İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi > Uluslararası İşletme
Uluslararası İşletme
- Amaç ve
Hedefler - Program Tanımı
- Program Çıktıları
- Ders Programı
- Ders İçerikleri
- PÇ/PO & Ders İlişkileri
- TYYÇ & PÇ& Ders İlişkileri
- Ders Grupları
ULUSLARARASI İŞLETME
Amaçlar
Uluslararası İşletme bölümü programının amacı öğrencileri, ekonomi, psikoloji, sosyoloji, matematik, istatistik, pazarlama, finans, muhasebe, üretim, insan kaynakları yönetimi, süreç yönetimi ve bilgisayar gibi dersler yardımı ile uluslararası işletme ve yönetim bilimleri alanlarında hazırlamaktır. Program aynı zamanda öğrencilere modern işletmecilik ve yöneticilik yetenekleri kazandırmaktadır. İş hayatında karşılaşılan problemlerin çözümünde kullanılan araçlar ve kavramlar Uluslararası İşletme Bölümünün temelini oluşturmaktadır.
Hedefler
Uluslararası İşletme Bölümü mezunlarını ulusal ve uluslararası özel ve kamu sektöründe farklı pozisyonlarda görev alabilecekleri şekilde hazırlamaktadır. Bölüm tarafından önerilen program teorik bilgiye ilave olarak öğrencilerin uygulamaya ilişkin yeteneklerini de geliştirmeyi hedef almaktadır. Bölüm öğretim üyeleri akademik çalışmalarıyla paralel çeşitli şirketlere danışmanlık yapmakta; buradan elde ettikleri pratikle ilgili birikimlerini öğrencilere aktarmaktadırlar. Ayrıca sağlanan staj imkânları ile öğrencilerin uygulama yeteneği pekiştirilmektedir.
ULUSLARARASI İŞLETME PROGRAMI
Amaç, Kuruluş ve Onay |
İşletme Programı 9 Temmuz 1997 Yılında iktisadi Ve idari Bilimler Fakültesi bünyesinde 23050 numara ve 46. Makale ile Resmi gazetede ilan edilmiştir. İşletme programı işletmelerin ihtiyacı olan kalifiye elemanları yetiştirmek üzere kurulmuştur. |
Yeterlilik ölçütü |
Bu programı tanımlayacak olan öğrenciler, İşletme alanında lisans belgesi ile ödüllendirilecektir. |
Yeterlilik ölçütü |
İşletme alanında Lisans Programı |
Özel katılım koşulları |
Diğer yerel ya da uluslararası üniversitelerde çalışmalara başlamış olan öğrenciler yükseköğrenim kurulu ve Çağ Üniversitesi yönetmeliklerine uygun olarak başvuruda bulunabilirler. Daha ayrıntılı bilgi için Çağ Üniversitesinin web sayfasını ziyaret ediniz. |
Özel Öğrenimin tanınması için özel şartlar (formel eğitim,yaygın eğitim ve yaşam boyu eğitim) |
Diğer üniversitelerde kayıtlı olan öğrenciler ilk dönemlerini tamamladıktan sonra Çağ Üniversitesi'ne geçiş yapabilirler. Geçme notu alınmış olan diğer tüm dersler ve diğer üniversitelerin aynı içeriğe sahip dersleri muafiyet kapsamına alınacaktır. |
Yeterlilik kriterleri ve yönetmelikler |
Bir öğrencinin almış olduğu tüm derslerin ağırlıklı ortalaması (GNO) 4.00 üzerinden minimum 2.00 olmalıdır ve hiçbir dersten kalmış olmamalıdır. |
Programın Profili |
Uluslararası İşletme programı; iş dünyasının hızlı değişen ortamına uygun olarak pratik ve teorik bilgilerle öğrencileri donatıp, sektörün ihtiyaç duyduğu kalifiye personel olarak yetişmelerine olanak sağlamak üzere tasarlanmıştır. |
Örnek Mezun öğrencilerin Mesleki Profilleri |
Mezun olan öğrenciler, ulusal ve uluslararası özel ve kamu sektörlerindeki kurumlarda, bankalarda, kalifiye işgücü olarak çalışabilme fırsatına sahiptirler. Mezunların çoğunluğu kendi aile şirketlerinde çalışmakta iken diğerleri ise geniş iş olanakları sunan işletmelerde çalışmaktadırlar. |
Daha ileri düzeyde Eğitime Katılım |
Öğrenciler lisansüstü (yüksek lisans-doktora) programlarına katılabilirler. |
Sınav Şartları Değerlendirme ve Not Verme |
Sınav şartları her ders için ayrı olarak belirlenmiştir. Ancak, genel olarak, her ders için bir ara sınav ve bir final sınavı bulunmaktadır. Detaylar için ders içeriği çizelgesinden derslerin sınav düzenlemeleri, değerlendirme ve not verme bilgilerine bakınız. |
Mezuniyet Şartları |
Uluslararası İşletme programından mezun olabilme şartları Çağ Üniversitesi genel yeterlilikler Şartları ve Yönetmeliği ile aynıdır. Öğrenciler müfredattaki tüm dersleri en az DD ile geçtikleri, 4.00 sistemi üzerinden en az 2.00 genel not ortalamasına sahip oldukları sürece Lisans belgelerini alabilmeleri için herhangi bir ilave şart bulunmamaktadır. |
Çalışma Durumu |
Tam zamanlı |
Program Dili |
İngilizce |
Program Bölüm Başkanı |
Prof. Dr. Ünal AY Tel: +90 324 6514800 Fax: +90 324 6514811 |
Avrupa Kredi Transfer Sistemi/Erasmus Koordinatörü |
Yrd.Doç.Dr. Murat Gülmez Tel: +90 324 6514800 Fax: +90 324 6514811 |
Programı başarıyla tamamlayan bir öğrenci;
1. İş yaşamında Türkçe ile yabancı dili etkin kullanarak kendini ifade edebilir.
2. Çağdaş bilişim teknolojilerini kullanabilir ve alanına uygulayabilir.
3. Değişen iş koşullarında inisiyatif alır, analitik ve yaratıcı yaklaşımlarla sorunları çözebilir.
4. İş hayatında aldığı kararlarda sosyal sorumluluk bilincini ve etik değerleri göz önünde bulundurur.
5. Edindiği teorik bilgileri uygulama ile bütünleştirerek içinde çalıştığı sistemin geliştirilmesine katkıda bulunabilir.
6. Liderlik, takım çalışması, kişilerarası iletişim becerilerini kullanabilir.
7. İşletmenin muhasebe finansman, pazarlama, yönetim, üretim gibi temel fonksiyonlarını kavrama ve bu fonksiyonlar arasındaki dinamikleri ulusal ve uluslar arası düzeyde algılayabilir.
8. Küresel ekonomik düzende uluslararasılaşan işletme yönetiminin dinamiklerini kavrama.
9. İşletme yönetiminin planlama, örgütleme, koordinasyon ve kontrol fonksiyonlarını kavrama ve uygulama.
