler listesinde yer almaktadır. |
IRE-338 |
|
FLE-304 |
Bu ders, öğrencilerin Uluslarası İlişkiler alanında kullanılan kelimeleri öğrenmelerini hedeflemektedir. Bunun yanı sıra, dersin bir diğer amacı da öğrencilerin okuma becerilerini, eleştirel düşünme yetilerini geliştirmektir. Dilbilgisini göz ardı etmeden öğrencilerin konuşma ve yazma becerilerini de geliştirmeyi amaçlar. |
DÖRDÜNCÜ YIL, YEDİNCİ YARIYIL
Dersin Kodu |
Dersin Açıklama |
IRE-409 |
Osmanlıdan günümüze Türk siyasal sisteminin gelişmeleri incelenir. Türkiye Cumhuriyetinin politikasını şekillendiren kavramlar, fikirler, kişilikler, kurumlar ve olaylarla birlikte geçerli politik meseleler detaylı bir şekilde tartışılır. |
IRE-419 |
Bu ders belli bir konuda tez yazmak için gerekli olan veri toplama, araştırma soruları sorma ve tezi organize etme gibi konularla ilgilenir. Her öğrenci uluslararası politikayla ilgili bir konuda araştırma yapacak ve araştırmasını dönem sonunda sunacaktır. |
FLE-403 |
Bu ders, öğrencinin alanlarıyla uyumlu olarak İngilizcede münazara, tartışma ve araştırmalara katılmalarını amaçlar. |
FLX-401 |
FLG-401 Almanca, FLF-401 Fransızca FLS-401 İspanyolca FLR-401 Rusça FLC-401 Çince derslerinin ders içerikleri seçimlik dersler listesinde yer almaktadır. |
IRE-429 |
Bu derste Amerikan Dış Politikası iki şekilde incelenecektir. İlk olarak, Amerika’nın önceliklerinin ve yeteneklerinin son 225 yılda nasıl değiştiğini anlamak için Amerikan dış politika tarihi incelenecektir. İkinci olarak, Amerikan dış politikasında öne çıkan konular ve Amerika’nın bu konularla nasıl ilgilendiği ele alınacaktır |
DÖRDÜNCÜ YIL, SEKİZİNCİ YARIYIL
Dersin Kodu |
Dersin Açıklama |
IRE-428 |
Ders, Osmanlıdan günümüze Türk dış politikasının gelişimini kapsar. Modern Türk siyasi yaşamının ve kurumlarının bir incelemesini ortaya koyar. Dış politikada uluslararası politika ve karar alma sürecinin alternatif yaklaşımları uluslararası barış ve düzen elemanları üzerine odaklanmak suretiyle incelenir. |
IRE-412 |
Bu ders öğrencilere araştırma metotlarını öğretmek için şekillendirilmiştir. Her öğrenci uluslararası politikayla ilgili bir konuda araştırma yapacak ve araştırmasını dönem sonunda sunacaktır. |
IRE-430 |
Bu ders, küreselleşme teriminin tanımını, küreselleşme sürecinin nedenlerini, doğasını ve etkilerini analiz edecektir. |
FLX-402 |
FLG-402 Almanca, FLF-402 Fransızca FLS-402 İspanyolca FLR-402 Rusça FLC-402 Çince derslerinin ders içerikleri seçimlik dersler listesinde yer almaktadır. |
FLE-404 |
Bu ders, öğrencinin alanlarıyla uyumlu olarak İngilizcede münazara, tartışma ve araştırmalara katılmalarını amaçlar. |
BÖLÜM SEÇMELİ DERSLERİ
Dersin Kodu |
Dersin Açıklama |
FLF-402 |
Öğrecinin Fransızca konuşmasını motive edecek bilgileri içerir. Ögrenme ortamında ögrencinin derse katılımını en üst düzeye çıkarmak için gerekli materyal ve bilgiyi kullanarak, konuşma yazma dinleme ve konuşma aktiviteleri. |
FLF-101 |
Öğrencilerin kendilerini ifade ederken, basit cümleler kurabilecek yapılar bulunmaktadır. Ögrenme ortamında ögrencinin derse katılımını en üst düzeye çıkarmak için gerekli materyal ve bilgiyi kullanarak, konuşma yazma dinleme ve konuşma aktiviteleri hazırlamaktır. |
FLF-102 |
Öğrencilerin kendilerini ifade ederken, basit cümleler kurabilecek yapılar bulunmaktadır. Ögrenme ortamında ögrencinin derse katılımını en üst düzeye çıkarmak için gerekli materyal ve bilgiyi kullanarak, konuşma yazma dinleme ve konuşma aktiviteleri hazırlamaktır. |
FLF-201 |
Öğrecinin Fransızca konuşmasını motive edecek bilgileri içerir. Ögrenme ortamında ögrencinin derse katılımını en üst düzeye çıkarmak için gerekli materyal ve bilgiyi kullanarak, konuşma yazma dinleme ve konuşma aktiviteleri. |
FLF-202 |
Öğrecinin Fransızca konuşmasını motive edecek bilgileri içerir. Ögrenme ortamında ögrencinin derse katılımını en üst düzeye çıkarmak için gerekli materyal ve bilgiyi kullanarak, konuşma yazma dinleme ve konuşma aktiviteleri. |
FLF-301 |
Öğrecinin Fransızca konuşmasını motive edecek bilgileri içerir. Ögrenme ortamında ögrencinin derse katılımını en üst düzeye çıkarmak için gerekli materyal ve bilgiyi kullanarak, konuşma yazma dinleme ve konuşma aktiviteleri. |
FLF-302 |
Öğrecinin Fransızca konuşmasını motive edecek bilgileri içerir. Ögrenme ortamında ögrencinin derse katılımını en üst düzeye çıkarmak için gerekli materyal ve bilgiyi kullanarak, konuşma yazma dinleme ve konuşma aktiviteleri. |
FLF-401 |
Öğrecinin Fransızca konuşmasını motive edecek bilgileri içerir. Ögrenme ortamında ögrencinin derse katılımını en üst düzeye çıkarmak için gerekli materyal ve bilgiyi kullanarak, konuşma yazma dinleme ve konuşma aktiviteleri. |
FLS-101 |
Bu derste, öğrencilerin kendilerini ifade ederken, basit cümleler kurabilecekleri yapılar bulunmaktadır. Öğrenme ortamında öğrencinin derse katılımını en üst düzeye çıkarmak için gerekli materyal ve bilgiyi kullanarak, okuma, yazma dinleme ve konuşma aktiviteleri uygulanır. |
FLS-402 |
Öğrencinin İspanyolca konuşmasını motive edecek bilgileri içerir. Öğrenme ortamında öğrencinin derse katılımını en üst düzeye çıkarmak için gerekli materyal ve bilgiyi kullanarak, okuma, yazma, dinleme ve konuşma aktiviteleri uygulanır. |
FLS-102 |
Ders dört temel yabancı dil beceresinin (dinleme, konuşma, okuma, yazma) yanısıra dilbilgisi ve kelime konularıyla ilgili alıştırmaları içerir. Uygulama yabancı dil öğreniminde önemli olduğu için, ders konularının tekrarlanması ve ek araştırmaların yapılması önemle tavsiye edilir. |
FLS-201 |
Öğrencinin İspanyolca konuşmasını motive edecek bilgileri içerir. Öğrenme ortamında öğrencinin derse katılımını en üst düzeye çıkarmak için gerekli materyal ve bilgiyi kullanarak, okuma, yazma, dinleme ve konuşma aktiviteleri uygulanır. |
FLS-202 |
Öğrencinin İspanyolca konuşmasını motive edecek bilgileri içerir. Öğrenme ortamında öğrencinin derse katılımını en üst düzeye çıkarmak için gerekli materyal ve bilgiyi kullanarak, okuma, yazma, dinleme ve konuşma aktiviteleri uygulanır. |
FLS-301 |
Öğrencinin İspanyolca konuşmasını motive edecek bilgileri içerir. Öğrenme ortamında öğrencinin derse katılımını en üst düzeye çıkarmak için gerekli materyal ve bilgiyi kullanarak, okuma, yazma, dinleme ve konuşma aktiviteleri uygulanır. |
FLS-302 |
Ders dört temel yabancı dil beceresinin (dinleme, konuşma, okuma, yazma) yanı sıra dilbilgisi ve kelime konularıyla ilgili alıştırmaları içerir. Uygulama yabancı dil öğreniminde önemli olduğu için, ders konularının tekrarlanması ve ek araştırmaların yapılması önemle tavsiye edilir. |
FLS-401 |
Öğrencinin İspanyolca konuşmasını motive edecek bilgileri içerir. Öğrenme ortamında öğrencinin derse katılımını en üst düzeye çıkarmak için gerekli materyal ve bilgiyi kullanarak, okuma, yazma, dinleme ve konuşma aktiviteleri uygulanır. |
FLG-101 |
Ders dört temel yabancı dil beceresinin (dinleme, konuşma, okuma, yazma) yanı sıra dilbilgisi ve kelime konularıyla ilgili alıştırmaları içerir. Uygulama yabancı dil öğreniminde önemli olduğu için, ders konularının tekrarlanması ve ek araştırmaların yapılması önemle tavsiye edilir. |
FLG-102 |
Ders dört temel yabancı dil beceresinin (dinleme, konuşma, okuma, yazma) yanı sıra dilbilgisi ve kelime konularıyla ilgili alıştırmaları içerir. Uygulama yabancı dil öğreniminde önemli olduğu için, ders konularının tekrarlanması ve ek araştırmaların yapılması önemle tavsiye edilir. |
FLG-201 |
Ders dört temel yabancı dil beceresinin (dinleme, konuşma, okuma, yazma) yanı sıra dilbilgisi ve kelime konularıyla ilgili alıştırmaları içerir. Uygulama yabancı dil öğreniminde önemli olduğu için, ders konularının tekrarlanması ve ek araştırmaların yapılması önemle tavsiye edilir. |
FLG-202 |
Ders dört temel yabancı dil beceresinin (dinleme, konuşma, okuma, yazma) yanı sıra dilbilgisi ve kelime konularıyla ilgili alıştırmaları içerir. Uygulama yabancı dil öğreniminde önemli olduğu için, ders konularının tekrarlanması ve ek araştırmaların yapılması önemle tavsiye edilir. |