10. Çevredeki fırsat ve tehditleri değerlendirerek yeni iş fikirleri ortaya koyabilme, bunların uygulanması için gerekli planları hazırlayabilme, ve bu planları uygulayabilecek girişimcilik yeteneklerine sahip olma.
BİRİNCİ YIL, BİRİNCİ YARIYIL
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Şekli |
Kredi |
AKTS |
INT-103 |
Zorunlu |
3-0-3 |
7 |
|
FLE-103 |
Zorunlu |
4-0-4 |
6 |
|
TUR-101 |
Zorunlu |
2-0-2 |
3 |
|
MAT-101 |
Zorunlu |
3-0-3 |
7 |
|
MAN-105 |
Zorunlu |
3-0-3 |
7 |
|
Toplam Kredi |
15 |
30 |
BİRİNCİ YIL, İKİNCİ YARIYIL
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Şekli |
Kredi |
AKTS |
TUR-102 |
Zorunlu |
2-0-2 |
3 |
|
MAT-102 |
Zorunlu |
3-0-3 |
7 |
|
FLE-104 |
Zorunlu |
4-0-4 |
6 |
|
ECO-104 |
Zorunlu |
3-0-3 |
7 |
|
SOC-104 |
Zorunlu |
3-0-3 |
7 |
|
Toplam Kredi |
15 |
30 |
İKİNCİ YIL, ÜÇÜNCÜ YARIYIL
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Şekli |
Kredi |
AKTS |
MAN-203 |
Zorunlu |
3-0-3 |
7 |
|
HIS-201 |
Zorunlu |
2-0-2 |
3 |
|
MAN-205 |
Zorunlu |
3-0-3 |
7 |
|
LAW-201 |
Seçmeli |
3-0-3 |
7 |
|
FLE-203 |
Zorunlu |
4-0-4 |
6 |
|
Toplam Kredi |
15 |
30 |
İKİNCİ YIL, DÖRDÜNCÜ YARIYIL
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Şekli |
Kredi |
AKTS |
MAN-204 |
Zorunlu |
3-0-3 |
7 |
|
LAW-202 |
Seçmeli |
3-0-3 |
7 |
|
MAN-220 |
Zorunlu |
3-0-3 |
7 |
|
FLE-204 |
Zorunlu |
4-0-4 |
6 |
|
HIS-202 |
Zorunlu |
2-0-2 |
3 |
|
Toplam Kredi |
15 |
30 |
ÜÇÜNCÜ YIL, BEŞİNCİ YARIYIL
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Şekli |
Kredi |
AKTS |
MAN-307 |
Zorunlu |
3-0-3 |
6 |
|
MAN-331 |
Zorunlu |
3-0-3 |
6 |
|
MAN-319 |
Zorunlu |
3-0-3 |
6 |
|
MAN-329 |
Seçmeli |
3-0-3 |
6 |
|
FLX-303 |
Seçmeli |
3-0-3 |
6 |
|
Toplam Kredi |
15 |
30 |
ÜÇÜNCÜ YIL, ALTINCI YARIYIL
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Şekli |
Kredi |
AKTS |
MAN-308 |
Zorunlu |
3-0-3 |
6 |
|
PUB-308 |
Zorunlu |
3-0-3 |
6 |
|
MAT-302 |
Zorunlu |
3-0-3 |
6 |
|
IFN-314 |
Zorunlu |
3-0-3 |
6 |
|
FLX-304 |
Seçmeli |
3-0-3 |
6 |
|
Toplam Kredi |
15 |
30 |
DÖRDÜNCÜ YIL, YEDİNCİ YARIYIL
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Şekli |
Kredi |
AKTS |
MAN-417 |
Seçmeli |
3-0-3 |
6 |
|
MAN-401 |
Zorunlu |
3-0-3 |
6 |
|
FLX-403 |
Seçmeli |
3-0-3 |
6 |
|
PUB-405 |
Seçmeli |
3-0-3 |
6 |
|
ECO-403 |
Zorunlu |
3-0-3 |
6 |
|
MAN-429 |
Seçmeli |
3-0-3 |
6 |
|
Toplam Kredi |
18 |
36 |
DÖRDÜNCÜ YIL, SEKİZİNCİ YARIYIL
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Şekli |
Kredi |
AKTS |
MAN-410 |
Seçmeli |
3-0-3 |
6 |
|
MAN-404 |
Zorunlu |
3-0-3 |
6 |
|
ECO-400 |
Seçmeli |
3-0-3 |
6 |
|
MAN-450 |
Zorunlu |
3-0-3 |
6 |
|
FLX-404 |
Seçmeli |
3-0-3 |
6 |
|
Toplam Kredi |
15 |
30 |
BÖLÜM SEÇMELİ DERSLERİ
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Şekli |
Kredi |
AKTS |
FLF-303 |
Seçmeli |
3-0-3 |
6 |
|
FLF-304 |
Seçmeli |
3-0-3 |
6 |
|
FLF-403 |
Seçmeli |
3-0-3 |
6 |
|
FLF-404 |
Seçmeli |
3-0-3 |
6 |
|
FLS-303 |
Seçmeli |
3-0-3 |
6 |
|
FLS-403 |
Seçmeli |
3-0-3 |
6 |
|
FLS-404 |
Seçmeli |
3-0-3 |
6 |
|
FLS-304 |
Seçmeli |
3-0-3 |
6 |
|
FLG-303 |
Seçmeli |
3-0-3 |
6 |
|
FLG-304 |
Seçmeli |
3-0-3 |
6 |
|
FLG-403 |
Seçmeli |
3-0-3 |
6 |
|
FLG-404 |
Seçmeli |
3-0-3 |
6 |
|
Toplam Kredi |
36 |
72 |
BİRİNCİ YIL, BİRİNCİ YARIYIL
Dersin Kodu |
Dersin Açıklama |
INT-103 |
Uluslararası etkileşim, ortak kültürel değerler, küreselleşme, evrensel değerler, sosyal teori kavramları; toplum; otorite; statü; yabancılaşma; ekonomi ve toplum gibi konular ele alınır. |
FLE-103 |
Başlangıç seviyesinden başlayarak İngilizce bilgisi, yazma ve okuma becerileri edindirme, ayrıca dilin temeli; tanışma konusuna giriş, konuşmaya başlama, fiillerin tanıtımı, yer ve kişi tanıtımı, yetenekler, tercihler, sıklık zarfları, soru sorma ve yanıtlama, geçmiş zaman, düzenli ve düzensiz fillerin çekimi, zaman zarflarının kullanımı, şimdiki zaman, gelecek zaman, karşılaştırmalar, problemler ve öğüt alıp tavsiye verme, önerilerde bulunma, şimdiki zamanın ve geniş zamanın farklı kullanımları, kimi özel yapılar, sıfat ve zarflar yer almaktadır. |
TUR-101 |
Duygu ve düşüncelerin maksada uygun bir şekilde ve uyumlu bir anlatımla verilmesini sağlayan retorik, yazım kuralları, noktalama işaretleri ve kompozisyonla ilgili bilgilerin teorik ve uygulamalı olarak verilmesi.