FLG-301 |
Ders dört temel yabancı dil beceresinin (dinleme, konuşma, okuma, yazma) yanı sıra dilbilgisi ve kelime konularıyla ilgili alıştırmaları içerir. Uygulama yabancı dil öğreniminde önemli olduğu için, ders konularının tekrarlanması ve ek araştırmaların yapılması önemle tavsiye edilir. |
FLG-302 |
Ders dört temel yabancı dil beceresinin (dinleme, konuşma, okuma, yazma) yanı sıra dilbilgisi ve kelime konularıyla ilgili alıştırmaları içerir. Uygulama yabancı dil öğreniminde önemli olduğu için, ders konularının tekrarlanması ve ek araştırmaların yapılması önemle tavsiye edilir. |
FLG-401 |
Ders dört temel yabancı dil beceresinin (dinleme, konuşma, okuma, yazma) yanısıra dilbilgisi ve kelime konularıyla ilgili alıştırmaları içerir. Uygulama yabancı dil öğreniminde önemli olduğu için, ders konularının tekrarlanması ve ek araştırmaların yapılması önemle tavsiye edilir. |
FLG-402 |
Ders dört temel yabancı dil beceresinin (dinleme, konuşma, okuma, yazma) yanısıra dilbilgisi ve kelime konularıyla ilgili alıştırmaları içerir. Uygulama yabancı dil öğreniminde önemli olduğu için, ders konularının tekrarlanması ve ek araştırmaların yapılması önemle tavsiye edilir. |
ULUSLARARASI İLİŞKİLER PROGRAMI Program Çıktıları & Dersler İlişki Tablosu |
Kod |
Ad |
PÇ 1 |
PÇ 2 |
PÇ3 |
PÇ4 |
PÇ 5 |
PÇ 6 |
PÇ 7 |
PÇ 8 |
PÇ 9 |
PÇ 10 |
1. Yıl, Birinci Sömestır |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|
ECO 101 |
İktisada Giriş I |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
X |
- |
- |
- |
IRE 103 |
Uluslararası İlişkilere Giriş |
X |
X |
- |
- |
- |
- |
X |
X |
X |
X |
MAT 121 |
Bilgisayar Programlama I |
- |
X |
- |
- |
- |
X |
X |
- |
- |
- |
SOC 101 |
Sosyolojiye Giriş |
- |
- |
- |
X |
X |
X |
X |
- |
- |
- |
TUR 101 |
Türkçe I |
X |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
FLE 101 |
Birinci Sınıf İngilizce I |
X |
- |
X |
- |
X |
- |
- |
- |
- |
X |
FL 101 |
İkinci Yabancı Dil I |
X |
- |
- |
- |
- |
X |
- |
- |
- |
- |
IRE 105 |
Medeniyetler Tarihi II |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
X |
X |
- |
- |
1. Yıl, İkinci Sömestır |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|
ECO 102 |
İktisada Giriş II |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
X |
- |
- |
- |
MAT 110 |
Araştırma Metodları |
- |
X |
- |
- |
X |
- |
X |
X |
X |
X |
IRE 102 |
Sİyaset Bilimine Giriş |
X |
- |
X |
X |
X |
X |
- |
X |
X |
- |
MAT 122 |
Bilgisayar Programlama II |
- |
X |
- |
- |
- |
X |
- |
- |
- |
- |
TUR 102 |
Türkçe II |
X |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
FLE 102 |
Birinci Yıl İngilizce II |
X |
- |
X |
- |
X |
- |
- |
- |
- |
X |
FL 102 |
İkinci Yabancı Dil II |
X |
- |
- |
- |
- |
X |
- |
- |
- |
- |
IRE106 |
Medeniyetler Tarihi II |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
X |
X |
- |
- |
2. Yıl, Üçüncü Sömestır |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|
IRE 205 |
Diplomasi Tarihi I |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
X |
X |
- |
- |
IRE 213 |
Uluslararası İlişkiler Teorisi |
X |
X |
- |
- |
X |
- |
X |
X |
X |
X |
LAW 201 |
Hukuk I |
- |
- |
X |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
HIS 201 |
Atatürk Dev. ve İnkilap Tarihi I |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
X |
- |
- |
FLE 201 |
İkinci Yıl İngilizce I |
X |
- |
X |
X |
- |
X |
- |
- |
- |
X |
FL 201 |
İkinci Yabancı Dil II |
X |
- |
- |
- |
- |
X |
- |
- |
- |
- |
- |
Seçimlik Ders |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
2. Yıl, Dördüncü Sömestır |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|
IRE 206 |
Diplomasi Tarihi II |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
X |
X |
- |
- |
IRE 204 |
Siyasal Düşünceler Tarihi |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
X |
X |
X |
X |
LAW 202 |
Hukuk II |
- |
- |
- |