|
MAT-101 |
Gerçek sayılar, eşitsizlikler, fonksiyonlar ve fonksiyonların grafikle gösterimi, doğrusal fonksiyonlar, doğrusal denklemler, maliyet gelir ve kar fonksiyonları, başa baş noktası analizi, ikinci dereceden fonksiyonlar ile logaritmik ve üstel fonksiyonlar üzerinde durulmaktadır. Matrisler ve determinantlar, doğrusal denklem sistemlerinin çözümleri, ters matris yöntemi, limit ve süreklilik, türev, yüksek mertebeden türevler, eğri çizimi. çok değişkenli fonksiyonlar, kısmi türevler, entegral anlatılmaktadır. |
MAN-105 |
İşletme yönetimi alanında yeni öğretim almaya başlayan öğrencilere, alanın temel kavramlarını tanıması, istihdam için işletme faaliyetlerinin geçerli bir çalışma alanı olarak görmesi, hızlı değişen işletme bilimi alanındaki gelişmeleri açıklayabilmesi, işletmecilik rollerini ve bunların işletme başarısındaki etkilerini değerlendirebilmesi için gerekli yetiyi kazandırmaktır. Ayrıca, üretim yönetimi, İK, İT konularında gerekli araçları öğretmektir |
BİRİNCİ YIL, İKİNCİ YARIYIL
Dersin Kodu |
Dersin Açıklama |
TUR-102 |
Duygu ve düşüncelerin maksada uygun bir şekilde ve uyumlu bir anlatımla verilmesini sağlayan retorik, yazım kuralları, noktalama işaretleri ve kompozisyonla ilgili bilgilerin teorik ve uygulamalı olarak verilmesi. |
MAT-102 |
Değişkenler, sıklık dağılımları ve grafikler; konum ölçüleri; değişim ölçüleri; çarpıklık ve basıklık; olasılığın temel kavramları: rasgele değişkenler, bağımsız olaylar, koşullu olasılık, Bayes kuramı; tek ve iki değişkenli dağılımlar: sık kullanılan bazı kesikli ve sürekli olasılık dağılımları, büyük sayılar yasası ve merkezi limit teoremi. Örneklem ve örneklem dağılımları; tahmin yöntemleri: nokta ve aralık tahmini; hipotez testi; küçük örneklem dağılımları (t, Ki-kare, F); Ki-kare uyum iyiliği testi ve çapraz tablolar; varyans analizi; regresyon.
|
FLE-104 |
İşletmecilik alanı ile ilgili sözlük kelimelerini ve yapıları kapsatmaktır. Öğrencilere işletmecilik sektöründe kullanılan dil ile tanıştırmak ve işletmeciliği ilgilendiren makale veya yazıları okuyabilme ve anlayabilme yeteneklerini geliştirmektir. |
ECO-104 |
İktisat biliminin konusu ve ilkeleri, iktisadi analiz ve analiz çeşitleri, talep, arz ve tam rekabet piyasasına fiyatın belirlenmesi, esneklik, tüketici ve üretici rantı, kamu ekonomisi, maliyet kavramı, firma dengesi, tam rekabet piyasası, eksik rekabet piyasaları: Tekel, tekelci rekabet ve oligopol piyasaları incelemektedir. Gayri safi milli hasıla, milli gelir, çarpan analizi, fiyatlar genel seviyesi, üretim ve ekonomik büyüme, tasarruf, yatırım ve finansal sistem, istihdam, işsizlik ve çeşitleri, paranın ekonomideki yeri ve işlevleri, banklar ve para arzı, para arzı ve enflasyon, dış ekonomik ilişkiler, para ve mali politikaların toplam talep ve arz üzerindeki etkileri incelenmektedir. |
SOC-104 |
Sosyoloji disiplininin temel ilkeleri, kavramları ve teorilerine giriş, sosyolojik araştırmanın mantığı ve yöntemleri, sosyal yapının analizi, birey – toplum ilişkisi, temel sosyal kurumlar; aile, eğitim, çalışma, örgütler, toplum, politika, din, hükümet gibi sosyal kuruluşların nasıl oluşturulması ve çalışması gerektiği. |
İKİNCİ YIL, ÜÇÜNCÜ YARIYIL
Dersin Kodu |
Dersin Açıklama |
MAN-203 |
Muhasebe bilgilerinin kullanım amaçları ve bu bilgileri kullananlar. Örgütlerin fonksiyonları ve muhasebe bilgi sistemi. Genel amaçlı finansal tablolar. İşletmelerin gerçekleştirdikleri finansal işlemlerin analiz edilmesi. Muhasebenin temel varsayımları, kavramları ve ilkeleri. Muhasebede işlemlerin kaydedilmesi, sınıflandırılması, özetlenmesi ve rapor haline getirilmesi süreci. Defter tutma ve çift taraflı kayıt esası. Finansal işlemlerin kaydedilmesi. Tekdüzen Hesap Planı ve Çerçevesi. Dönen varlıklar hesaplarının işleyişi (hazır değerler, menkul kıymetler, ticari alacaklar, diğer dönen varlıklar ve envanter işlemleri) incelenmektedir. |
HIS-201 |
Osmanlılar, Osmanlı Devletinin, kuruluşu, yükselişi, gerileme ve çöküşü, Osmanlı’nın “Anayasal Dönemi (I. Meşrutiyet)”, Aydınlanma Döneminde Aydın Hareketleri, Yeniden düzenlenme ve Yeniden Yapılanma Kararları, Birinci Dünya Savaşının Nedenleri, Birinci Dünya Savaşı ve Sonrası,Türk Kurtuluş Savaşı, Lozan Antlaşması Mustafa Kemal Atatürk liderliğinde bağımsız bir cumhuriyet olarak Türkiye’nin oluşumu anlatılmaktadır. |
MAN-205 |
Dersin ana amacı, temel yönetim fonksiyonlarını öğretmektir. Öğrenciler aynı zamanda çevre, teknoloji ve değişim gibi yönetsel konular hakkında da bilgi edinme fırsatı bulacaklardır. Dersin bir diğer hedefi ise öğrencilerin gelecekteki çalışma ortamlarında planlama, örgütleme, yönlendirme ve kontrol tekniklerini uygulama becerilerini geliştirmektir. |
LAW-201 |
Toplum ve hukuk, hukukun kollara ayrılması; hukukun kaynakları, hukukun yasallaştırılması; uygulama yönünden yazılı hukuk kuralları ve yasalar; hukuk güvenliği; kişilik, kişilerin adları; hısımlık, konut; aile, miras, eşya; mülkiyet; hukuksal olaylar, işlemler, ilişkiler; kamu hukuku işlemleri, hukuksal işlemlerde sakatlıklar; haklar, kamu hakları, özel hakları; sorumluluk, yargı yerleri; insan hakları okutulmaktadır. |
FLE-203 |