X |
X |
- |
- |
- |
- |
- |
HIS 202 |
Atatürk Dev. ve İnkilap Tarihi II |
- |
- |
- |
X |
X |
- |
- |
X |
- |
- |
FLE 202 |
İkinci Yıl İngilizce II |
X |
- |
X |
X |
- |
X |
- |
- |
- |
X |
FL 202 |
İkinci Yabancı Dil II |
X |
- |
- |
- |
- |
X |
- |
- |
- |
- |
- |
Seçimlik Ders |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
3. Yıl, Beşinci Sömestır |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|
IRE 313 |
Uluslararası İlişkiler I |
X |
X |
- |
- |
- |
- |
- |
X |
X |
X |
LAW 301 |
Uluslararası Hukuk I |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
X |
X |
X |
X |
FL 301 |
İkinci Yabancı Dil I |
X |
- |
- |
- |
- |
X |
- |
- |
- |
X |
FLE 301 |
Üçüncü Yıl İngilizce I |
X |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
Seçimlik Ders |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
Elective Course |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
Elective Course |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
3. Yıl, Altıncı Sömestır |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|
IRE 314 |
Uluslararası İlişkiler II |
X |
X |
X |
- |
- |
- |
- |
X |
X |
X |
LAW 302 |
Uluslararası Hukuk II |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
X |
X |
X |
X |
FL 302 |
İkinci Yabancı Dil II |
X |
- |
- |
- |
- |
X |
- |
- |
- |
X |
FLE 302 |
Üçüncü Yıl İngilizce II |
X |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
Seçimlik Ders |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
Seçimlik Ders |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
Seçimlik Ders |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
4. Yıl, Yedinci Sömestır |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|
IRE 423 |
Türk Dış Politikası |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
X |
X |
- |
- |
FLE 401 |
Dördüncü Sınıf İngilizce I |
X |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
FL 401 |
İkinci Yabancı Dil I |
X |
- |
- |
- |
- |
X |
- |
- |
- |
- |
- |
Seçimlik Ders |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
Seçimlik Ders |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
Seçimlik Ders |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
4. Yıl, Sekisinci Sömester |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|
IRE 428 |
Türk Dış Politikası II |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
X |
X |
- |
- |
FLE 402 |
Dördüncü Sınıf İngilizce II |
X |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
FL 402 |
İkinci Yabancı Dil II |
X |
- |
- |
- |
- |
X |
- |
- |
- |
X |
- |
Seçimlik Ders |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
Seçimlik Ders |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
Seçimlik Ders |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
Program Yeterliliği ile Doğrudan İlişkili Ders Sayısı / 56 |
23 |
7 |
7 |
6 |
8 |
14 |
16 |
17 |
9 |
14 |
|
Program Yeterliliği ile Doğrudan İlişkili Derslerin Oranı |
41% |
12% |
12% |
10% |
14% |
25% |
28% |
30% |
16% |
25% |
SEÇİMLİK DERSLER
Kod |
Ad |
PÇ 1 |
PÇ 2 |
PÇ3 |
PÇ4 |
PÇ 5 |
PÇ 6 |
PÇ 7 |
PÇ 8 |
PÇ 9 |
PÇ 10 |
IRE 203 |
Osmanlı İmp. Diplom. Tarihi |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
X |
X |
- |
- |
MAN 212 |
Pazarlama |
- |
- |
- |
- |
X |
- |
X |
- |
X |
- |
IRE 215 |
İnsan Hakları |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
IRE 216 |
Uluslararası Örgütler |
X |
X |
- |
- |
X |
- |
X |
X |
X |
X |
IRE 305 |
Mukayeseli Politika |
X |
- |
- |
- |
X |
- |
X |
X |
X |
X |
IRE 310 |
Ortadoğu'nun Siyasal Tarihi |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
X |
X |
- |
- |
IRE 312 |
U. İlişk. Mevcut Sorunlar |
X |
X |
- |
- |
- |
- |
- |
X |
X |
X |
IRE 321 |
Soğuk Savaş ve Sonrası |
X |
X |
- |
- |
- |
- |
X |
X |
X |
- |
IRE 324 |
Dünya Pol. Güncel Konular |
X |
X |
- |
- |
- |
- |
- |
X |
X |
X |
LAW 326 |
Avrupa Birliği Hukuku |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
X |
X |
- |
- |
IRE 329 |