Bu ders teknik alanlar ve rapor sunumunda öğrencilerin sözlü ve yazılı iletişim becerilerini önemli ölçüde geliştirmek için hazırlanmıştır. Dersin sonunda öğrenciler resmi ve gayri resmi yolla tavsiye vermeyi, belirsiz zamir kullanımını, geçmiş alışkanlıkları ifade etmeyi, resmi yolla bir isteği ifade etmeyi, isim fiillerle ilgili kullanım farklılığını, edilgen cümle yapısı ve kullanımı, öğrenmiş olacaklardır |
İKİNCİ YIL, DÖRDÜNCÜ YARIYIL
Dersin Kodu |
Dersin Açıklama |
MAN-204 |
İncelenecek bütün hesaplar dönem içi kayıtlar ve çeşitli düzenlemelere göre dönem sonu envanter işlemlerini de içerecek şekilde ele anılmaktadır. Duran varlıklar (uzun vadeli alacaklar, mali duran varlıklar maddi duran varlıklar, maddi olmayan duran varlıklar, özel tükenmeye tabi varlıklar) ve amortismanlar. Kısa ve uzun vadeli borçlar (mali borçlar, ticari borçlar diğer borçlar, alınan sipariş avansları, ödenecek vergi ve diğer yasal yükümlülükler. Öz kaynak hesapları, gelir tablosu ve maliyet hesapları verilecektir. |
LAW-202 |
Ticarî işletme hukuku, şirket kavramı; ticaret şirketlerinin tasnifi; adi, kollektif, komandit, limited ve anonim şirketler; kıymetli evrak kavramı; Türk Ticaret Kanunu'nda düzenlenmiş kıymetli evrak türleri. |
MAN-220 |
Dersin 3 temel hedefi (1) örgütler hakkında temel bilgileri vermek; (2) Çalışma hayatını şartlarını daha iyi anlamaları için öğrencilerin yönetim beceri ve bilgilerini arttırmak; (3) İşletme Yönetimi alanında yoğunlaşan öğrencilere doğru bakış açısı kazandırmaktır. Bu amaçlar doğrultusunda tasarlanan derste örgüt tasarımı ve teorisi konusunda geliştirilen pratik ve teorik bilgiler öğrencilere aktarılmaktadır. Özellikle örgütsel yapının temel özellikleri; Strateji, Örgüt ve Etkililik; Global iş dünyası için örgüt tasarımı; Teknoloji ve örgütler; Örgütsel kültür ve ahlaki değerler; Yenilik ve değişim konuları üzerinde yoğunlaşılmaktadır.
|
FLE-204 |
Bu dersin sonunda öğrenciler ingiliz dilinde resmi ve gayri resmi yolla tavsiye vermeyi, belirsiz zamir kullanımını, geçmiş alışkanlıkları ifade etmeyi, resmi yolla bir isteği ifade etmeyi, isim fiillerle ilgili kullanım farklılığını, edilgen cümle yapısı ve kullanımı, öğrenmiş olacaklardır. |
HIS-202 |
Yeniden Düzenleme Dönemi (Türk Devrimi) Cumhuriyetle Girilen Dönem (Siyasal, Toplumsal, Askeri ve Ekonomik, Hukuksal, Kültürel, Tüm Değişiklikler). Türkiye Cumhuriyeti Devleti'nin Dış Politikası (Yapılan Tüm Antlaşmalar ve Paktlar, Atatürk İlkeleri ve Atatürk'ün Dayandığı Bütünleyici İlkeler. Türk Devrimi'nin Ulusal ve Evrensel Değeri. 1923 yılından (Lozan Antlaşması ve Türkiye Cumhuriyetinin kuruluşu), 1938 (Atatürk’ün ölümü) yılına kadar modern bir devletin tesisine doğru yapılan çabalar; yasal, sosyal ve kültürel reformlar; ekonomik ve dış politika, cumhuriyet dönemi sırasında ekonomi ve dış politika; iç politika ve siyasal partiler; Mustafa Kemal Atatürk’ün düşünce sistemi, ilkeleri ve amaçları, Mustafa Kemal Atatürk’ün başlıca siyaseti ve reformları tartışılmaktadır. |
ÜÇÜNCÜ YIL, BEŞİNCİ YARIYIL
Dersin Kodu |
Dersin Açıklama |
MAN-307 |
Bu derste öğrencilere, finansal yönetimin amacı ve tanımı, finans bölümünün örgütlenmesi, finansal analizde oranların kullanılması, kar planlanması ve kontrol, çalışman sermayesi yönetimi, nakit yönetimi stokların yönetimi, alacakların yönetimi, riskli yatırım projelerinin değerlendirilmesi, kar dağıtım politikası, borçlanma politikası ve kısa vadeli finansman, orta vadeli finansman, sermaye maliyeti, sermaye yapısı kararları, finansal piyasalar, borsalar anlatılmaktadır.
|
MAN-331 |
Bu derste pazarlamanın fonksiyonları, ürün ve marka stratejileri, yeni ürün geliştirme ve ürünün yaşamı boyunca pazarlama karmasının yönetimi üzerinde durulduktan sonra teorik fiyatlama yaklaşımları ve fiyatlandırma stratejileri, dağıtım kanalları seçimi/oluşturulması ve yönetimi, pazarlama iletişim stratejileri, satış teknikleri ve satış gücü yönetimi, reklam geliştirme ve reklam kampanyalarını yürütme konuları tartışılmaktadır.
|
MAN-319 |
Üretim yönetiminin tarihsel gelişimi, amaçları ve fonksiyonları, işletmenin diğer bölümleri ile ilişkileri. üretim sistemleri, yeni üretim teknolojileri. Fabrika yerinin seçimi, değerlendirme yöntemleri, fabrika yerleştirme tipleri; ürüne göre, işleme göre ve sabit komutlu yerleştirme, montaj hattı dengelemesi. Kapasite planlaması, üretim planlaması ve programlaması, envanter planlaması, iş tasarımı, iş ölçümü.
|
MAN-329 |
Müşterilerinizle gerçek ilişkiler kurabilmeniz onları tanıma oranınızla doğru orantılıdır. Tüketiciler,üreticiler, ve diğer insanlar ve örgütlerin ilişkileri önem taşımaktadır. Birçok işletmenin önem verdiği okta gerçek müşterilerin şirketin başarılarnda en önemli yere sahip olduğudur. Bu dersin sonunda öğrenciler müşterilerle daha iyi ve kalıcı ilişkiler geliştirmenin yollarını ve önemini öğrenirler. |
FLX-303 |
FLG-303 Almanca, FLF-303 Fransızca FLS-303 İspanyolca FLR-303 Rusça FLC-303 Çince derslerinin ders içerikleri seçimlik dersler listesinde yer almaktadır. |
ÜÇÜNCÜ YIL, ALTINCI YARIYIL
Dersin Kodu |
Dersin Açıklama |
MAN-308 |
Yöneylem araştırmasının gelişimi ve özellikleri.Doğrusal programlamaya giriş. Matematik modelleme ve bu modellerin kavramsal yapıları ve işletmeler için uygulanması. Grafik çözüm. Simpleks yöntemi ve dual simpleks metodu. Dualite analizi ve duyarlılık analizi. Ulaştırma ve atama problemleri ve çözüm yöntemleri. Oyun teorisi.
|
PUB-308 |
Ders, hem iş dünyasının gerektirdiği yazışmaları yapma ve hem de halkla ilişkiler alanında görsel ve işitsel ortamlar için duyuru, bildiri, açıklama vb. gibi yazıları ve iletişim malzemeleri hazırlama alanında öğrencilerin becerilerini geliştirmeyi hedeflemektedir. Bunu yanı sıra öğrenciler, bu konularda Türkçe’yi ve İngilizce’yi yoğun bir şekilde kullanma fırsatı elde edecektir. Bu kapsamda öğrenciler, genel iletişim konularını gözden geçireceklerdir, mesajların hedef kitleye göre nasıl oluşturulacağını ve kolayca okunabilecek ve anlaşılabilecek mesajların nasıl hazırlanabileceğini uygulamalı olarak öğreneceklerdir, görsel iletişim malzemelerinin ve ortamının etkin bir şekilde hazırlanması konusunda pratik yapma fırsatları bulacaklardır.
|
MAT-302 |
Rekabetçi bir ortamda yöneticilerin doğru kararlar alabilmeleri için bu dersin önemi vurgulandıktan sonra dersin temel konularını oluşturan problemin tanımlanması, araştırma teklifleri ve anket geliştirmesi, veri toplama yöntemleri, kalitatif ve kantitatif veri analizleri, rapor hazırlama ve sunma konuları incelenmektedir.
|
IFN-314 |
Elektronik işletmenin temel kavramlarına giriş, elektronik ticaretin teknik, hukuki ve finansal altyapısı, bilgi ve iletişim teknolojilerinin tedarik zinciri yönetimi, pazarlama, müşteri ilişkileri yönetimi, insan kaynakları yönetimi gibi temel iş süreçlerinde kullanılması, mobil ticaret, e-ticaret yazılımları, e-ticaretin uluslararası, etik ve sosyal boyutu. |
FLX-304 |
FLG-304 Almanca, FLF-304 Fransızca FLS-304 İspanyolca FLR-304 Rusça FLC-304 Çince derslerinin ders içerikleri seçimlik dersler listesinde yer almaktadır. |
DÖRDÜNCÜ YIL, YEDİNCİ YARIYIL
Dersin Kodu |
Dersin Açıklama |
MAN-417 |
Girişimcilik, ekonomik gelişimi desteklediğinden dolayı üstünde durulması gereken önemli olgudur. Dersin amacı, öğrencilere girişimcilik konusu hakkında temel bilgiler vermek, sahip oldukları girişimcilik potansiyelinin ortaya çıkarılmasında kendilerine destek sağlamaktır. Ayrıca, bu derste öğrenciye iş girişiminde bulunmadan önce nasıl iş planı yapılacağı, yapılması gerekli olan hazırlıklar ve iş kurulduktan sonra kullanılacak olan gerekli metotlar ve konular öğretilecektir.
|
MAN-401 |
Karmaşık örgütlerde insan kaynakları yönetimi; personel seçimi ve alımı; iş başında eğitim ve insan kaynaklarını geliştirerek personelin etkinliğini ve verimliliğini artırmak; performans değerleme, ödüllendirme; motivasyon ve iletişim; çalışanların morali ve üretkenliği; işçi-yönetim ilişkileri, inisiyatif ve güvenlik; şikayetler ve düzeltici disiplin uygulamaları.
|
FLX-403 |
FLG-403 Almanca, FLF-403 Fransızca FLS-403 İspanyolca FLR-403 Rusça FLC-403 Çince derslerinin ders içerikleri seçimlik dersler listesinde yer almaktadır. |
PUB-405 |
Strateji formülasyonu; rekabet stratejisi; analiz ve kaynak ve yeteneklerinin geliştirilmesi; maliyet avantajı ve farklılaşma stratejileri; dikey entegrasyon, çeşitlendirme stratejisi uygulanması da dahil olmak üzere kurumsal strateji; stratejik planlama süreçleri; kurumsal yönetim, stratejik yenilenme. |
ECO-403 |
Ders Türkiye ekonomisinin geçirdiği tarihsel dönüşüm, yaşanan iktisadi krizler, sektörel yapı, dış ekonomik ilişkiler, başlıca ekonomik sorunlar ve çözüm yolları üzerinde yoğunlaşmaktadır. |
MAN-429 |
DÖRDÜNCÜ YIL, SEKİZİNCİ YARIYIL
Dersin Kodu |
Dersin Açıklama |
MAN-410 |
Yönetim muhasebesine giriş. Maliyet davranışları, faaliyet kaldıracı, katkı payı ve karlılık analizi. Maliyet-Hacim-Kar analizleri. Özel kararlarda geçerli maliyetlerin kullanımı. Maliyetlerin toplanması ve maliyet taşıyıcılarına dağıtılması. Otomasyona dayalı çalışan işletmelerde maliyet yönetimi (ABC, ABM, ve TQM). Karlılık ve maliyet kontrolü için planlama ve performans değerlendirme. Sorumluluk muhasebesi. Hizmet ve üretim işletmelerinde maliyet saptama. Sipariş, safha ve karma maliyet sistemleri.
|
MAN-404 |
Proje planlamasında tanımlar. CPM ve PERT metotları. Proje tamamlanma zamanının hesaplanması ve kritik yolun bulunması. Kaynak dağıtımı. Kritik yolun hızlandırılmış proje maliyetinin ve istenen tamamlanma zamanında proje maliyetinin bulunması. Bilgisayar uygulamaları. Zaman maliyet analizleri.