Amerikan Dış Politikası |
X |
- |
- |
- |
- |
X |
X |
X |
- |
X |
IRE 331 |
Uluslararası Güvenlik |
X |
- |
- |
- |
X |
- |
X |
X |
X |
X |
IRE 332 |
Türkiye-AB İlişkileri |
X |
- |
X |
X |
X |
X |
- |
X |
X |
- |
IRE 333 |
Avrupa Birliği Politikaları |
X |
- |
X |
X |
X |
X |
- |
X |
X |
- |
ECO 403 |
Türk Ekonomisi |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
X |
- |
- |
- |
IRE 406 |
Siyasal Liderlik ve İşletme |
X |
- |
X |
X |
X |
X |
- |
X |
X |
- |
IRE 409 |
Türk Siyasal Hayatı |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
X |
X |
- |
- |
IRE 411 |
U.arası İ. Sem. Dersi(Tezli)-I |
- |
- |
X- |
- |
- |
- |
X |
X |
X |
- |
IRE 412 |
U.arası İ. Sem. Dersi(Tezli)-II |
X |
X |
- |
- |
X |
X |
- |
- |
X |
- |
IRE 417 |
Terör ve Yeni Dünya Düzeni |
X |
X |
- |
- |
- |
- |
- |
X |
X |
X |
IRE 419 |
Uluslararası Ekonomi Politik |
X |
- |
- |
- |
- |
X |
X |
X |
- |
X |
IRE 422 |
Birleşmiş Milletler |
X |
- |
X |
X |
X |
X |
- |
X |
X |
- |
IRE 424 |
U.arası Enerji ve Çevre Güven. |
X |
X |
- |
- |
- |
- |
X |
X |
- |
X |
IRE 426 |
U.arası İlişkiler ve Küres. |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
X |
X |
- |
- |
Program Yeterliliği ile Doğrudan İlişkili Ders Sayısı / 24 |
16 |
7 |
5 |
3 |
9 |
8 |
14 |
20 |
14 |
9 |
|
Program Yeterliliği ile Doğrudan İlişkili Derslerin Oranı |
66% |
29% |
20% |
12% |
38% |
33% |
58% |
83% |
58% |
37% |
ULUSLARARASI İLİŞKİLER PROGRAMI Program Çıktıları & Dersler İlişki Tablosu (Sayısal) |
Kod |
Ad |
PÇ 1 |
PÇ 2 |
PÇ3 |
PÇ4 |
PÇ 5 |
PÇ 6 |
PÇ 7 |
PÇ 8 |
PÇ 9 |
PÇ 10 |
1. Yıl, Birinci Sömestır |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|
ECO 101 |
İktisada Giriş I |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
3 |
- |
- |
- |
IRE 103 |
Uluslararası İlişkilere Giriş |
4 |
4 |
- |
- |
- |
- |
4 |
4 |
4 |
4 |
MAT 121 |
Bilgisayar Programlama I |
- |
3 |
- |
- |
- |
4 |
4 |
- |
- |
- |
SOC 101 |
Sosyolojiye Giriş |
- |
- |
- |
5 |
4 |
5 |
5 |
- |
- |
- |
TUR 101 |
Türkçe I |
5 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
FLE 101 |
Birinci Yıl İngilizce I |
5 |
- |
5 |
- |
4 |
- |
- |
- |
- |
5 |
FL 101 |
İkinci Yabancı Dil I |
2 |
- |
- |
- |
- |
2 |
- |
- |
- |
- |
IRE 105 |
Medeniyetler Tarihi I |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
3 |
3 |
- |
- |
1. Yıl, İkinci Sömestır |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|
ECO 102 |
İktisada Giriş II |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
3 |
- |
- |
- |
MAT 110 |
Araştırma Metodları |
- |
3 |
- |
- |
3 |
- |
5 |
5 |
3 |
5 |
IRE 104 |
Siyaset Bilimine Giriş |
4 |
- |
3 |
3 |
3 |
3 |
- |
4 |
4 |
- |
MAT 122 |
Bilgisayar Programlama II |
- |
5 |
- |
- |
- |
4 |
- |
- |
- |
- |
TUR 102 |
Türkçe II |
5 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
FLE 102 |
Birinci Yıl İngilizce II |
5 |
- |
3 |
- |
4 |
- |
- |
- |
- |
5 |
FL 102 |
İkinci Yabancı Dil II |
2 |
- |
- |
- |
- |
3 |
- |
- |
- |
- |
IRE106 |
Medeniyetler Tarihi II |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
3 |
4 |
- |
- |
2. Yıl, Üçüncü Sömestır |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|
IRE 205 |
Diplomasi Tarihi |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
4 |
5 |
- |
- |
IRE 213 |
Uluslararası İlişkiler Teorisi |
4 |
4 |
- |
- |
4 |
- |
4 |
4 |
5 |
4 |
LAW 201 |
Hukuk I |
- |
- |
3 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
HIS 201 |
Atatürk İlkeleri ve İnkilap Tarihi I |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
5 |
- |
- |
FLE 201 |
İkinci Yıl İngilizce I |
5 |
- |
5 |
3 |
- |
4 |
- |
- |
- |
4 |
FL 201 |
İkinci Yabancı Dil II |
2 |
- |
- |
- |
- |
3 |
- |
- |
- |
- |
2. Yıl, Dördüncü Sömestır |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|
- |
Seçimlik II |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
IRE 206 |
Diplomasi Tarihi |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
4 |
4 |
- |
- |
IRE 204 |