|
ECO-400 |
Uluslararası iktisat ve ticaret kurallarının teorik temellerinin verildiği, ilgili örneklerin açıklandığı bir derstir. Konu başlıkları: Uluslararası Ticaret Teorisi Analizleri, Faktör Donatımı, Uluslararası Ticaret ve Ekonomik Büyüme ve Kalkınma İlişkileri, Uluslararası Ticaret Politikası, İktisadi Birleşmeler, Uluslararası Parasal İlişkiler, Döviz Piyasası Analizleri, Sermaye Akımları, Uluslararası Hizmet Ticareti'dir. |
MAN-450 |
Uluslararası işletme dersi ile bölgesel ve uluslararası ekonomik entegrasyonlar çerçevesinde incelenen kürselleşme sürecinin temel ve önemli adım ve yaklaşımları anlatılmaktadır. Politik, hukuk, ve işletme etiği konularının ticari süreç ile ilişkisi incelenmektedir. Ders kapsamında alanında uzman yöneticilerle görüşmeler ve fabrika gezileri yer almaktadır. Bu sayede öğrenciler teorik bilgilerinin yanında gözlemleme ve uygulama yetilerini de geliştirirler. |
FLX-404 |
FLG-404 Almanca, FLF-404 Fransızca FLS-404 İspanyolca FLR-404 Rusça FLC-404 Çince derslerinin ders içerikleri seçimlik dersler listesinde yer almaktadır. |
BÖLÜM SEÇMELİ DERSLERİ
Dersin Kodu |
Dersin Açıklama |
FLF-303 |
Öğrencilerin öğrencinin derse katılımını en üst düzeye çıkarmak için gerekli materyal ve bilgiyi kullanarak, yazma, dinleme ve konuşma aktiviteleri yer almaktadır. |
FLF-304 |
Bu derste, öğrencilerin öğrenme ortamında öğrencinin derse katılımını en üst düzeye çıkarmak için gerekli materyal ve bilgiyi kullanarak, yazma, dinleme ve konuşma aktiviteleri yer almaktadır |
FLF-403 |
Bu derste, öğrencilerin kendilerini ifade ederken, basit cümleler kurabilecek yapılar bulunmaktadır. Öğrenme ortamında öğrencinin derse katılımını en üst düzeye çıkarmak için gerekli materyal ve bilgiyi kullanarak, yazma, dinleme ve konuşma aktiviteleri yer almaktadır. |
FLF-404 |
Bu derste, öğrencilerin kendilerini ifade ederken, basit cümleler kurabilecek yapılar bulunmaktadır. Öğrenme ortamında öğrencinin derse katılımını en üst düzeye çıkarmak için gerekli materyal ve bilgiyi kullanarak, yazma, dinleme ve konuşma aktiviteleri yer almaktadır. |
FLS-303 |
Bu derste, öğrencilerin kendilerini ifade ederken, basit cümleler kurabilecekleri yapılar bulunmaktadır. Öğrenme ortamında öğrencinin derse katılımını en üst düzeye çıkarmak için gerekli materyal ve bilgiyi kullanarak, okuma, yazma dinleme ve konuşma aktiviteleri uygulanır. |
FLS-403 |
Bu derste, öğrencilerin kendilerini ifade ederken, basit cümleler kurabilecekleri yapılar bulunmaktadır. Öğrenme ortamında öğrencinin derse katılımını en üst düzeye çıkarmak için gerekli materyal ve bilgiyi kullanarak, okuma, yazma dinleme ve konuşma aktiviteleri uygulanır. |
FLS-404 |
Bu derste, öğrencilerin kendilerini ifade ederken, basit cümleler kurabilecekleri yapılar bulunmaktadır. Öğrenme ortamında öğrencinin derse katılımını en üst düzeye çıkarmak için gerekli materyal ve bilgiyi kullanarak, okuma, yazma dinleme ve konuşma aktiviteleri uygulanır. |
FLS-304 |
Bu derste, öğrencilerin kendilerini ifade ederken, basit cümleler kurabilecekleri yapılar bulunmaktadır. Öğrenme ortamında öğrencinin derse katılımını en üst düzeye çıkarmak için gerekli materyal ve bilgiyi kullanarak, okuma, yazma dinleme ve konuşma aktiviteleri uygulanır. |
FLG-303 |
Ders beş temel yabancı dil beceresinin (dinleme, konuşma, okuma, yazma) yanı sıra dilbilgisi ve kelime konularıyla ilgili alıştırmaları içerir. Uygulama yabancı dil öğreniminde önemli olduğu için, ders konularının tekrarlanması ve ek araştırmaların yapılması önemle tavsiye edilir. |
FLG-304 |
Ders dört temel yabancı dil beceresinin (dinleme, konuşma, okuma, yazma) yanı sıra dilbilgisi ve kelime konularıyla ilgili alıştırmaları içerir. Uygulama yabancı dil öğreniminde önemli olduğu için, ders konularının tekrarlanması ve ek araştırmaların yapılması önemle tavsiye edilir. |
FLG-403 |
Ders dört temel yabancı dil beceresinin (dinleme, konuşma, okuma, yazma) yanı sıra dilbilgisi ve kelime konularıyla ilgili alıştırmaları içerir. Uygulama yabancı dil öğreniminde önemli olduğu için, ders konularının tekrarlanması ve ek araştırmaların yapılması önemle tavsiye edilir. |
FLG-404 |
Ders dört temel yabancı dil beceresinin (dinleme, konuşma, okuma, yazma) yanı sıra dilbilgisi ve kelime konularıyla ilgili alıştırmaları içerir. Uygulama yabancı dil öğreniminde önemli olduğu için, ders konularının tekrarlanması ve ek araştırmaların yapılması önemle tavsiye edilir. |
ULUSLARARASI İŞLETME PROGRAMI |
The Matrix for Courses & Program Outcomes (PO)
|
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
PO1 |
PO2 |
PO3
|
PO4 |
PO5 |
PO6 |
PO7 |
PO8 |
PO9 |
PO10 |
Birinci Yıl/Birinci Yarıyıl | |||||||||||
MAN 105 |
İşletme |
|
X |
|
|
|
|
|
X |
X |
|
MAT 107 |
İşletme Matematiği |
|
|
X |
|
X |
|
X |
|
|
|
INT 103 |
Uluslararası Kültür ve İletişim |
|
|
|
X |
X |
X |
|
|
|
|
TUR 101 |
Türkçe I |
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
FLE 101 |
Birinci Yıl İngilizcesi I |
X |
|
X |
|
X |
|
|
|
|
X |
Birinci Yıl/İkinci Yarıyıl |
|||||||||||
ECO 104 |
Ekonomi |
|
|
|
|
|
|
|
X |
|
|
MAT 102 |
İşletme İstatistiği |
|
|
X |
|
X |
|
X |
|
|
|
SOC 104 |
Sosyolojiye Giriş |
|
|
|
X |
X |
X |
|
|
|
|
TUR 102 |
Türsçe II |
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
FLE 102 |
Birinci Yıl İngilizcesi II |
X |
|
X |
|
X |
|
|
|
|
X |
İkinci Yıl/ÜçüncüYırıyıl |
|||||||||||
MAN 205 |
İşletme İlkeleri |
|
X |
|
X |
X |
X |
|
X |
X |
|
MAN 203 |
Musasebe İlkeleri |
|
|
X |
X |
X |
|
X |
|
|
|
LAW 201 |
Hukuk I |
|
|
|
|
|
|
X |
|
|
|
HIS 201 |
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I |
|
|
|
|
|
|
|
X |
|
|
FLE 201 |
İkinci Yıl İngilizcesi I |
X |
|
X |
|
X |
|
|
|
|
X |
İkinci yıl/Dördüncü Yarıyıl |
|||||||||||
MAN 220 |
Organizasyon Teorisi |
X |
X |
|
|
X |
|
|
X |
|
|
MAN 204 |
Finansal Muhasebe |
|
|
X |
X |
X |
|
X |
|
|
|
LAW 202 |
Hukuk II |
|
|
|
|
|
|
X |
X |
|
|
HIS 202 |
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II |
|
|
|
|
|
|
|
X |
|
|
FLE 202 |
İkinci Yıl İngilizcesi II |
X |
|
X |
X |
|
X |
|
|
|
X |
Üçüncü Yıl/Beşinci Yarıyıl |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
MAN 331 |
Contemporary Marketing Issues |
|
|
|
|
X |
|
X |
|
|
X |
MAN 307 |
İşletme Finansı |
|
|
|
|
X |
|
X |
|
|
|
MAN 319 |
Production Management |
|
X |
|
X |
X |
|
|
|
|
|
MAN 329 |
Customer Relations Management |
|
X |
|
X |
X |
|
|
|
|
|
FL. 303 |
İkinci Yabancı Dil I (GR) (FR) (SP) (RUS) (CHI) |
|
|
|
|
X |
X |
|
|
|
|
Üçüncü Yıl/Altıncı Yarıyıl |
|||||||||||
IFN 314 |
E-Ticaret |
|
|
|
|
X |
|
X |
|
|
|
MAT 302 |
İşletme Araştırma Metodları |
X |
|
X |
X |
X |
|
X |
X |
X |
|
MAN 308 |
Operations Research |
X |
X |
X |
|
|
|
X |
X |
|
|
PUB 308 |
Business & Administrative Communication |
|
|
X |
|
X |
|
|
X |
|
|
FL. 304 |
İkinci Yabancı Dil I (GR) (FR) (SP) (RUS) (CHI) |
|
|
|
|
X |
X |
|
|
|
|
Dördüncü Yıl/Yedinci Yarıyıl |
|||||||||||
IFN 401 |
İnsann Kaynakları Yönetimi |
|
|
|
|
X |
X |
|
|
|
|
ECO 403 |
Türkiye Ekonomisi |
|
|
X |
|
|
|
X |
|
X |
X |
MAN 405 |
Toplam Kalite Yönetimi |
|
|
X |
|
|
|
X |
|
X |
X |
MAN 417 |
Girişimcilik |
|
|
X |
|
|
|
X |
|
X |
X |
FL. 403 |
İkinci Yabancı Dil III (GR) (FR) (SP) (RUS) (CHI) |
|
X |
X |
X |
|
|
|
|
|
|
Fourth Year/Eigth Semester |
|||||||||||
MAN 404 |
Proje Planlaması |
|
|
X |
|
X |
|
X |
|
|
|
MAN 400 |
Uluslararası İşletme Semineri |
|
|
X |
|
X |
|
X |
|
|
|
MAN 410 |
Managerial Accounting |
|
|
X |
|
|
|
X |
|
X |
X |
MAN 406 406- |
İşletme Etiği |
|
|
X |
|
|
|
X |
|
X |
X |
FL. 404 |
İkinci Yabancı Dil IV (GR) (FR) (SP) (RUS) (CHI) |
|
|
|
X |
X |
|
X |
|
X |
|
Number of courses related with program competency / 40 |
8/40 |
7/40 |
14/40 |
9/40 |
22/40 |
9/40 |
16/40 |
10/40 |
6/40 |
6/40 |
|
Percentage of courses related with program competency |
%20 |
%18 |
%34 |
%23 |
%55 |
%53 |
%40 |
%25 |
%15 |
%15 |
Seçimlik Dersler
Kodu |
Adı |
PO1 |
PO2 |
PO3 |
PO4 |
PO5 |
PO6 |
PO7 |
PO8 |
PO9 |
PO10 |
ECO 213 |
Mikroekonomi |
|
|
|
|
|
|
|
X |
|
|
MAN 221 |
İthalat İhracat Yönetimi |
|
|
|
|
X |
|
X |
|
|
|
MAN 220 |
Organizasyon Teorisi |
|
X |
X |
X |
|
|
|
|
|
|
ECO 212 |
Makroekonomi |
|
|
|
|
|
|
|
X |
|
|
MAN 301 |
Cost Accounting |
|
|
|
X |
X |
|
X |
|
|
|
MAN 305 |
Organizational Behavior |
|
X |
X |
X |
|
|
|
|
|
|
MAN 325 |
Consumer Behavior |
|
|
X |
X |
|
|
|
X |
|
|
IFN 305 |
Bankacılığa Giriş |
|
X |
X |
|
|
|
X |
|
X |
X |
MAN 319 |
Production Management |
|
X |
|
X |
X |
|
|
|
|
|
MAN 321 |
E-commerce |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
MAN 323 |
Retailing Management |
|
|
|
|
X |
|
X |
X |
|
|
MAN 355 |
Field Experience (30 Working Days) |
|
|
|
|
X |
|
X |
|
|
|
ECO 320 |
Managerial Economics |
|
|
|
|
|
|
X |
|
X |
|
MAN 304 |
Türk Vergi Sistemi |
|
X |
X |
X |
|
|
|
|
|
|
MAN 308 |
Operations Research |
X |
X |
X |
|
|
|
X |
X |
|
|
MAN 324 |
İşletme Etiği |
|
|
|
|
|
|
X |
|
|
|
PUB 308 |
Business & Administrative Communication |
|
|
X |
|
X |
|
|
X |
|
|
MAN 328 |
Retailing Management |
|
X |
X |
X |
|
|
|
|
|
|
MAN 326 |
Public Relations Management |
|
|
|
|
|
|
X |
X |
|
|
ECO 403 |
Türkiye Ekonomisi |
|
X |
X |
|
|
X |
X |
X |
|
X |
MAN 401 |
İnsan Kaynakları Yönetimi |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
IFN 401 |
Uluslararası Finans I |
|
|
X |
|
X |
|
|
|
|
|
MAN 405 |
Toplam Kalite Yönetimi |
|
X |
X |
X |
|
|
|
|
|
|
MAN 417 |
Girişimcilik |
|
X |
|
X |
X |
X |
|
|
X |
|
MAN 455 |
Uygulamalı Eğitim (30 Working Days) |
|
|
|
|
|
|
X |
|
|
|
MAN 414 |
Management Information Systems |
|
|
X |
|
X |
|
|
X |
|
|
MAN 418 |
Uluslararası İşletme |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
MAN 432 |
Satış Yönetimi |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
IFN 402 |
Uluslararası Finans II |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
MAN 404 | Proje Planlaması |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ULUSLARARASI İŞLETME PROGRAMI TYYÇ & PÇ İLİŞKİLERİ |
|||||||||||||
TYYÇ İşletme ve Yönetim Bilimleri Temel Alanı Yeterlilikleri |
Uluslararası İşletmecilik Program Çıktıları (PÇ) |
PÇ TANIMLARI |
|||||||||||
|
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
|
BİLGİ |
Kuramsal & Olgusal |
1. Alanında ileri düzeyde bilgilere sahiptir. |
X |
X |
X |
|
9. İşletme yönetiminin planlama, örgütleme, koordinasyon ve kontrol fonksiyonlarını kavrar ve uygular. |
||||||
|
|
|
|||||||||||
BECERİLER |
Bilişsel & Uygulamalı |
1-Alana ilişkin bilgileri çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme becerisine sahiptir. |
X |
X |
X |
|
7. İşletmenin muhasebe finansman, pazarlama, yönetim, üretim gibi temel fonksiyonlarını kavrama ve bu fonksiyonlar arasındaki dinamikleri ulusal ve uluslar arası düzeyde algılayabilir.
8. Küresel ekonomik düzende uluslararasılaşan işletme yönetiminin dinamiklerini kavrar. |
||||||
2-Karar, uygulama ve davranışlarında alana ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahiptir. |
X |
X |
X |
|
|||||||||
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1-Alana ilişkin konularda araştırma ve çalışma yapar. |
X |
X |
|
|
1.İş yaşamında Türkçe ile yabancı dili etkin kullanarak kendini ifade edebilir.