Siyasal Düşünceler Tarihi |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
5 |
4 |
5 |
5 |
LAW 202 |
Hukuk II |
- |
- |
- |
3 |
3 |
- |
- |
- |
- |
- |
HIS 202 |
Atatürk İlkeleri ve İnkilap Tarihi II |
- |
- |
- |
2 |
3 |
- |
- |
3 |
- |
- |
FLE 202 |
İkinci Yıl İngilizce II |
5 |
- |
5 |
3 |
- |
4 |
- |
- |
- |
4 |
FL 202 |
İkinci Yabancı Dil II |
2 |
- |
- |
- |
- |
3 |
- |
- |
- |
- |
3. Yıl, Beşinci Sömestır |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|
IRE 313 |
Uluslararası İlişkiler I |
4 |
4 |
- |
- |
- |
- |
- |
4 |
4 |
4 |
LAW 301 |
Uluslararası Hukuk I |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
4 |
5 |
5 |
5 |
- |
Seçimlik III |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
FL 301 |
İkinci Yabancı Dil I |
2 |
- |
- |
- |
- |
3 |
- |
- |
- |
3 |
FLE 301 |
Üçüncü Sınıf İngilizce I |
4 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
Seçimlik IV |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
Seçimlik VI |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
3. Yıl, Altıncı Sömestır |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|
IRE 314 |
Uluslararası İlişkiler II |
4 |
4 |
5 |
- |
- |
- |
- |
4 |
5 |
5 |
LAW 302 |
Uluslararası Hukuk II |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
2 |
5 |
5 |
5 |
- |
Seçimlik VI |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
FL 302 |
İkinci Yabancı Dil II |
2 |
- |
- |
- |
- |
3 |
- |
- |
- |
3 |
FLE 302 |
Üçüncü Sınıf İngilizce II |
4 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
Seçimlik VII |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
Seçimlik VIII |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
4. Yıl, Yedinci Sömestır |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|
- |
Seçimlik IX |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
IRE 423 |
Türk Dış Politikası |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
4 |
5 |
- |
- |
FLE 401 |
Dördüncü Sınıf İngilizce I |
5 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
FL 401 |
İkinci Yabancı Dil I |
2 |
- |
- |
- |
- |
3 |
- |
- |
- |
3 |
- |
Seçimlik X |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
Seçimlik XI |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
4. Yıl, Sekizinci Sömestır |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|
IRE 428 |
Türk Dış Politikası II |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
4 |
5 |
- |
- |
FLE 402 |
Dördüncü Sınıf İngilizce II |
3 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
FL 402 |
İkinci Yabancı Dil II |
2 |
- |
- |
- |
- |
3 |
- |
- |
- |
3 |
- |
Seçimlik XII |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
Seçimlik XIII |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
Seçimlik XIV |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
Program Yeterlilik Ağırlığı |
82 |
27 |
29 |
19 |
28 |
47 |
61 |
73 |
40 |
67 |
|
İlişkililik Düzeyi 0 (hiç) ve 5 (en yüksek) tabloda ifade edildi |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
SEÇİMLİK DERSLER
Kod |
Ad |
PÇ 1 |
PÇ 2 |
PÇ3 |
PÇ4 |
PÇ 5 |
PÇ 6 |
PÇ 7 |
PÇ 8 |
PÇ 9 |
PÇ 10 |
IRE 203 |
Osmanlı Diplomasi Tarihi |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
4 |
4 |
- |
- |
MAN 212 |
Pazarlama |
- |
- |
- |
- |
3 |
- |
4 |
- |
5 |
- |
IRE 215 |
İnsan Hakları |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
IRE 216 |
Uluslararası Örgütler |
4 |
4 |
- |
- |
4 |
- |
3 |
3 |
4 |
5 |
IRE 305 |
Mukayeseli Politika |
3 |
- |
- |
- |
4 |
- |
4 |
4 |
4 |
4 |
IRE 310 |
Ortadoğunun Siyasal Tarihi |
4 |
4 |
- |
- |
- |
- |
3 |
3 |
4 |
- |
IRE 312 |
Güncel Uluslararası Konular |
4 |
- |
- |
- |
- |
3 |
3 |
5 |
- |
4 |
IRE 321 |
Soğuk Savaş ve Sonrası |
3 |
- |
- |
- |
3 |
- |
5 |
5 |
5 |
5 |
IRE 324 |
Dünya Pol. Güncel Sorunlar |
4 |
- |
2 |
4 |
4 |
4 |
- |
3 |
3 |
- |
LAW 326 |
AB Hukuku |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
4 |
4 |
- |
- |
IRE 329 |
Amerikan Dış Politikası |
4 |
4 |
- |
- |
- |
- |
- |
4 |
4 |