2. Çağdaş bilişim teknolojilerini kullanabilir ve alanına uygulayabilir
3. Değişen iş koşullarında inisiyatif alır, analitik ve yaratıcı yaklaşımlarla sorunları çözebilir.
4. İş hayatında aldığı kararlarda sosyal sorumluluk bilincini ve etik değerleri göz önünde bulundurur.
5. Edindiği teorik bilgileri uygulama ile bütünleştirerek içinde çalıştığı sistemin geliştirilmesine katkıda bulunabilir.
6. Liderlik, takım çalışması, kişilerarası iletişim becerilerini kullanabilir.
7. İşletmenin muhasebe finansman, pazarlama, yönetim, üretim gibi temel fonksiyonlarını kavrama ve bu fonksiyonlar arasındaki dinamikleri ulusal ve uluslar arası düzeyde algılayabilir.
10. Çevredeki fırsat ve tehditleri değerlendirerek yeni iş fikirleri ortaya koyabilir, bunların uygulanması için gerekli planları hazırlayabilir ve bu planları uygulayabilecek girişimcilik yeteneklerini kullanır. |
||||||
2-Proje yürütücüsü ya da katılımcısı olarak proje hedeflerine uygun sorumluluk alır. |
X |
X |
X |
|
|||||||||
3-Örgüt/Kurum için amaç ve hedef belirler. |
X |
X |
|
||||||||||
Öğrenme Yetkinliği |
1-Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. |
X |
X |
|
|||||||||
2-Öğrenme gereksiniminin sürekliliğini kavradığını gösterir. |
X |
X |
|
|
|
|
|
|
X |
|
|||
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1-Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
X |
X |
|
X |
|
|
|
|
|
|
||
2-Mesleki alanda paydaşlarla etkili iletişim kurar. |
X |
X |
|
|
|
X |
|
|
|
|
|||
3-Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
X |
X |
|
|
|
|
X |
|
|
|
|||
4-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
X |
X |
|
|
X |
|
|
|
|
|
|||
Alana Özgü Yetkinlik |
1-Örgüt/Kurum, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır. |
X |
X |
||||||||||
2-Örgütün/Kurumun paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder ve etkin biçimde yürütür. |
X |
|
|
|
|
X |
|
X |
|
|
|||
3-Yenilikleri teşvik edebilme becerisine sahiptir. |
|
|
X |
|
|
|
X |
|
X |
|
|||
4-Örgüte/kuruma ilişkin eleştirel düşünür. |
X |
X |
|
X |
|
|
|
|
|
X |
|||
5-Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
X |
X |
X |
X |
X |
Temel Mesleki Dersler
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Şekli |
Kredi |
AKTS |
MAN-220 |
Zorunlu |
3-0-3 |
07 |
|
ECO-104 |
Zorunlu |
3-0-3 |
07 |
|
MAN-105 |
Zorunlu |
3-0-3 |
07 |
|
Toplam Kredi |
9 |
21 |
Uzmanlık-Alan Dersleri
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Şekli |
Kredi |
AKTS |
MAN-203 |
Zorunlu |
3-0-3 |
07 |
|
MAN-204 |
Zorunlu |
3-0-3 |
07 |
|
MAN-307 |
Zorunlu |
3-0-3 |
06 |
|
MAN-331 |
Zorunlu |
3-0-3 |
06 |
|
MAN-404 |
Zorunlu |
3-0-3 |
06 |
|
MAN-401 |
Zorunlu |
3-0-3 |
06 |
|
IFN-314 |
Zorunlu |
3-0-3 |
06 |
|
MAN-429 |
Seçmeli |
3-0-3 |
06 |
|
Toplam Kredi |
24 |
50 |
Tamamlayıcı Dersler
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Şekli |
Kredi |
AKTS |
INT-103 |
Zorunlu |
3-0-3 |
07 |
|
TUR-102 |
Zorunlu |
2-0-2 |
03 |
|
HIS-201 |
Zorunlu |
2-0-2 |
03 |
|
MAT-102 |
Zorunlu |
3-0-3 |
07 |
|
MAN-319 |
Zorunlu |
3-0-3 |
06 |
|
MAN-308 |
Zorunlu |
3-0-3 |
06 |
|
PUB-308 |
Zorunlu |
3-0-3 |
06 |
|
MAN-205 |
Zorunlu |
3-0-3 |
07 |
|
MAT-302 |
Zorunlu |
3-0-3 |
06 |
|
FLE-103 |
Zorunlu |
4-0-4 |
06 |
|
FLE-104 |
Zorunlu |
4-0-4 |
06 |
|
TUR-101 |
Zorunlu |
2-0-2 |
03 |
|
MAT-101 |
Zorunlu |
3-0-3 |
07 |
|
SOC-104 |
Zorunlu |
3-0-3 |
07 |
|
HIS-202 |
Zorunlu |
2-0-2 |
03 |
|
MAN-450 |
Zorunlu |
3-0-3 |
06 |
|
ECO-403 |
Zorunlu |
3-0-3 |
06 |
|
Toplam Kredi |
49 |
95 |
Seçmeli Dersler
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Şekli |
Kredi |
AKTS |
MAN-410 |
Seçmeli |
3-0-3 |
06 |
|
MAN-417 |
Seçmeli |
3-0-3 |
06 |
|
LAW-202 |
Seçmeli |
3-0-3 |
07 |
|
LAW-201 |
Seçmeli |
3-0-3 |
07 |
|
FLE-203 |
Zorunlu |
4-0-4 |
06 |
|
FLE-204 |
Zorunlu |
4-0-4 |
06 |
|
ECO-400 |
Seçmeli |
3-0-3 |
06 |
|
MAN-329 |
Seçmeli |
3-0-3 |
06 |
|
FLF-303 |
Seçmeli |
3-0-3 |
06 |
|
FLF-304 |
Seçmeli |
3-0-3 |
06 |
|
FLF-403 |
Seçmeli |
3-0-3 |
06 |
|
FLF-404 |
Seçmeli |
3-0-3 |
06 |
|
FLS-303 |
Seçmeli |
3-0-3 |
06 |
|
FLS-403 |
Seçmeli |
3-0-3 |
06 |
|
FLS-404 |
Seçmeli |
3-0-3 |
06 |
|
FLS-304 |
Seçmeli |
3-0-3 |
06 |
|
FLX-303 |
Seçmeli |
3-0-3 |
06 |
|
FLX-404 |
Seçmeli |
3-0-3 |
06 |
|
FLX-403 |
Seçmeli |
3-0-3 |
06 |
|
FLX-304 |
Seçmeli |
3-0-3 |
06 |
|
PUB-405 |
Seçmeli |
3-0-3 |
06 |
|
FLG-303 |
Seçmeli |
3-0-3 |
06 |
|
FLG-304 |
Seçmeli |
3-0-3 |
06 |
|
FLG-403 |
Seçmeli |
3-0-3 |
06 |
|
FLG-404 |
Seçmeli |
3-0-3 |
06 |
|
Toplam Kredi |
77 |
152 |