5 |
IRE 331 |
Uluslararası İlişkiler |
4 |
4 |
- |
- |
- |
- |
- |
4 |
4 |
5 |
IRE 332 |
Türkiye-AB İlişkileri |
4 |
- |
3 |
3 |
4 |
3 |
- |
4 |
4 |
- |
IRE 333 |
AB Politikaları |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
4 |
4 |
- |
- |
ECO 403 |
Türk Ekonomisi |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
5 |
- |
- |
- |
IRE 406 |
Siyasal Liderlik ve Yönetim |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
4 |
4 |
- |
- |
IRE 409 |
Türk Siyasal Hayatı |
4 |
- |
- |
- |
- |
3 |
3 |
5 |
- |
4 |
IRE 411 |
U.arası İ.'de Seminer (Tezli)-I |
- |
4 |
- |
- |
- |
- |
4 |
3 |
4 |
- |
IRE 412 |
U.arası İ.'de Seminer (Tezli)-II |
4 |
4 |
- |
- |
- |
- |
- |
3 |
4 |
4 |
IRE 417 |
Terör ve Yeni Dünya Düzeni |
4 |
- |
3 |
3 |
3 |
3 |
- |
4 |
4 |
- |
IRE 419 |
Uluslararası Ekonomi Politik |
4 |
5 |
- |
- |
4 |
4 |
- |
- |
5 |
- |
IRE 422 |
Birleşmiş Milletler |
4 |
- |
2 |
4 |
3 |
4 |
- |
3 |
5 |
- |
IRE 424 |
U.arası Ene. ve Çevre Sorunları |
4 |
3 |
- |
- |
- |
- |
4 |
3 |
- |
3 |
IRE 426 |
U.arası İlişk. ve Küreselleşme |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
4 |
4 |
- |
- |
Program Yeterlilik Ağırlığı |
58 |
32 |
10 |
14 |
32 |
24 |
58 |
76 |
59 |
39 |
|
İlişkililik Düzeyi 0 (hiç) ve 5 (en yüksek) tabloda ifade edildi |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
ULUSLARARASI İLİŞKİLER PROGRAMI TYYÇ & PÇ İLİŞKİLERİ |
|||||||||||||
TYYÇ İşletme ve Yönetim Bilimleri Temel Alanı Yeterlilikleri |
Uluslararası İşletmecilik Program Çıktıları (PÇ) |
PÇ TANIMLARI |
|||||||||||
|
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
|
BİLGİ |
Kuramsal & Olgusal |
1. Alanında ileri düzeyde bilgilere sahiptir. |
X |
X |
X |
|
10. Küresel politikanın gündemini oluşturan gelişmeler konusunda entellektüel bir tartışmayı sürdürmeyi olanaklı kılacak bir derecede düşünsel altyapıya, kavramsal çerçeveye ve de alanın terminolojisine hakim olacaktır.. |
||||||
|
|
|
|||||||||||
BECERİLER |
Bilişsel & Uygulamalı |
1-Alana ilişkin bilgileri çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme becerisine sahiptir. |
X |
X |
X |
|
7. Küresel politik, sosyal, ekonomik ve yasal çerçeveyi teşkil eden perspektiflerin asla aynı olmadığı ayrımına varmıştır, ve dünyayı anlamak için, tam da bu yüzden, özgün bir bakış açısı geliştirebilir. 8. Uluslararası İlişkiler alanındaki temel oyunculara, olaylara ve kavramlara bilimsel özü olan tanımlamalar getirebilir ve, dahası, bu kavram, olay ya da aktörleri halihazırda ceryan eden küresel gelişmelerle ilişkilendirerek onları güncel akış içerisinde konumlandırabilir/koşullandırabilir. |
||||||
2-Karar, uygulama ve davranışlarında alana ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahiptir. |
X |
X |
X |
|
|||||||||
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1-Alana ilişkin konularda araştırma ve çalışma yapar. |
X |
X |
|
|
1. İş yaşamında Türkçe ile yabancı dili etkin kullanarak kendini ifade edebilir. 2. Çağdaş bilişim teknolojilerini kullanabilir ve alana uygulayabilir. 3. Değişen iş koşullarında inisiyatif alır, analitik ve yaratıcı yaklaşımlarla sorun çözebilir. 4. İş hayatında aldığı kararlarda sosyal sorumluluk bilincini ve etik değerleri göz önünde bulundurur.
5. Edindiği teorik bilgileri uygulama ile bütünleştirerek içinde çalıştığı sistemin geliştirilmesine katkıda bulunabilir.
6. Liderlik, takım çalışması, kişilerarası iletişim becerilerini kullanabilir.
9. Bağımsız bir şekilde araştırma yapmak için gerekli olan eleştirel düşünme yeteneğine, uluslararası ilişkiler alanını analitik bir mecradan inceleme becerisine ve diğer ilişkili kabiliyetlere sahip olacaktır. |
||||||
2-Proje yürütücüsü ya da katılımcısı olarak proje hedeflerine uygun sorumluluk alır. |
X |
X |
X |
|
|||||||||
3-Örgüt/Kurum için amaç ve hedef belirler. |
X |
X |
|
||||||||||
Öğrenme Yetkinliği |
1-Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. |
X |
X |
|
|||||||||
2-Öğrenme gereksiniminin sürekliliğini kavradığını gösterir. |
X |
X |
|
|
|
|
|
|
X |
|
|||
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1-Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
X |
X |
|
X |
|
|
|
|
|
|
||
2-Mesleki alanda paydaşlarla etkili iletişim kurar. |
X |
X |
|
|
|
X |
|
|
|
|
|||
3-Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
X |
X |
|
|
|
|
X |
|
|
|
|||
4-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
X |
X |
|
|
X |
|
|
|
|
|
|||
Alana Özgü Yetkinlik |
1-Örgüt/Kurum, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır. |
X |
X |
||||||||||
2-Örgütün/Kurumun paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder ve etkin biçimde yürütür. |
X |
|
|
|
|
X |
|
X |
|
|
|||
3-Yenilikleri teşvik edebilme becerisine sahiptir. |
|
|
X |
|
|
|
X |
|
X |
|
|||
4-Örgüte/kuruma ilişkin eleştirel düşünür. |
X |
X |
|
X |
|
|
|
|
|
X |
|||
5-Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
X |
X |
X |
X |
X |
Temel Mesleki Dersler
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Şekli |
Kredi |
AKTS |
IRE-110 |
Zorunlu |
3-0-3 |
06 |
|
IRE-107 |
Zorunlu |
3-0-3 |
06 |
|
LAW-301 |
Zorunlu |
3-0-3 |
06 |
|
IRE-101 |
Zorunlu |
3-0-3 |
06 |
|
IRE-108 |
Zorunlu |
3-0-3 |
06 |
|
IRE-311 |
Zorunlu |
3-0-3 |
03 |
|
Toplam Kredi |
18 |
33 |
Uzmanlık-Alan Dersleri
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Şekli |
Kredi |
AKTS |
IRE-213 |
Zorunlu |
3-0-3 |
06 |
|
LAW-302 |
Zorunlu |
3-0-3 |
06 |
|
IRE-428 |
Zorunlu |
3-0-3 |
06 |
|
IRE-301 |
Zorunlu |
3-0-3 |
06 |
|
IRE-331 |
Zorunlu |
3-0-3 |
06 |
|
IRE-409 |
Zorunlu |
3-0-3 |
06 |
|
IRE-412 |
Zorunlu |
3-0-3 |
06 |
|
IRE-336 |
Zorunlu |
3-0-3 |
06 |
|
IRE-429 |
Zorunlu |
3-0-3 |
06 |
|
IRE-204 |
Zorunlu |
3-0-3 |
06 |
|
IRE-236 |
Seçmeli |
3-0-3 |
06 |
|
Toplam Kredi |
33 |
66 |
Tamamlayıcı Dersler
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Şekli |
Kredi |
AKTS |
TUR-101 |
Zorunlu |
2-0-2 |
03 |
|
TUR-102 |
Zorunlu |
2-0-2 |
03 |
|
HIS-201 |
Zorunlu |
2-0-2 |
03 |
|
HIS-202 |
Zorunlu |
2-0-2 |
03 |
|
IRE-217 |
Zorunlu |
3-0-3 |
06 |
|
IRE-220 |
Zorunlu |
3-0-3 |
06 |
|
FLE-101 |
Zorunlu |
4-0-4 |
06 |
|
FLE-102 |
Zorunlu |
4-0-4 |
06 |
|
FLE-201 |
Zorunlu |
4-0-4 |
06 |
|
FLE-202 |
Zorunlu |
4-0-4 |
06 |
|
FLE-403 |
Zorunlu |
3-0-3 |
06 |
|
ECO-105 |
Zorunlu |
3-0-3 |
06 |
|
SOC-104 |
Zorunlu |
3-0-3 |
06 |
|
FLE-304 |
Zorunlu |
3-0-3 |
03 |
|
FLE-404 |
Zorunlu |
3-0-3 |
06 |
|
Toplam Kredi |
45 |
75 |
Seçmeli Dersler
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Şekli |
Kredi |
AKTS |
IRE-310 |
Seçmeli |
3-0-3 |
06 |
|
IRE-333 |
Seçmeli |
3-0-3 |
06 |
|
IRE-419 |
Seçmeli |
3-0-3 |
06 |
|
IRE-430 |
Seçmeli |
3-0-3 |
06 |
|
FLF-402 |
Seçmeli |
3-0-3 |
06 |
|
FLF-101 |
Seçmeli |
3-0-3 |
03 |
|
FLF-102 |
Seçmeli |
3-0-3 |
03 |
|
FLF-201 |
Seçmeli |
3-0-3 |
03 |
|
FLF-202 |
Seçmeli |
3-0-3 |
03 |
|
FLF-301 |
Seçmeli |
3-0-3 |
03 |
|
FLF-302 |
Seçmeli |
3-0-3 |
03 |
|
FLF-401 |
Seçmeli |
3-0-3 |
06 |
|
FLS-101 |
Seçmeli |
3-0-3 |
03 |
|
FLS-402 |
Seçmeli |
3-0-3 |
06 |
|
FLS-102 |
Seçmeli |
3-0-3 |
03 |
|
FLS-201 |
Seçmeli |
3-0-3 |
03 |
|
FLS-202 |
Seçmeli |
3-0-3 |
03 |
|
FLS-301 |
Seçmeli |
3-0-3 |
03 |
|
FLS-302 |
Seçmeli |
3-0-3 |
03 |
|
FLS-401 |
Seçmeli |
3-0-3 |
06 |
|
FLX-101 |
Seçmeli |
3-0-3 |
03 |
|
FLX-102 |
Seçmeli |
3-0-3 |
03 |
|
FLX-201 |
Seçmeli |
3-0-3 |
03 |
|
FLX-202 |
Seçmeli |
3-0-3 |
03 |
|
FLX-301 |
Seçmeli |
3-0-3 |
03 |
|
FLX-302 |
Seçmeli |
3-0-3 |
03 |
|
FLX-401 |
Seçmeli |
3-0-3 |
06 |
|
FLX-402 |
Seçmeli |
3-0-3 |
06 |
|
IRE-338 |
Seçmeli |
3-0-3 |
06 |
|
FLG-101 |
Seçmeli |
3-0-3 |
03 |
|
FLG-102 |
Seçmeli |
3-0-3 |
03 |
|
FLG-201 |
Seçmeli |
3-0-3 |
03 |
|
FLG-202 |
Seçmeli |
3-0-3 |
03 |
|
FLG-301 |
Seçmeli |
3-0-3 |
03 |
|
FLG-302 |
Seçmeli |
3-0-3 |
03 |
|
FLG-401 |
Seçmeli |
3-0-3 |
03 |
|
FLG-402 |
Seçmeli |
3-0-3 |
03 |
|
FLR-101 |
Seçmeli |
3-0-3 |
03 |
|
IRE-215 |
Seçmeli |
3-0-3 |
06 |
|
Toplam Kredi |
117 |
153 |